וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לגיל 12? לא תוכל לרכוב בכביש בינעירוני

ועדת הכלכלה אשרה תקנה שתאסור על ילדים מתחת לגיל 12 לרכוב על אופניים בכבישים בינעירוניים. קבוצת רוכבים מעל 10 משתתפים תחויב ברכב מלווה

רוכב אופניים נפצע קשה מפגיעת כלי רכב בכביש 6, מאי 2014. מד"א
פגיעת רכב באופניים על כביש 6. מגבירים את בטיחות הרוכבים על ידי יישום שורה של תקנות חדשות/מד"א

בעתיד הקרוב, תכנס לתוקפה תקנה חדשה שתאסור על ילדים מתחת לגיל 12 לרכוב על אופניים בכבישים בינעירוניים, כך על פי החלטות ועדת הכלכלה ובהתאם לפרסומי משרד התחבורה. התקנות גובשו על ידי צוות של 3 ועדות מקצועיות שהמליצו על מסגרת בטיחותית מקיפה לצמצם את מעורבות הרוכבים הצעירים בתאונות דרכים קטלניות.

על פי החלטות הועדה, התקנה אוסרת על אדם שגילו פחות מ-12 שנים לרכוב על אופניים בדרך שאינה עירונית, וכן נאסר עליו לחצות כביש ברכיבה, אולם מותר יהיה להולך רגל להסיע אופניים במעבר חצייה. שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "השימוש הגובר באופניים בכבישים העירוניים ובעיקר בכבישים הבינעירוניים מצריך מציאת פתרונות שישמרו על בטיחותם של רוכבי האופניים".

תקנה נוספת שתכנס לתוקפה מיום פרסומה ברשומות, תחייב קבוצת רוכבים עם 10 משתתפים להסתייע ברכב מלווה המפעיל אורות מהבהבים, בעודם רוכבים בלבד בשול סלול היטב ונקי, בדרך שאינה עירונית, וקרוב ככל שניתן לשפה הימנית.

במשרד התחבורה ימשיכו לקדם את תכנית הבטיחות לרוכבי האופניים, תוך שימת דגש על תשתיות, הכוונה והתראה לנהגים. השר כץ הוסיף כי השימוש באופניים גדל בשנים האחרונות במאות אחוזים, ולכן הורה להקציב משאבים נוספים לטיפול בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully