וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: הונדה אקורד היברידית

לקחנו את האקורד ההיברידית של הונדה שמגיעה לא דרך מאיר, אלא דרך חברת הליסינג אלבר למבחן. האם היא באמת חוסכת בדלק?

צילומים: רונן טופלברג

הונדה אקורד היברידית. צלם: רונן טופלברג, מערכת וואלה! NEWS
הונדה אקורד היברידית - חסכונית מאוד בדלק/מערכת וואלה! NEWS, צלם: רונן טופלברג

אחרי מספר ידיעות מרעישות על לקיחת הבלעדיות מידי יבואניות הרכב המסורתיות לישראל, מצאנו את עצמנו בהשקה מקומית של רכב חדש, שמגיע לישראל דרך חברת הליסינג אלבר. מבין שלושת המותגים שהחוק מתיר ליבואן מקביל לייבא, בחרה אלבר לשים את היד על הונדה, טויוטה ולקסוס ולכן אנו נוהגים בסנונית הראשונה - הונדה אקורד אמריקנית עם מנוע היברידי. האקורד הזו מגיעה לארץ בשתי רמות אבזור שמביאות את מחירה של זו להחל מ-199,900 שקל ועד 219,000 שקל. אלו רשמינו מהנהיגה בהן.

לא האקורד שאתם מכירים

לפני שנלחץ לה על מתג ההתנעה, נסביר כי האקורד האירופית שמשווקת כאן בישראל וזו המשווקת בארה"ב אינן זהות. למעשה, השוני בניהן גדול עד כמעט שאין בניהן קשר. האקורד האמריקנית ארוכה ב-12 ס"מ מהאקורד האירופית וגם רחבה, גבוהה וכבדה ממנה. גם העיצוב החיצוני שונה לגמרי והוא נראה כמעט גנרי עם שאר המכוניות האמריקניות - טויוטה אוולון, קאמרי ואחרות.

הממדים האלה אומרים דבר אחד - מקום בתא הנוסעים. האמריקנים הם, בממוצע, אנשים הרבה יותר רחבים מאתנו וגם כוסות המשקה שלהם מכילות ליטר לפחות של משקה ממותק ולכן המושבים שם רחבים מאוד (קצרים ולא תומכים מספיק בירכיים), ללא תמיכות מודגשות למותניים ועם המון שטח במושב האחורי. המון נדל"ן לאכלס בו ארבעה נוסעים בעלי גוף. מה אין לה לאקורד הזו? נפח תואם בתא המטען. בניגוד למקובל כיום, הונדה התקינה את הסוללה של המערכת ההיברידית בגב המושב האחורי וזו נוגסת כמעט במחצית התא ומשאירה שטח שדומה מאוד למקובל במשפחתיות קומפקטיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הונדה אקורד היברידית. צלם: רונן טופלברג, מערכת וואלה! NEWS
הונדה אקורד היברידית/מערכת וואלה! NEWS, צלם: רונן טופלברג

איכות ואבזור

מבחינת רמת האיכות והירידה לפרטים, האקורד האמריקנית לא תבאס אף אחד. אין ליקויים בולטים או פספוסים שראינו בקרב מותגים אמריקניים שורשיים, אלא הקפדה יפנית שתואמת את הטעם האמריקני. וזה אומר חומרים שברובם קשים, מלבד חלקו העליון של הדשבורד, מושבים קטיפתיים וחיבור לא מהוקצע של קצה דיפון הגג עם השמשה הקדמית.

בחינת האבזור מלמדת כי אלבר בחרו בשתי רמות, וכבר ברמת הבסיס האבזור המפנק טוב. באקורד ההיברידית תמצאו מערכת מולטימדיה חכמה עם חיבור אינטרנטי חינם לשלוש שנים וניווט של ווייז, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. במפרט הבטיחות תמצאו את כל בקרות היציבות והאחיזה המודרניות, עם תוספת של מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, מצלמה אחורית ומצלמה צידית שמסייעת בחזרה לנתיב לאחר עקיפה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועוד.

הונדה אקורד היברידית. צלם: רונן טופלברג, מערכת וואלה! NEWS
הונדה אקורד היברידית/מערכת וואלה! NEWS, צלם: רונן טופלברג

21.8 קילומטרים לליטר

בניגוד להונדה אקורד שמשווקת בישראל על ידי 'מאיר', אלבר החליטו להביא לארץ את הדגם ההיברידי של האקורד האמריקנית. זו המשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי, אבל באופן מעט שונה מהמקובל כיום. מנוע הבנזין שבחזית מגיע בנפח של 2.0 ליטר ובדומה למה שנעשה במיצובישי אאוטלנדר PHEV ובשברולט וולט, מנוע זה מתפקד בעיקר כגנרטור לייצור חשמל וטעינת הסוללה, שבעצמה מספקת אנרגיה לשני מנועים חשמליים.

ההספק המשולב של יחידת הבנזין והיחידה החשמלית עומד על 196 כ"ס וכן 16.8 קג"מ למנוע הבנזין ו-31.1 קג"מ למנוע החשמלי. מאחר ומנוע הבנזין והמנוע החשמלי פועלים בסל"דים שונים זה מזה, האקורד הזו אינה מצוידת בתיבת הילוכים, אלא בחיבור ישיר של מערכת ההנעה לגלגלים. שלושה מצבי נהיגה יש בה - חשמלי בלבד, היברידי (מנוע הבנזין מייצר חשמל למנוע החשמלי) ועל בנזין בלבד. היצרן מדבר על טווח נסיעה על טהרת החשמל בשיעור של כ-40 קילומטרים.

במבחן שלנו, כשהקפדנו על כל כללי הנהיגה החסכונית וכן להעניק עדיפות להנעה החשמלית ורק במקרי הצורך לצרף את מנוע הבנזין, הצלחנו להשיג צריכת דלק מעולה של 21.3 קילומטרים לכל ליטר דלק. כשלא הקפדנו לחסוך, גם אז ראינו צריכה מצוינת של 16 קילומטרים לליטר בממוצע. אל תחשבו שבגלל העניין החסכוני, האקורד הזו איטית. אנחנו מדדנו לה 8 שניות לשם ביצוע ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ו-7 שניות לשם ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש.

הונדה אקורד היברידית. רונן טופלברג
מנוע בנזין ומנוע חשמלי שמפיקים 196 כ"ס יחד/רונן טופלברג

נוחות אמריקנית

בהתאם לטעם האמריקני, האקורד ההיברידית יושבת על מתלים רכים מאוד. זה אומר שבמרבית הזמן, ההונדה הזו מקפידה על נסיעה החלקה ונעימה ועל ספיגה עדינה של חוסר השלמות של הכביש. מהמורות לא ממש מטרידות את הנוסעים, הן מלפנים והן מאחור ובנסיעה על כביש שש, ישנה תחושה של שייט על גלים של אספלט.

יש מי שיאהב את הרכות הזו ויש מי שלא, שכן את הצד השני של המאזניים מוצאים כשמנסים לגרום לאמריקנית הזו לעקוב אחרי כבישים מסולסלים. היא לא ממש מחבבת תנאים כאלה ואם זה היה תלוי בה, היא הייתה מקפידה לשמור על גלגליה הקדמיים כשהם פונים קדימה בלבד. היא לא תעמוד בקצב שתכתיב האקורד האירופית בכביש מפותל וכשבכל זאת מנסים לנעוץ בה דורבנות בקטע שכזה, היא תגלה מיד תת היגוי שגורם לה להימרח לרוחב כל הפניה, על אפה וחמתה של בקרת היציבות.

הונדה אקורד היברידית. צלם: רונן טופלברג, מערכת וואלה! NEWS
הונדה אקורד היברידית/מערכת וואלה! NEWS, צלם: רונן טופלברג

צי רכב לא לציי רכב

אלבר לא מספרים לנו כמה יחידות בכוונתם למכור מהאקורד ההיברידית, אך הם כן מספרים כי הכוונה לשווק אותה באופן בלעדי לשוק הפרטי ולא לשוק ציי הרכב (ליסינג). די ברור מדוע - הכסף נמצא שם. 200 אלף שקלים לרמת הבסיס הם אמנם לא מעט כסף, אבל מביאים עמם תמורה מעניינת מאוד של ממדים, מראה מכובד, נסיעה נעימה וכמובן חיסכון בדלק.

גם אם האקורד הזו תימכר במאות עותקים בלבד, היא עדיין תצליח לנגוס בנתח נכבד משוק המשפחתיות הגדולות. יש קהל גדול בישראל לכלי רכב יפניים וגם לכלי רכב אמריקניים וכעת, השילוב הזה בין הונדה למוצא אמריקני, עשוי להחריף מאוד את התחרות הקיימת וזה כמובן שטוב לצרכן המקומי.

עוד על הונדה בוואלה רכב

קונים רכב חדש? קבלו את כל מבחני הדרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully