וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: פולאריס RZR XP1000

6.9.2014 / 8:40

שוק ה-SBS העולמי מדלג מגמה כלפי מעלה, עם פולאריס RZR 1000 בגרסת 2-מושבים ספורטיבית ו-4 מושבים 'משפחתית'. יצאנו לסיבוב היכרות קצר כדי לראות איך האמריקנים משפרים את אחד מרכבי הפנאי המדליקים ביותר

השקה פולאריס RZR XP1000. ד.ל.ב מוטוספורט, אתר יצרן
תום בריל במרוץ, עם ה-900 RZR המשופר שלו, שייצא עכשיו לגמלאות; ה-1000 הסטנדרטי טוב יותר בכל פרמטר, מה-900 המשופר בכבדות/אתר יצרן, ד.ל.ב מוטוספורט

שביל הכורכר נבלע מתחתי בקצב מטורף - באמפים, גבנונים, חריצי מים, סחיפות כוח ארוכות, הכל נבלע מתחת לצמיגי ה-29 אינץ' של ה-RZR שדהר קדימה בקצב מדהים. מפלט ה-RZR נחר "תנו לי עוד, אל תעצרו אותי" וגם אני רציתי להמשיך בקצב המטורף, אבל בשלב מסוים סימנתי בידי לתום בריל שאחז בהגה, "תאיט, קצת". רוחי עמדה בלחץ, אבל לא רציתי לאתגר גם את חוליות הגב המתפוקקות שלי.

הייתה זו סצינת סיום נאותה להשקה הקצרה של פולאריס 1000RZR, שנערכה בשולי הדיונה של קיסריה. ככל שאני אוהב לנהוג במו ידי, יש מצבים בהם עדיף לשבת במושב הימני - תום בריל, נהג הבית של ד.ל.ב מוטוספורט, היה האיש הנכון כדי להראות לי את היכולות של הפולאריסים המגודלים שנחתו בישראל.

השקה פולאריס RZR XP1000. ד.ל.ב מוטוספורט, אתר יצרן
: לפולאריסים שפע תוספות המאפשרות קסטומיזציה של הכלים; אני לא אוהב את 'חצי השמשה' הקדמית, הגג הקשיח חשוב מאוד בימות הקיץ/אתר יצרן, ד.ל.ב מוטוספורט

Side by Side, חיה מוטורית מסוג אחר

פולאריס האמריקנית המציאה את ה-SBS, עם רכבי פאן בהם יושבים הרוכבים זה בצד זה; עד 2007 היו רוכבי אופנועים וטרקטורונים יושבים זה מאחורי זה, ומי שרצה לשבת ליד חברו, היה צריך לנהוג ברכב שטח בגודל מלא. פולאריס המציא את קונספט ה-SBS, והעולם המוטורי עמד מלכת - הוא התחיל לטוס קדימה עם רכבי 'פאן' מדליקים, שפתחו עולם חדש של הנאה בפני זוגות אוהבים, הורים וילדים, וספורטאים מוטוריים.

חווית הרכיבה בטרקטורוניSBS (יש בארץ כבר מתחרים כמו קאן-אם, ארקטיק קאט, CFMOTO ואחרים) שונה מהותית מכל רכיבה אחרת. אלו כלים נמוכים ורחבים, יציבים ונוחים מאוד, בעלי כושר מדהים לגיהוץ שבילים מהירים, ועבירות גבוהה ביותר. הנהיגה ידידותית מאוד, גם למשתמש הבלתי מיומן, אבל כמו כל רכב ספורטיבי, הם יודעים גם לנשוך. מהפכת ה-SBS הגיעה לישראל ב-2008 עם הצגת 800RZR (55 כ"ס, 92,000 שקלים), מאוחר יותר 900RZR (88 כ"ס, 127,000 שקלים) ועכשיו הגדילו את ההמבורגר עם מנועי 1000 סמ"ק 110 כ"ס, במחיר 142,000 שקלים לגרסת 2-מושבים, ו-151,000 ל-4 מושבי. כל המנועים דו-בוכנתיים, בקירור מים ותמסורת ווריאטור רציפה.

האושר אינו מגיע בזול, ומחירי ה-SBS עולים ביחס ישיר להספקי המנועים. אבל זהו פלח שוק של לקוחות מכורים למהירות ולביצועים, ותמיד יהיו מי שירשמו את הצ'ק. דגמי 800 ו-900 ימשיכו להימכר, כך שניתן יהיה להיכנס לסגמנט גם במחיר פחות מלחיץ. יש לזכור שעליית הנפחים מתבטאת גם בעליית הממדים והמשקל, מכ-500 עד 724 ק"ג לדגם ה-4 מושבים, עם בסיס גלגלים הלקוח היישר מעולם הג'יפים הגדולים, לא פחות מ-297 ס"מ!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
השקה פולאריס RZR XP1000. ד.ל.ב מוטוספורט, אתר יצרן
השקה פולאריס RZR XP1000/אתר יצרן, ד.ל.ב מוטוספורט

לתת בגז לעבר השקיעה

אבל כמה נדבר על מספרים ונתונים? את הרייזר לא מודדים בק"מ לליטר, אלא בכמות החיוכים ל-100 מטר. הישיבה הנמוכה וחגורות הבטיחות משדרות התרגשות, עוד לפני שהנעת את מנוע הדו-צילינדרים. לוח המכוונים מתוחכם ואלקטרוני, אתה משלב D, ויוצא לדרך. הנהיגה דומה מאוד למשפחתומטית שהשארת בבית - דוושות גז ובלם, תמסורת ווריאטור רציפה, הגה רגיל, גם החותנת תדע לנהוג את הרייזר בשביל הסמוך למקום מגורייך.

עם 110 כ"ס צריך להתחיל בזהירות מגששת, אבל תוך 200 מטרים אתה כבר מבין שזו חיה אחרת לגמרי ממה שהכרת - המנוע בשרני ודוחף בעוז, צמיגי 29 אינץ' ענקיים ומהלכי מתלים של 40 ו-45 ס"מ מאפשרים לבלוע שבילי באמפים בקצב שהיה מפרק כל רכב שטח סדרתי. החוויה מדהימה, לשניות קצרות חשבתי שאני תום בריל, אבל מגבלות הכוח שכנעו אותי להרפות מהדוושה הימנית.

ה-RZR1000 דו מושבי מתאים לטיולי פאן מהירים או למסעות עבירות מאתגרים. הילוך 'כוח', מרווח גחון של 34 סנטימטרים ונעילת דיפרנציאל אחורי, מבטיחים עבירות מצוינת בשטח טכני. על הסבל האחורי אפשר להעמיס 136 ק"ג של מים, דלק וציוד מחנאות, אפילו פוייקה כהלכתה!

השקה פולאריס RZR XP1000. ד.ל.ב מוטוספורט, אתר יצרן
1000 סמ"ק דו מושבי, מוכן לקרב/אתר יצרן, ד.ל.ב מוטוספורט

הכי גדול שיש

ה-1000 הדו מושבי גדול מקודמיו, אבל המהפכה הגדולה טמונה בארבעת המושבים של הדגם הגדול. כאן הכל יותר גדול - משקל עצמי 724 ק"ג ועוד ארבעה רוכבים במשקל 350 קילוגרם, ועוד 150 ק"ג ציוד מחנאות לטיול בנגב... במונחים של רכב שטח הוא עדיין קל יחסית, אבל זה כבר לא הרייזר המפזז והמרקד של פעם. ה-4-מושבי כבד וגמלוני יותר ועדיין, הוא מציע כמויות פאן בלתי נגמרות.

צריך לזכור שעם ההנאה מגיעים גם משקל וגודל חדשים, רוב הסיכויים הם שתצטרך לקנות עגלה חדשה, הרכב הגורר צריך להיות בריון יחסית. התענוג המשפחתי עולה ביוקר! סיבוב קצר במושב האחורי הראה לי שזה פחות כייפי מאשר לשבת מלפנים. הישיבה סגורה יותר מאשר מלפנים, התצפית החוצה פחות טובה, והמרחב פחות מזמין. אבל יש מאחור מקום לשני מבוגרים בגודל מלא, וזו אופציה מדליקה לקחת את המשפחה לסיבוב טבע קצר, או לטיול של יומיים בנגב.

הדגם הארוך הוא רכב טיולים מדליק, גם לארבעה מבוגרים. בעומס מלא יהיה גמלוני יחסית אבל עדיין, רכב 'פאן' מדליק לחלוטין. בשני דגמי ה-1000, לא אהבתי את ההיגוי - ב-RZR 800 ו-900 היה היגוי מעולה, מתקשר ומדויק. בכלים החדשים יש הגברה חשמלית חזקה מדי המתבטאת בחוסר תחושה בהגה, ויותר מדי סיבובים מנעילה לנעילה - זה מצוין למי שרוצה לטייל בסבבה ב'נקרות', אבל לא מספיק מהיר לנהיגה מהירה ותובענית.

ציפור קטנה לחשה לי שגם בהיגוי החשמלי אפשר לטפל במסגרת שוק After market האמריקני, המציע אינספור מוצרי מדף לרייזרים - ממתקן להרכבת רובה צייד, דרך מדף להעמסת הגריזלי אותו צדת הבוקר, וכלה במערכת סאונד שתחריד את שלוות המדבר.

השקה פולאריס RZR XP1000. ד.ל.ב מוטוספורט, אתר יצרן
ה-RZR ארבע-מושבי גדול ומסורבל יותר אבל עדיין, מכונת נהיגה מענגת ובעלת יכולות/אתר יצרן, ד.ל.ב מוטוספורט

ג'יפאות מסוג חדש

שני ה-RZR 1000 מקצינים את ההסלמה בשוק רכבי הפנאי. ה'4-מושבי' יכניס למעגל גם בעלי משפחה הרוצים ליהנות מחוויית שטח מופלאה, יש כבר רשימת מזמינים שתמיד רוצים את החדש והחזק ביותר. המחיר? 142 או 151 אלף שקל זה המון כסף אבל יש בישראל שוק לכלים כאלה ופולאריס שולטת בו, עם 88 אחוז מהמכירות, בקצב של כ-1000 כלים בשנה.

צריך רק לזכור שסביב הכלים המגודלים נדרשת לוגיסטיקה לא קטנה. זה לא ג'יפ שאתה מניע בבית, משלב 4X4 בעין יהב, ויוצא חזרה במצפה רמון. צריך עגלה מתאימה ויקרה, צריך מסלול מעגלי או מישהו שיגיע עם העגלה לנקודת הסיום, לטיול של יומיים צריך אולי תדלוק. אסור לנוע איתם עם הכלים החדשים על כביש, אלא רק על שבילי עפר (מותר לחצות כבישים). זו מגבלה מנהלתית, שצריך לקחת בחשבון. בנובמבר הקרוב, אגב, ישתנו תקנות הרישוי לרכבי שטח קלים; התקנות מאפשרות ייבוא של כלים 4-מושביים אבל בהדרגה יידחקו רכבי ה-SBS מעל הכביש הסלול, צעד הגיוני מבחינה בטיחותית. האם זו סיבה טובה לרכוש היום SBS 800 או 900 בעל היגוי טוב יותר, מחיר נמוך יותר, אבל רמת ביצועים ומתלים שאינם עומדים בתחרות עם הסחורה החדשה? אנחנו לא עומדים בתור לקניית SBS חדש אבל עם בוא הנחליאלי וירידת הטמפרטורות, ניקח את הרייזרים החדשים למבחן ארוך ויסודי. כי מישהו צריך לעשות את העבודה המלוכלכת!

עוד על פולאריס בוואלה! רכב

שטח ופנאי כמו שאתם אוהבים, רק בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully