וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי: "לא יהיה כאן קרוסאובר"

נשיא פרארי היוצא לוקה די מונטזמולו הניא את יו"ר פיאט מרקיונה ממיזם חדש לייצור קרוסאוברים וטנדרים. "נמשיך במכוניות ספורט בלבד"

פרארי 458 ספציאלה A. אתר יצרן
פרארי 458 A ספציאלה. לא מחפשים אתגרים מעבר לכביש הסלול/אתר יצרן

נשיא פרארי לוקה די מונטזמולו סתם את הגולל על שמועות לפיהן פרארי תייצר רכב פנאי על מנת להגדיל את הכנסותיה, כך על פי כל התקשורת בבריטניה. "סרגיו מרקיונה (י"ור פיאט-קרייזלר) רצה לעשות SUV גדול או רכב פנאי, אבל הצלחתי לשכנע אותו שמדובר ברעיון גרוע מאוד", כך מסר הנשיא הוותיק בתערוכת הרכב בפריס.

מונטזמולו מסכם קנדציה ארוכה בת 23 שנים בפרארי, אולם הוא קיצר את כהונתו נוכח חילוקי דעות מקצועיים עם מרקיונה. הדעה הרווחת כיום בפיאט (בעלת השליטה בפרארי), היא שהמותג האיטלקי חייב לפתוח קווי יצור נוספים לכלי רכב שיניבו הכנסה נוספת, בהם כאמור רכבי פנאי שיכולים תאורטית להתחרות בפורשה קאיין. אולם בתוך כך, מריקיונה הכריז לאחרונה שפרארי תשמר תפוקה של 7,000 מכוניות בשנה בעתיד הקרוב, ולכן מיישר קו עם רצונותיו של מונטזמולו, כל עוד הוא בסביבה הקרובה כנראה.

מרקיונה צפוי לרשת את מושבו של מונטזמולו ב-13 באוקטובר, ולפי דיווחים של כלי התקשורת באיטליה, אחת ההחלטות הראשונות שלו היא למנות לפרארי מנהל בכיר מפיאט שינסה לרפד את קופת הרווחים בכל דרך אפשרית, מהלך שנתפס בעיני נשיא פרארי כשגוי. "פרארי צריכה להמשיך להוליד מכוניות ספורט קופה, לא מכוניות 4 דלתות או קרוסאוברים", מדגיש באופן נחרץ מונטזמולו.

למרות החיכוכים והעימותים בין מרקיונה למונטזמולו, על דבר אחד הם מסכימים: פרארי חייבת לשקם את יכולותיה על מסלול הפורמולה 1. "כשאני מגיע למונזה, ואני רואה שבין 6 המכוניות הראשונות אין פרארי, לחץ הדם שלי מתפרע". לתסכול שלו הוסיף מרקיונה ואמר: "פרארי שלא מנצחות זה לא רק מזל רע. אנחנו חייבים לבעוט לכולם בישבן, וכדאי שזה יהיה מהר".

בפרארי מצרים על פרישתו של מונזטמולו בן ה-67. הוא נבחר באופן אישי על ידי מייסד החברה אנזו פרארי, והוא סייע למותג לייצר מכוניות-על אמינות וסלחניות יותר . בתקופתו, פרארי גרפה בסבב הפורמולה 11 תארי יצרנים ו-8 תארי נהגים. כשנשאל בפריס באיזו מכונית היה רוצה לצאת משערי החברה בפעם האחרונה, אמר: "פרארי אנזו. אבל רק אם ניקי לאודה או מיכאל שומאכר יישבו ליד ההגה".

עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully