וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון בטיחות מלא? רק במרצדס

ה-GLA החדשה של מרצדס מקבלת 5 כוכבים, רנו וטויוטה יסתפקו בארבעה והמסחריות של סיטרואן וניסאן מאכזבות עם 3 כוכבים

אתר יצרן
מבחן ריסוק מרצדס GLA. אתר יצרן
מבחן ריסוק מרצדס GLA/אתר יצרן

המכונית הבטוחה ביותר לנוסעיה במקרה של תאונה היא המרצדס GLA החדשה, כך מפרסם ארגון הבטיחות האירופי NCAP לאחר שביצע החודש 5 מבחני ריסוק ובטיחות ל-5 מכוניות חדשות. ה-GLA השיגה ציון בטיחות גבוה (5 כוכבים), לאחר שהצליחה להפגין הגנה כמעט מושלמת על יושבי הרכב בכל סוגי הריסוקים. הציון הגבוה התקבל הודות לכך שתא הנוסעים נשאר שלם לאחר התאונות ובעיקר לשימוש באבזור בטיחותי רב כמו 7 כריות אוויר, מערכות לבלימה עצמאית והתראה בפני תאונה ועוד.

מבחן ריסוק רנו טווינגו. אתר יצרן
מבחן ריסוק רנו טווינגו/אתר יצרן

רנו, מי שנחשבה עד לא מכבר לאפופת הבטיחות, תצטרך להסתפק ב-4 כוכבים לטווינגו הקטן שלה. הטווינגו הפגין חוסן מבני טוב במבחני הריסוק כשממר על כלוב הנוסעים שלם מפני פגיעה וחדירה של גופים זרים, אבל במספר ריסוקים, בובת הריסוק הציגה נתונים שמראים על פגיעה בבית החזה והצלעות (ריסוק חזית וצד על ידי עמוד) וכן סיכוי לפגיעה ברגל הנהג כתוצאה מתזוזה של דוושת הבלם.

מבחן ריסוק טויוטה אייגו. אתר יצרן
מבחן ריסוק טויוטה אייגו/אתר יצרן

גם טויוטה עם האייגו הקטנה מקבלת ציון דומה של 4 כוכבים. אמנם מכונית זו הפגינה חוסן מבני מרשים בכל סוגי מבחני הריסוק, אך במספר מבדקים, גלגל ההגה, חריץ ההתנעה וקצה הדשבורד התגלו כמסוכנים עבור הנוסעים. האייגו רשמה לזכותה גם הגנה טובה מפני תאונות צד ורק במבחן ריסוק העמוד, נרשמה פגיעה קלה בחזה הנהג. בסעיף ההגנה על ילדים במושבי בטיחות קיבלה הטויוטה הקטנה ציון של 80 אחוז.

מבחן ריסוק סיטרואן ברלינגו. אתר יצרן
מבחן ריסוק סיטרואן ברלינגו/אתר יצרן

הטנדרון של סיטרואן זוכה לציון נמוך בסטנדרטים של היום - 3 כוכבים בלבד. ארבון הבטיחות מציין כי המרכב של הרכב קשיח ושרד הייטב את כל סוגי מבחני הריסוק, אך בתאונות חזית, חלקים בדשבורד ומוט ההגה היוו סיכון ממשי לפגיעה ביושבי הרכב. כמו כן, מאחר והרכב משווק כסטנדרט עם ציוד בטיחות דל (2 כריות אוויר בלבד, השאר הן אופציה בלבד), הרכב לא הצליח להגן כראוי על נוסעיו במבחנים שבוצעו (לא בוצע ריסוק עמוד שכן לא הותקנו ברכב כריות וילון).

מבחן ריסוק ניסאן NV2000. אתר יצרן
מבחן ריסוק ניסאן NV2000/אתר יצרן

גם המסחרית הקטנה של ניסאן לא ככבה לטובה במבחן ריסוק זה. ה-NV200, כמו שאר כלי הרכב, הפגינה חוסן מבני טוב בפני העצמים עמם התנגש הרכב, אולם מוט ההגה וחלקים בדשבורד התגלו כמסוכנים עבור הנוסעים במקרה של תאונה. במבחן ריסוק עם עמוד (פגיעה בדלת הנהג) התגלתה פגיעה ממשית בחזה ובמקרה של תאונה מאחור, המושבים לא סיפקו הגנה ראויה מפני צליפת שוט.

עוד מבחני ריסוק ובטיחות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully