וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית על הולנדית: ונסר סרת'ה

ונסר סרת'ה עולה לפס הייצור אחרי שנתיים של הכנות. מכונית העל מהולנד אימצה מנוע אמריקני שרירי ועיצוב דרמטי. המחיר, החל מ-280 אלף יורו

ונסר. אתר יצרן
וסנר סרת'ה. מפעל קטן, מכונית גדולה/אתר יצרן

חמש שנים לאחר שהוקמה בידי היזם ונהג המירוצים רוברט קובן, 'ונסר קארס' ההולנדית הגיעה לנקודת הזינוק, שעה שהיא חונכת את מכונית העל הראשונה שלה שתישא את הכותר סרת'ה (sarthe)', על שם מסלול המירוצים הצרפתי שאירח מאז 1923 מכוניות מירוץ אגדיות ובתחומיו כיכבו מתחרות במירוצי סיבולת (24 שעות).

קובן חשף את הקונספט ב-2011 במראה חצי "אפוי" על בסיס דגם אב-טיפוס, וסיפר שההשראה לעיצובה של הסרת'ה נובעת ממכוניות הלה-מאן של שנות ה-80 וה-90, עם איזכורים מחוותיים למקלארן ולשברולט קורבט בחלק הקדמי ובכנפיים. למרות זאת, נראה שתוצאה הסופית לא בהכרח משקפת שונסר ויתרה לגמריי על הופעה מקורית.

שלדתה של הונסר קלה וחזקה, כיאה למכונית קיצון אגרסיבית. אורכה הרשמי הוא 4.14 מ', רוחבה 1.95 מ' ומשקלה כ-1.5 טון ללא נהג. היא עוטה תרכובות של קרבון (סיבי פחמן) ואלומיניום כך שהחלוקת המשקל שלה כמעט אופטימלית בין שני הסרנים (45/55). היא הוסבה מרכב ראווה למכונית סדרתית בתום 100 שדרוגים, בהם שינוי של מערכת הפליטה, ההיגוי, פתחי יניקה חדשים, כנף אחורית אקטיבית ואפילו נורות DRL.

כמו כן, ולהבדיל ממכוניות קיצון עצמאיות, ונסר אבזרה את הסרת'ה כמו מכונית משפחתית; בקבינה תהיינה מערכות בידור כולל צג LCD מרכזי, מיזוג, כניסות USB, חלונות חשמל, דיפונים יוקרתיים ועוד. מהרשימה הארוכה הושמטו בקרות בטיחות כמו ESP שעשויות לקלקל את החגיגה, ולכן כל מה שמפקח על תעלולי הנהג היא מערכת ABS.

בשלב האחרון, בחרו בונסר להחליף את המנוע המקורי, שעמד על 510 כ"ס בדגם הראווה. גרסת הייצור תקבל מנוע (מרכזי) של GM בנפח 6.3 ל' V8 עם כ-625 כ"ס ו-85.4 קג"מ זמינים מטווח של 1,500 סל"ד. התיבה תהיה חצי אוטומטית 6 מהירויות מתופעלת פקדים מגלגל ההגה. על ביצועים, עדיין אין נתונים, אולם דיווחים בארה"ב מכוונים ל-340 קמ"ש מרביים.

ונסר. אתר יצרן
ונסר/אתר יצרן

המכסה תהיה מוגבלת נוכח היקף הייצור המצומצם של החברה הצעירה, אם כי סביר שבתג מחיר של 270-350 אלף יורו - מותנה בחבילה, הביקוש יהיה יחסית קטן, שכן היא תאלץ להתמודד עם מספר לא מבוטל של מכוניות ספורט ומכוניות-על מבוססות.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully