וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BMW X5 sDrive 25d: הורדת מחירים באלפיון העליון

23.9.2014 / 8:06

שוק הקרוסאוברים מוצף בגרסאות מוזלות וגם ב.מ.וו מורידה מחירים, עם X5 בעלת הנעת 2X4 ומנוע 4 בוכנות בנפח 2.0 ליטר 'בלבד'; האם זו בגידה במותג, או מהלך נבון ומתבקש?

ב.מ.וו X5 במבחן עם מנוע 2.0 ל'. רמי גלבוע,
בימר" נשאר "בימר", בגרסת-על או בגרסת בסיס. עבור מי שאינו מבקש להשחיז צמיגים, sDrive 25d היא הצעה ראויה מאוד/רמי גלבוע

סטילס: רמי גלבוע, יצרן

באולם התצוגה היא הייתה אלגנטית ואצילית, מופנמת ועוצרת נשימה כאחד; גופה מקומר במקומות הנכונים, אנטילופה חסונה ושרירית, נינוחה ובוטחת בעצמה... היא הייתה אחת מאלה שאתה רוצה בהן אבל יודע שלא תזכה, כי לא נולדת בסביבה הנכונה. הבלונדינית האלגנטית פסעה שני צעדים לאחור, נעצה מבט אחרון ב-ב.מ.וו X5 וב-X4 שעמדה לידה... פסק הדין היה נחרץ, מהיר ואלגנטי: "ה-5 נראית לי מסיבית יותר, בוא ניקח אותה!" אמרה בחוסר היסוס. כך, בהינף אצבע, הסתיים מבחן הדרכים של הנחשקת; היא לא שאלה 'כמה כוח', 'כמה סוגר' או 'כמה עולה'; המותג היה נכון, העיצוב התאים, האבזור עשיר אז את מי מעניינים גודל המנוע, שיטת ההנעה, או המחיר?

אבולוציה אירופאית

ב.מ.וו sDrive 25d היא החוליה האחרונה בסדרת X5, דור שלישי לשושלת הנחשקת. ב-1999 קיבלנו בספקנות את הסופר-ג'יפון הגרמני, אבל השנים רק העצימו את הסגמנט המוזר של "רכבי-שטח-שלא-נועדו-לשטח". יוקרה וביצועי כביש דחקו את יומרות השטח, ויצרו את קטגוריית המכוניות המתפתחת ביותר בעולם. כיוון ההתפתחות המסורתי של הסגמנט עמד בסימן 'יותר': יותר גודל ומשקל, יותר סוסים, יותר פאר. כך למשל, X5 הנוכחי ארוך מהדור הראשון ב-22 סנטימטרים. גרסאות הקצה של X5 מציעות נהרות של סוסים וקג"מים – דגם 50i הנוכחי למשל, חמוש במנוע 4.4 ליטר V8 בעל שלושה מגדשים, מספק 450 כ"ס ו-5.0 שניות מאפס ל-100, ויגלח 795,000 שקל מחשבון הבנק שלך.

אבל ככל שממדי X5 והקטגוריה הלכו ותפחו, התחזקו גם מגמות נוגדות – אירופה רצתה להיות ספורטיבית אבל גם ירוקה, תצרוכת דלק הפכה לארגומנט מכירה מרכזי, והמשבר הכלכלי העולמי אינו מעודד את מרוץ החימוש. יוצא שבמקביל להשבחת גרסאות הקצה ישבו אנשי ב.מ.וו ושברו את הראש בשאלה – איך מצמצמים במפרט ומחיר ה-X5, מבלי לפגוע באטרקטיביות המוצר?

התוצאה היא X5 sDrive 25d העומדת היום למבחן, עם מפרט מצומצם; זו X5 הראשונה שאין לה הנעת 4X4 כפולה, זו ה-X5 הראשונה עם מנוע ארבע-בוכנות. עד היום חומשו דגמי ה-5 במכאניקה אצילה בעלת 6 ו-8 בוכנות, וכוח המנוע הגיע גם לגלגלים הקדמיים – מה שאיפשר לנוע בכבישים מושלגים, אבל לא לרדת לשטח ראוי לשמו. יצאנו לסיבוב אספלט כדי לראות על מה יתבקש הלקוח לשלם, כדי לצאת מסוכנות ב.מ.וו עם חשבונית של פחות מחצי מיליון שקלים?

מחירו של המחיר המוזל

תסכימו איתי ש-485,000 שקלים אינם רף נמוך אבל עדיין, הוא נמוך ב-45,000 שקלים ממחירה של 30d, שהייתה עד היום ה-X5 הזולה ביותר. מרכב ה-25d זהה לחלוטין לזה של הדגמים הבכירים, אלגנטי ומגולף בקפידה. מאז ומתמיד אהבתי את עיצוב ה-X5, ספורטיבי במידה אבל לא מוגזם כמו X6, למשל. חדי עין יבחינו בהבדלים קלים בעיצוב דגמי X5השונים אבל באמת – זו גברת אחרת באותה האדרת.

בעבור חיסכון ה-45,000 תוותר על הנעת 4X4, זה לא ממש נורא. אף אחד אינו מוריד ב.מ.וו לשטח והחורף הישראלי אינו מבטיח יותר מקומץ ימים מושלגים, גם זה רק ב'פסגות ההרים הגבוהים'. השאלה היא עד כמה מורגש היעדר ההנעה הקדמית, על הכביש היבש? אין לי ספק שהבלונדינית המופלאה לא תרגיש שיש הבדל בין ה-X5 שלה, לבין הגרסה הבכירה של השכנה ממול.

גם אני לא חשתי בהבדל עד שהתחלתי לדחוק את ה-25d חזק אל תוך פניות הדוקות. פתאום הופיע תת היגוי מאוד לא אופייני, פתאום הגלגלים הקדמיים לא משכו את החרטום אל תוך הפניה, והאחוריים דחפו אותי החוצה... יש החושבים שבעידן האלקטרוניקה יורדת החשיבות של הנעת 4X4; זו טעות גדולה. האלקטרוניקה משפרת אחיזה ומגנה עלינו מפני טעויות-נהג והפתעות אחרות אבל עדיין, המכאניקה הבסיסית מכתיבה את ההתנהגות וה-X5 הזו מאוד שונה מאחיותיה הבכירות. עד כמה זה חשוב? אם אתה לא משחיז צמיגים מקצועי, לא כל כך. במהלך הקילומטרים גיליתי שקל לנהוג אותה חזק ומדויק, ההגה שופע מידע ושוקל היטב ואם היו לי פנטזיות על דריפטינג קצר ומלבב, הגמדים האלקטרוניים הסבירו לי מי הבוס. אני בטוח שמי שקונה X5 לצרכים 'מבצעיים-אזרחיים' לא יוותר על ה-4X4 אבל עבור הבלונדינית הנחשקת וגם עבורי – לא כאן הבעיה.

שמחתי גם לגלות היגוי מדויק ואינפורמטיבי ובלמים הנושכים בחוזקה. עם צמיגי 255/55R18 ומתלי אוויר אדפטיביים המגיעים עם שורת המושבים השלישית, נוחות הנסיעה טובה מכפי שזכרתי בגרסאות קודמות. רוב הזמן נהגתי במצב 'קומפורט' בו שומרת תיבת ההילוכים על סל"ד נמוך ונינוח מאוד. המקום היחיד בו בחרתי ב'ספורט' היה בקטעים הרריים מאתגרים, בהם העדפתי את ההיגוי המדויק יותר של ה'ספורט', למרות החלפות הילוכים תדירות מדי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ב.מ.וו X5 במבחן עם מנוע 2.0 ל'. רמי גלבוע,
עיצוב מוט ההילוכים פאלי מדי לטעמי, אבל תיבת 8-ההילוכים מנצלת היטב את המומנט של ה-25d/רמי גלבוע

האם מנוע ה-2.0 ליטר חלש מדי? עם 218 כ"ס ו-8.2 שניות מאפס למאה, מנוע הדיזל 4-בוכנות אינו עצלן, ו-90% מהנהגים ירגישו איתו מצוין. הבעיה ש-X5 נועדה לאותם 10% מהנהגים המשתוקקים להתרגש מאחורי ההגה. את ההתרגשות הזאת, את עוצמת המנוע המתפרץ, sDrive 25d לא תוכל להעניק להם.

על הסיפון

בואו לא נתבלבל, ה-sDrive 25d זורמת ומהירה מאוד, משייטת להפליא בכביש 6 ותעקוף בקלות מכוניות כביש מהירות. ה-25d יודעת לענג גם בנהיגה ספורטיבית, כפי שמתחייב מהלוגו הכחול-לבן שעל החרטום. פחות נעים ללחוץ אותה חזק, מכיוון שאז מסגיר מנוע ה-2.0 את מגבלות הכוח – הנסיעה הנינוחה 'על המומנט' מפנה מקום ל'דהירה על הטורים', מאלצת את מנוע ה-25d לצאת מ'תחום הנוחות' שלו. ה-2.0 ליטר אינו 'מבאס' אותך בשום מצב אבל מתאים לו להתנהל בספורטיביות בורגנית, ולא בתוקפנות ספורטיבית המקושרת עם דגמי השפיץ וגרסאות ה-M של X5.

מודעות זו מעדנת את סגנון הנהיגה שלך, ומשאירה אותך בין 1500 ל-2500 סל"ד, מקום בו מגיעים אלייך 45 קג"מ, המנותבים היטב על ידי תיבת 8-הילוכים מתוחכמת. בנהיגה תובענית יותר תבקיע המיית הדיזל את הבידוד האקוסטי, והתאוצות לא יהיו מספיק חזקות... בעמידה מחוץ למכונית משמיע המנוע צליל 'דיזלי' מודגש, לא סימפוניה ל-6 בוכנות.

מצד שני, אתה עדיין נוהג בדור שלישי של X5; תא הנוסעים מרווח, נוח ומפנק, בנוי לתלפיות ומאובזר עשיר למדי. מצלמת הרוורס מרהיבה בתצוגתה, חשבתי כבר לפתח אפליקציה של תחרות צילום באמצעות מצלמת הרוורס... במהלך המבחן אפילו התחלתי להסתגל למערכת תפריטי iDrive עם המתג העגול.

יום בחייה של הבלונדינית מאולם התצוגה

אבל בואו לא נחטא לאמת; רק קומץ לקוחות יודע להעריך את ביצועי הנהיגה ורבים קונים X5 בגלל הדימוי, העיצוב והמרחב הפנימי. עבור הבלונדינית ובחיר ליבה, ה-sDrive 25d מספקת את כל מה שהם צריכים. היעדר הנעה קדמית ומשקלו הנמוך של מנוע ה-4 בוכנות, מציבים את משקל ה-sDrive 25d על 1995 קילוגרם בלבד, אלו כ-200 קילוגרם פחות לסחוב בעליות ובתחנות הדלק. המשקל הנמוך מקזז במעט את חולשת המנוע, ומשפר את תצרוכת הדלק - לא הגעתי לנתוני תצרוכת הדלק הרשמיים (17.5 ק"מ לליטר, אופטימיים עד כאב) אבל להוציא 13-12 ק"מ לליטר בנהיגה מהירה יחסית זה יפה מאוד, עבור רכב פאר השוקל 2 טונות.

לקנות או לא לקנות?

לקוחות רבים יגיעו לאולם התצוגה בשאיפה לקנות את ה-sDrive 25d 'החסכונית' ויחתמו לבסוף על גרסה בכירה יותר, xDrive 30d דיזל או 30i בנזין, העולות 530,000 שקלים. אני משער שרבים יוציאו סכום רציני אף יותר, עבור המוצר הבווארי (המיוצר היום בדרום קרוליינה, ארה"ב). אבל אי אפשר שלא לשמוח על הגעת X5 בעלת יומרות צנועות יחסית. 485,000 הוא סכום בלתי נתפס עבור רובנו, אבל אני רואה משהו הוגן וכנה בהצהרה של ב.מ.וו, המעבירה עם ה-sDrive 25d מסר סמוי אך חשוב – כן, V8 זה מצוין, 4X4 זה מדליק, אבל אני יודעת מה אתם עושים עם המכוניות שאני מייצרת עבורכם. והנה, אני מציעה לכם אופציית כניסה נוחה יותר במחיר פחות שערורייתי, כיאות לימים ירוקים אלה.

עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully