וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין לגונדה קמה לתחייה

מכונית הפאר אסטון מרטין לגונדה חוזרת לחיים אחרי למעלה מ-20 שנה. בחזית: מנוע V12; לנוסעים: ארמון עמוס פינוקים. היעד? המזרח התיכון

אסטון מרטין לגונדה. אתר יצרן
אסטון מרטין לגונדה. חוזרת להתחרות על קבוצת האולטרה פאר/אתר יצרן

אסטון מרטין תחשוף בתערוכת פריס כמה חידושים (כולל הכרזה על מינויים בהנהלה), אבל המכונית הכי מעניינית של המותג הבריטי נעדרת מהרשימה. ההצגה תאלץ להימשך בלי הלגונדה החדשה, מכונית שהחייתה כותר לאחר 25 שנים ותוצע למכירה רק במזרח התיכון. תהיה זו מהדורה על בסיס הזמנה מיוחדת רוויה באמצעי בידור, עושר פנימי וכן עוצמת אש רצינית, ואמורה לחזק את החברה הבריטית באגף היוקרה יחד עם הראפיד S.

הלגונדה המקורית התגלגלה על הכבישים בין 1976 ל-1990 והותירה לממציאה טעם חמוץ בפה. אסטון מרטין פיתחה את הבריטית הגדולה עם מארז שכלולים מהפכניים, בהם בקרות מחשב לניהול המנוע וכן לוח מחוונים דיגיטלי, אלא שעלויות הייצור היו אסטרנומיות ולא מעט עותקים חזרו למפעל עם ליקויים ותקלות. גם העיצוב שלה נחשב בזמנו חריג בנוף החברה, כן שמלאכת השכנוע הייתה מרובה. כיום, נעות בכבישי העולם בין 70 ל-80 יחידות במצב טוב, כולל גרסת סטיישן-ספורט.

באופן די מפתיע, הלגונדה 2015 היא כמו רבולוציה של הדור הקודם. בדומה לרכב המקורי, גם היא מעוצבת עם מבנה חרטום ארוך ונמוך, פרופיל סדאן קלאסי ותא נוסעים שמתאים לשועי העולם. מרחבי הפנים בלגונדה עצומים (אורכה 5.4 מ' ובסיס הגלגלים 3.2 מ'), משובצים בחלקם יהלומים בשילוב של דיפוני עור יוקרתיים, שהגוון שלהם נבחר בהתאם לחבילה שנתפרת ללקוח. רק לעשות סדר במספרים, היא ארוכה מהראפיד בכמעט חצי מטר. מארק רייכמן מכנה אותה "יורשת רוחנית של הלגונדה", ומעדיף להמנע מהגדרות שגויות כמו "מחליפה".

אסטון מרטין הגיעה לישראל

כדי לשמור על חלק מעלוית הפיתוח נמוכות, אסטון מרטין שילבה מערכת הילוכים של AMG -עימה מנהלת שיתוף טכנולוגי, בשידוך מנוע ה-V12 בנפח 5.9 ל'. התפוקה תהיה באיזור ה-600 כ"ס והמהירות המרבית כ-300 קמ"ש. על ביצועים של ממש אף אחד עוד לא מדבר, אבל היא לא תשתרך אחרי מכוניות דוגמת מרצדס S קלאס או פורשה פנמרה. חלק מהלקוחות שהתנסו במכונית על מסלולי ניסוי תיארו את חווית הנסיעה כ"ריחוף על הכביש".

כפי שצוין, אסטון מרטין תמכור את הלגונדה בלעדית במזרח התיכון ובכמות מוגבלת (לא ידוע מה גורלה בישראל). תג מחיר משוער של כ-1 מיליון יורו יתנוסס על חזיתה. לא מפתיע, בהתחשב בכך שברשימת התוספות בורר הילוכים מזהב.

אסטון מרטין לגונדה. אתר יצרן
אסטון מרטין לגונדה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully