וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: סופו של מאזדה 5

מאזדה תוציא את מוביל הנוסעים שלה לפרישה מוקדמת בגלל ירידה בביקוש. העתיד? קרוסאוברים עם 6 או 7 מושבים

מבחן דרכים: מאזדה 5. ניר בן טובים
מאזדה 5. המיני-מיניוואן מגיע לסוף דרכו כנראה/ניר בן טובים

עושה רושם שמאזדה מכינה את הקרקע לפרידה מיידית ממוביל הנוסעים הוותיק שלה, מאזדה 5, כך עולה מדיווחים של כלי התקשורת בארה"ב ויפן. הסיבה הרשמית לגנזיתו של המיניוואן היפני בתום 15 שנות פעילות, נעוצה בירידה דרסטית בביקוש מול עלייה מטאורית בקטגורית רכבי פנאי חדשים, בהם כאמור ה-CX5 של החברה וכן ה-CX3 שעתיד לצאת בעוד מספר חודשים.

פלח המיניוואנים אכן ספג פגיעה משמעותית בהכנסותיו בשנים האחרונות, אולם לפחות חלק מהמתחרים טרם התייאשו מכלי הרכב המשפחתיים מרובי המושבים (פיג'ו-סיטרוא למשל). במאזדה בכל אופן, ערים לצניחה במכירות ופרסמו בשבוע שעבר כי שנת השיא של ה-5 הייתה ב-2008, אז נמסרו ממנו כ-22 אלף עותקים, בעוד אשתקד צלל ל-13 אלף בלבד. זאת כאמור, בניגוד מוחלט לדירוגו המרשים בטבלת המסירות בישראל.

ה-5 נמכר כיום בדור השלישי שלו (2010) לאחר מתיחות פנים סמליות, והוא נחשב למיניוואן קצת שונה בתצורת ההושבה שלו (ששה מושבים ואחד מזערי) ובכישורים הדינמיים על הכביש. לא פעם, זכה לכינוי "המיניוואן הספורטיבי", אולם ייתכן כי דווקא תיאור זה ותכונות אלה גרמו לקליינטים לפסוח עליו ולחפש אלטרנטיבה יותר שימושית עם סידור הושבה מלא ל-7.

בישראל, משווק ה-5 עם מנוע 2.0 ל' בנזין המפיק 144 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט של 18.3 קג"מ הזמינים מטווח של 4,500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים אוטומטית 5 מהירויות, המאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-13 שניות ועד 186 קמ"ש מרביים. הוא צורך כ-8.9 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-15 ק"מ לליטר מחוץ לערים.

אחרי שיעלם מהנוף המוטורי, מאזדה תחזק את מצבת הקרוסאוברים שלה החל מ-2016. לאחר השקת ה-CX3 (מתחרה רנו קפצ'ור), היא תשיק מתיחת פנים ל-CX5, ובארה"ב תחדש גם את ה-CX9 שחולק פלטפורמה עם פורד אדג'. בדיווח נפרד אגב, פורסם כי מאזדה 3 הקומפקטית תזכה לגרסה חדשה בסדרת ה-MPS הספורטיבית, עם למעלה מ-280 כ"ס.

עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully