וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו ספורט GT: מכונת ביצועים

רנו חשפה בתערוכת רוסיה גרסת GT חדשה עם 500 כ"ס וביצועים שנתפרו למסלול המירוצים. מהדורה לכביש הציבורי? אל תבנו על זה

רנו RSO1. אתר יצרן
500 כ"ס ותיבת 7 הילוכים תחרותית/אתר יצרן

קצת לפני פריס, תערוכת המכוניות השנתית ברוסיה נפתחה היום (ד') לחלק מכלי התקשורת, והמוסקבאים הם הראשונים להציג את מכונית הספורט התחרותית של קבוצת 'רנסופורט', ה-R.S 01. הצרפתים השיקו את מכונית ה-GT האתלטית ברוסיה כחלק מקידום הספורט המוטורי על שטח המעצמה הרוסית, שתארח בסוצ'י את סבב הפורמולה 1 באוקטובר הקרוב (סיבוב 16).

המכונית אינה נגזרת מתוך רנו מגאן או שלל גרסאותיה (טרופי וכדומה), כי אם עיבוד של מכוניות קונספט דוגמת דה-זיר מ-2011, גוולינג קונספט (2010) ועוד דגם נדיר משנות ה-50, רנו אטויי ("הכוכב הנופל") שיצא לכבוש שיאי מהירות על פתיתי החול במדבר האמריקני בבונוויל. הפרופורציות הקרביות נמתחות על אורך של 4.7 מ', רוחב של 2 מ', גובה של 1.2 מ' ובסיס גלגלים של 2.74 מ'.

היא עוצבה על ידי אקיו שימוזי (סייע בפיתוחה של ניסאן GT-R), שהינו בכיר מתוך צוות המעצבים של לורן ואן דן אקר (מנהל) שעבד בצמוד עם סדנת 'דלארה המנוסה. זו פיתחה את שלדתה הקלילה (1.1 טון) שעשויה תרכובות סיבי פחמן ואחראית גם על כיול המתלים והאלקטרוניקה.

רנו-ניסאן, כגוף אחד, תחת שתי חטיבות המירוצים תכננו את המכונית בדומה למכונית הפורמולה 3 של היצרנית, כולל כלוב הגנה תקני, מכל דלק של 150 ל', מושבי מירוץ, חישוקי סגסוגת 18 אינטש בלעדיים וצמיגי מישלן ספורט יעודיים למסלול. היא עומדת בכל הקריטריונים של ה-FIA על מנת להתחרות בקטגורית ה- LMP1 2014, שהינה מוגבלת לקבוצות פרטיות.

בקרביים מאוכלסת תחנת כוח המשרתת גם את ניסאן GT-R, אם כי מרוסנת במידת מה. התפוקה המרבית עומדת על 500 כ"ס ב-6,800 סל"ד ממנוע 3.8 ל' V6 כפול מגדשי טורבו. נתון המומנט עומד על 61 קג"מ המושגים ב-3,500 סל"ד בחיבור לתיבת 7 מהירויות חצי אוטומטית (סיקונסאלית) מתופעלת מגלגל ההגה. רנו לא מפרסמת ביצועים רשמיים, אולם רומזת על ערכים שווים למכוניות המתחרות בסדרות ה-DTM וה-GT3, כלומר באיזור ה-4.5 שניות ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של כ-300 קמ"ש.

לשאלה הגדולה, האם תהיה לה גרסה לכביש הציבורי, התשובה היא כנראה שלילית. רנו מייצרת את ה-RS01 באופן ספציפי עבור מסגרת Renaultsport Trophy שנמשכת כ-9 סיבובים בעונה. קבוצות או נהגים שרוצים לרכוש את המכונית יוכלו לעשות זאת כבר כעת. המחיר? 300 אלף יורו.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully