וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 300 כ"ס: הונדה סיוויק טייפ R

הונדה ממשיכה לסלול את הדרך להשקת הגרסה הספורטיבית של הסיוויק. ה-Type R החדשה מתקרבת לבכורה בצרפת כשסימן שאלה מרחף מעל התפוקה המקסימלית

הונדה סיוויק טייפ R. אתר יצרן
הונדה סיוויק Type R החדשה. כמה כוח תישא בחזיתה?/אתר יצרן

הונדה סיוויק Type R קצרה תהילה בתחילת שנות ה-2000, אבל נחלה כשלון בעת חילוף הדורות. האשמה נעוצה בהחלטת היצרנית היפנית להתמקד במכוניות ידידותיות לסביבה, ולכן בתוך תהליך אסטרטגי מחושב, ננטשה גם הונדה S2000. התוצאה הסופית הייתה מכונית תדמיתית עם קריצה ספורטיבית בדמותה של ה-CR-Z. רודסטר חמודה ומעוצבת שהוכיחה שאפשר (לנסות) ולמזג בין CO2 נמוך להנאה מנהיגה.

בין אם ה-S2000 תחזור או לא, (מסתמן שהתשובה חיובית), הונדה נשענת כיום על הטייפ R החדשה כנושאת הבשורה בחזית הספורטיבית ועל ה-NSX כפלטפורמה לטכנולוגיות הייבריד-ספורט. בתערוכת פריס היא תחשוף את מה שנראה כמו דגם טרם-ייצור סופי של הסיוויק האגרסיבית, כשהיא ארוזה באותה תלבושת קרבית של רכב התצוגה שהופיע לפני שנה בתערוכת ז'נב,ה ומתלים מונמכים ב-3 סנטימטרים.

רכב הראווה מצויד במנוע 2.0 ל' טורבו שהונדה פיתחה כתשובה לרנו מגאן RS, פורד פוקוס ST וכו'. בשלב זה, המערכת מחלצת הספק מרבי של 280 כ"ס - עלייה של 80 כ"ס לעומת הדגם הקודם. אולם, דיווחים בכלי התקשורת בצרפת טוענים שהגרסה הסדרתית תסחט לפחות 300 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות, כולל בורר נהיגה סלקטיבי להקשחת המתלים, חידוד תגובת המצערת וההיגוי. הנתונים הלא רשמיים, מצביעים על האצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות.

נוסיף, כי סיוויק טייפ R נצפתה בחודשים האחרונים במבחנים על מקטע הנורדשלייפה בנורבורגרינג הגרמני במסגרת ניסויים שונים. על פי דיווחי גולשים מרחבי הרשת, התמונות לעיל בהחלט משקפות את הופעתה החיצונית כפי שהיא תהיה באולמות התצוגה. מכירות ראשונות ברבעון הראשון של 2015.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully