וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צוק איתן" הבריח את הנהגים

מירב מורן

25.8.2014 / 8:23

מספר הנוסעים בנתיבי איילון בחודש יולי ירד ב-7.8%, מספר הנסיעות במיזם השכרת האופניים של תל אביב "תל אופן" צנח ב-9% ומספר השימושים באפליקציית התחבורה הציבורית Moovit נפל ב-7.25%

עומסי תנועה כבדים באיילון, פברואר 2011. אורי לנץ
ירידה בנסועה על נתיבי איילון/אורי לנץ

שלוש ירידות גדולות נרשמו במדד התחבורה בחודש יולי: מספר הנוסעים בנתיבי איילון, מספר הנסיעות במיזם השכרת האופניים של תל אביב "תל אופן", ומספר השימושים באפליקציית התחבורה הציבורית Moovit.

אם תרצו - זה הסיפור של חודש יולי 2014 בישראל, לא רק חודש קיץ שצפויה בו האטת פעילות בכל המשק, נוספה ובאה גם המלחמה בעזה. אזרחי ישראל נסעו פחות לעבודה והסתובבו פחות בערים (שבהן שימושים גדולים יותר בתחבורה ציבורית).

מיזם תל אופן קיבל החודש מכה מיוחדת: יולי-אוגוסט הם חודשים שבהם גדל שיעור הנסיעות של תיירים המבקרים בעיר. תיירים הם מקור הרווח העיקרי של מפעילת מיזם האופניים, אשר מחוייבת לספק את השירות במחיר מסובסד לתושבי העיר ולמנויים.

אחוז וחצי ירידה ברכבת הוא נתון ממותן, כשמביאים בחשבון שביולי שני ימי עבודה יותר מאשר בחודש יוני (נתון ההשוואה), ושחופשות מבית ספר תמיד מעלות באופן משמעותי את מספר הנסיעות ברכבת בישראל.

רשמו לפניכם את העלייה הזעירה בגט טקסי. בתוך שבועות תתחיל לפעול בארץ המתחרה הבינלאומית - אפליקציית "אובר" שכבר מגייסת נהגים, והיא עלולה לנגוס בה. ואגד? היא עדיין מסרבת למסור נתונים.

מדד התחבורה, יולי 2014. גלובס
מדד התחבורה, יולי 2014/גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully