וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: סוזוקי ויטארה החדש

רכב הפנאי של סוזוקי ימוצב מחדש מול קרוסאוברים קומפקטיים. יישא בחזית מנוע 1.6 ל', תיבת הילוכים רציפה ומספר רמות אבזור. הויטארה החדש בישראל בעוד שנה

סוזוקי ויטארה 2015. אתר יצרן
סוזוקי ויטארה החדש/אתר יצרן

אחרי הקדימון Iv-4 שהוצג אשתקד, סוזוקי חשפה בתערוכת פריס את גרסת הייצור של רכב הפנאי ויטארה. הג'יפון היפני יחזק את גרנד-ויטארה הוותיק ואת סוזוקי קרוסאובר בקולקציית הכביש-שביל, וינסה לערער על הדומיננטיות של רכבי הפנאי המובילים, בהם ניסאן ג'וק, פיג'ו 2008, שברולט טראקס וכו'. על אף העיצוב השמרני, מעצבי סוזוקי אומרים: "תהיה לו נוכחות על הכביש".

הויטארה החדש מבוסס על פלטפורמה משותפת לסוזוקי קרוסאובר, והוא גדול ממנו בעיקר כשבוחנים את קומתו. מידותיו הרשמיות: אורך 4.175 מ', רוחב 1.75 מ', גובהו 1.61 מ' ובסיס הגלגלים זהה לקרוסאובר, עם 2.6 מ'. נפח תא המטען כ-350 ל ללא קיפול המושבים מאחור. הוא משווק עם חישוקי 16-17 אינטש ובסוזוקי מדווחים על מרווח גחון סמלי: "מתאים לדרכים מכוסות שלגים", כך בכיריה.

הויטארה יחלוק את מנועיו עם הקרוסאובר המשפחתי. גרסת בסיס בהיצע תחלץ 120 כ"ס מ-1.6 ל', מהדורת דיזל 1.6 ל' תסחט כ-32 קג"מ, והחיבור יהיה לתיבות הילוכים ידניות 5 או 6 מהירויות, וכן רציפה CVT עם מספר הילוכים קבועים מראש. בקרת שטח All grip תמצא בדגמים בכירים בלבד עם הנעה כפולה. בסוזוקי מדגישים שהרכב "כויל על כבישי אירופה", כך שהוא מגיע לקבוצה בשל ודרוך.

תא הנוסעים נגזר גם הוא מהקרוסאובר, אבל תהיינה בו בקרות בטיחות קצת יותר משוכללות. לצד בקרת שיוט אדפטיבית, לויטארה גם בלימה אוטומטית בעת חירום מבוססת חיישנים ורדאר (מדויק יותר). יתר הרכיבים כוללים את אמצעי הבידור הנפוצים, בהם מערכת שמע עם חיבור לסמאטרפונים, כניסות USB ו-AUX, ממשק בלוטות', גג פנורמי כפול, ופקדים לשליטה על התפריטים מגלגל ההגה. בולט בהיעדרו בויטרה - גלגל חלופי על דלת תא המטען.

הויטארה ישווק באירופה באמצע השנה הבאה, ובמחירים שיחלו ב-17 אלף יורו. לישראל יגיע מעט לאחר מכן.

סוזוקי ויטארה 2015. אתר יצרן
סוזוקי ויטארה 2015/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully