וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת עולה על פסים של רווחיות

22.9.2014 / 7:57

הרווח הנקי, כ-1.47 מיליארד שקלים, כולל רווח חד פעמי בסך של כ-1.36 מיליארד שקלים

נחלה-אייטם 10: מה הקשר בין הרכבת להשקעה בקרקע חקלאית?. Family guide
רכבת ישראל. רווח של 106 מיליון שקלים/Family guide

רכבת ישראל מדווחת היום על רווח כספי בתוצאות המחצית הראשונה של 2014. הרווח מהפעילות השוטפת, הנובע בעיקר מגידול במספר הנסיעות והובלת מטענים, הסתכם במחצית הראשונה של השנה בסך של כ- 106 מיליון שקלים. החברה צופה את המשך המגמה גם במחצית השניה של השנה.

התוצאות החזקות הן ביטוי להבשלת מהלכי התייעלות, שינוי מבני, והטמעת תרבות עסקית-שירותית בחברה בשנים האחרונות. התנהלות הרכבת מוכיחה כי ניתן להיות שירותיים, מדויקים וגם רווחיים. מטרתנו היא להעלות את הרכבת לפסי רווחיות יציבים ובכך לצמצם את הנטל התקציבי", כך בועז צפריר מנכ"ל הרכבת.

רווחי החברה מהווים 10% מהמחזור הכספי, גבוה מהיעד בהסכם ההפעלה שנחתם לאחרונה עם משרדי הממשלה. כספי הרווחים ישמשו לשיפור השרות לנוסעים.
מגמת הגידול והצמיחה של החברה נמשכת, בהסעת נוסעים ובהובלת מטענים, הדבר ניכר בהכנסות החציון:

• מספר הנסיעות בחציון ראשון של 2014 עמד על 23.5 מיליון נסיעות, גידול של כ-35% בהשוואה לשנת 2011 (17.5 מיליון נסיעות). הדבר נובע מפתיחת קווים חדשים, הגברת התדירות והדיוק, ושיפור השרות.

• הכנסות מהובלת מטענים - גידול של כ- 11 מיליון שקל, כ- 14% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.

נציין כי לאחרונה חתמה חברת רכבת ישראל על הסכם הפעלה עם משרדי האוצר והתחבורה, המסדיר את מרכיב הפיתוח של החברה וגם את דמי ההפעלה השוטפת. ההסכם כולל בין היתר גם את היערכות רכבת ישראל, בתאום עם נציגי הממשלה, לקראת גיוס אג"ח ציבורי בהיקף של עד 2 מליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully