וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו מחדשת אופנועים בתערוכת קלן

מתקפה חזיתית מצד חטיבת האופנועים של ב.מ.וו. היצרנית הבווארית חושפת שלושה אופנועים חדשים ועדכון לצמד הקטנועים. בקרוב בישראל

תערוכת קלן הגרמנית מצליחה לגנוב מעט מאור הזרקורים של תערוכת האופנועים במילאנו שתתרחש בעוד כחודש, עם חשיפות רבות של אופנועים חדשים. ב.מ.וו מנצלת את יתרון הביתיות ומגיעה לתערוכה הגרמנית עם שלושה אופנועים חדשים וחידוש לצמד הקטנועים שלה.

אופנוע ב.מ.וו S 1000 RR. אתר יצרן
אופנוע ב.מ.וו S 1000 RR/אתר יצרן

ב.מ.וו S 1000 RR עם 199 כ"ס

האופנוע הראשון שגם ניצב בפסגת ההיצע, הנו ה-S 1000 RR. זהו למעשה דורו השני והחדש לגמרי של אופנוע הספורט שהושק בשנת 2009 והמם את העולם. ב.מ.וו למדו הרבה מאוד בשנים האלה והדור החדש מוסיף להתקדם טכנולוגית וגם בתחום הביצועים, לא שלמישהו היה חסר כוח בעבר.

בזמן שהמשקל הכלי ירד מ-209 ל-204 קילוגמרים (עם מכל מלא דלק), מנוע ה-999 סמ"ק שלו העלה את ההספק מ-193 ל-199 כ"ס (13,500 סל"ד) ו-11.5 קג"מ (9,500 סל"ד) בעזרת ראש מנוע חדש, גל זיזים קל יותר ביניקה וגם שסתומי יניקה קלים יותר. תיבת האוויר הוגדלה וגם מערכת הפליטה הוחלפה באחרת חדשה לגמרי שגם חסכה 3 קילוגרמים מהמשקל הכללי. סוללה קטנה יותר השילה בעצמה קילוגרם נוסף של משקל. בדור החדש, גם שלדת האלומיניום הוחלפה האחרת קשיחה וקלה מבעבר, כאשר חיבורי הזרוע האחורית וצוואר ההיגוי הוחלפו גם הם לחידוד יכולות ההתנהגות והעמידה בעומסים.

ה-S 1000 RR החדש מקבל גם מערך אלקטרוני עשיר שכולל כמובן את מצבי הרכיבה - גשם, ספורט ומירוץ ושני מצבים מיוחדים נוספים לשימושי מסלול עם צמיגי סליקס ואחד להתאמה אישית מלאה, בקרת אחיזה עתירת שלבי התערבות, בקרת שיגור מהמקום, בקרת מהירות ברחבת הפיטס, קוויק-שיפטר, מתלים סמי-אדפטיביים ואם תתעקשו, גם חימום לידיות האחיזה ואפילו בקרת שיוט.

אופנוע ב.מ.וו S 1000 RR. אתר יצרן
אופנוע ב.מ.וו S 1000 RR/אתר יצרן

R 1200 R: נייקד ספורטיבי

האופנוע השני בביתן של ב.מ.וו הוא ה-R 1200 R החדש. זה מחליף את קודמו הוותיק ובדרך גם מביא עמו טכנולוגיה מתקדמת, כוח משמעותי ואורז הכל בחבילה עירומה ומושכת במיוחד. לב המערכת כאן הוא מנוע הבוקסר מקורר הנוזל החדש שקיים כבר בדגמים רבים של ב.מ.וו כמו ה-R 1200 GS ולזה גם כאן 125 כ"ס ב-7,750 סל"ד וכן 12.7 קג"מ ב-6,500 סל"ד. בעזרת מערכת פליטה חדשה, תיבת אוויר משופרת ותעלות אוויר חדשות, ב.מ.וו מספרים שהמומנט מושג כעת ברצועת כוח רחבה בהרבה.

בסעיף האלקטרוני, ה-R 1200 R מגיע עם שני מצבי רכיבה (כביש, גשם), בקרת אחיזה, מערכת ABS ועוד. ברמת האבזור הגבוהה, יוצעו שני מצבי רכיבה נספים – דינמיק ואחד נוסף להתאמה אישית וכן בקרת אחיזה שמתחשבת גם בזווית ההטיה של האופנוע.

שלת ה-R 1200 R חדשה גם היא וכעת המנוע מתפקד כנושא עומס לכל דבר. בחלקה הקדמי נמצא מזלג קדמי הפוך ולא מתלה הטלה-לבר המסורתי של החברה ומאחור נמצא מתלה משופר של הפרה-לבר המוכר של ב.מ.וו. מתלים אלה מבוקרי מחשב ומסוגלים לשנות את רמת השיכוך שהם מציעים בלחיצת מתג וכן להגיב בעצמם ובמהירות לתנאי הרכיבה המשתנים.

אופנוע ב.מ.וו R 1200 R. אתר יצרן
אופנוע ב.מ.וו R 1200 R/אתר יצרן

R 1200 RS: ספורט-תיור

האופנוע השלישי להיחשף הנו ה-R 1200 RS - אופנוע הספורט-תיור של החברה, אשר כמו סב-סבו (R 100 RS) משנת 1976 שהיה לראשון שהציע חיפוי מלא (פירינג), גם הדור החדש מגיע עם מיגון רוח מלא ומושך מאוד בעיצובו. גם ב-RS נמצא את אותו מנוע בוקסר שטוח בנפח 1200 סמ"ק מקורר נוזל שמפיק 125 כ"ס ו-12.5 קג"מ. כמו שנעשה בדגם ה-R שלעיל, גם ב-RS הוכנסו השיפורים ביניקת האוויר כדי לשפר את פיזור הכוח על רצועת הסל"ד.

גם את דגם זה ב.מ.וו לא מזניחים ברמה האלקטרונית. כבר ברמת הבסיס הוא יציע שני מצבי רכיבה, בקרת אחיזה, בלמי ABS ועוד ואילו ברמת האבזור הגבוהה יתווספו שני מצבי רכיבה נוספים ובקרת האחיזה תהיה מתקדמת יותר, עם היכולת לחשב גם את זווית ההטיה של האופנוע.

בדומה לדגם ה-R שלעיל, גם כאן מדובר בשלדה חדשה שבה המנוע הוא גם נושא עומס. בקצותיה נמצאים מזלג הפוך מתכוונן ומאחור מתלה פרה-לבר מתקדם יותר מבעבר אשר תורמים לחדות הרכיבה ולנוחות. ב.מ.וו התקינו בו גם לוח מחוונים מסוג TFT עם תצוגה מגוונת ועשירה במידע.

אופנוע ב.מ.וו R 1200 RS. אתר יצרן
אופנוע ב.מ.וו R 1200 RS/אתר יצרן

גרסאות מיוחדות לקטנועים

גם שני הקטנועים של ב.מ.וו, ה-C 600 ספורט וה-650GT לא נשכחו ואמנם לא מדובר בחידוש מקיף, הם מקבלים שתי גרסאות מיוחדות שאמורות לרענן מעט את מיצובם. הקטנועים יקבלו צביעה חדשה ובולטת יותר וכמו כן ישדרגו את רשימת האבזור עם חימום למושבים, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וכן אגזוז של אקרפוביץ'.


כל דגמי ב.מ.וו החדשים יגיעו לישראל בתחילת 2015.

קטנוע ב.מ.וו C600 ספורט. אתר יצרן
קטנוע ב.מ.וו C600 ספורט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully