וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבולוציה: למבורגיני אסטריון

למבורגיני מציגה מכונית-על היברידית, אסטריון, המחלצת 910 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות. מתחרה למקלארן P1? לא בדיוק

אתר יצרן

ערב פתיחת ימי העתונות בתערוכת פריס, חשפה למבורגיני את הכוכבת הגדולה של האירוע: למבורגיני אסטריון LPI910-4 . מכונית העל האיטלקית תהיה חלוצת המותג בשילוב מנוע בנזין עם בקרה חשמלית נטענת (כלאיים), ולפי הכרזות בכירי החברה מדובר בפלטפורמה טכנולוגית שתכנס לשימוש בכלי רכב עתידיים של המותג, בהם האורוס קרוסאובר שיוצג לקראת 2017.

האסטריון עוצבה על ידי פיליפו פריני שאחראי על שרטוט הורקאן, וניכר כי היא שואבת ממנה השראה רבה. בהתאם לקו האקולוגי, היא מבוססת על שלדת קרבון ומעטה חיצוני המשלב פלסטיק וקרבון (כמו באונטדור) כדי לשמור על משקל נמוך ככל שניתן (1.8 טון). אולם למרות הקשר ביניהן, צוותי העיצוב מספרים שהאסטריון משמשת ככר הזנקה לפיסולן של מכוניות העל שתגענה בעוד שנתיים, ובולט במיוחד השוני בחלקן האחורי (נורות מלבניות אורכיות במקום קצרות מלוכסנות). בלמבורגיני קוראים לזה "עיצוב רך".

"אני חושב שההגדרה הכי מדויקת שלה זו מכונית גראן-טוריסמו", כך אומר פריני. אני לא אוהב להמציא קונספטים שלא מוכנים לייצור מיידי. האסטריון משקפת עתיד אמיתי של למבורגיני - לא משהו מזוייף. אנחנו צוות קטן, ואני שונא לבזבז כסף. היא תהיה מכונת נהיגה לכל דבר", כך מדגיש בפני כלי התקשורת בבריטניה.

פריני מוסיף, כי החרטום של אסטריון גבוה יותר מכל מכונית שיש ללמבורגיני בהיצע. זאת לדבריו, על מנת להקנות לה יכולות להתנהל כמו מכונית רגילה מבלי לגלח את הגחון על האספלט, ומכאן ההפרדה שמבקשים לעשות הבולונזים מול דגמי על קיצוניים, בהם מקלארן P1, או לה פרארי.


עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

למבורגיני אסטריון. אתר יצרן
למבורגיני אסטריון/אתר יצרן

מערכת ההנעה של אסטריון מבוססת על המנוע של ההורקאן בתוספת סיוע ממערכת חשמלית. תחנת הכוח מייצרת בגפה מנפח של 5.2 ל' V10 מעל 600 כ"ס ומחוברת לגלגלים האחוריים. התמיכה החשמלית, מגיעה משלושה מנועים חשמליים, שניים מהם מותקנים על הסרן הקדמי ואחד נוסף בתיבת ההילוכים. התפוקה המשולבת עומדת על 907 כ"ס ו-58 קג"מ שעוברים לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים דו מצמדית 7 מהירויות. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3 שניות והמהירות המרבית היא 320 קמ"ש. בדומה למכוניות היברידיות, היא מצוידת בורר נהיגה סלקטיבי עם אופציה להנעה בחשמל בלבד. הטווח המרבי הוא 50 קילומטרים במהירות מרבית של 125 קמ"ש, עד אוזלת כוחן של הסוללות.

האסטריון לא תשאר מכונית ראווה זמן ממושך. אודי, בעלת הבית של למבורגיני אישרה כנראה את המשך פיתוחה, כך שבעוד שנה-שנתיים היא תתייצב על הכביש לצד האורוס. שתי מכוניות חדשות שבהחלט מושפעות מכוחות השוק החדשים, שנוטים לכוון מכונית על שימושית, גדולה ומתחנפת לאיכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully