וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאטי: תזמון שסתומים ראשון באופנועים

יצרנית הפרימיום האיטלקית חושפת מנוע חדש עם תזמון משתנה לשסתומים. מנפח של 1,200 סמ"ק הוא יפיק 160 כ"ס ו-13.9 קג"מ

אתר יצרן

דוקאטי, יצרנית האופנועים האיטלקית חושפת מנוע חדש ומתקדם העונה לשם - טסטסטרטה DVT. המנוע החדש לוקח צעד קדימה את טכנולוגיית הדזמו של דוקאטי על ידי הכנסת תזמון משתנה לשסתומי היניקה והפליטה, בפעם הראשונה באופנועים.

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לדוקאטי לשלוט בצורה חופשית ומדוייקת בזמני פתיחת וסגירת כל השסתומים במנוע וכמו כן על זמני חפיפת פתיחת השסתומים כדי למקסם את יכולותיו בכל תחומי הסל"ד. סדרת המנועים הנוכחית של דוקאטי נעזרת בחפיפה קבועה של 11 מעלות בין השסתומים (בא בעיקר לידי ביטוי בסוף פעולת הפליטה של הגזים השרופים והיניקה של האוויר הנקי. חפיפה זו משפרת את זמינות הכוח, צריכת הדלק והגמישות, אך מפסידה מעט בסל"ד הגבוה - וכאן נכנס תזמון השסתומים לפעולה.

בדוקאטי מספרים כי המנוע החדש יהיה לסנונית הראשונה של משפחת מנועים חדשים מתוזמני שסתומים במגוון נפחים וזה הראשון מגיע בנפח של 1,200 סמ"ק (106 מ"מ קדח, 67.9 מ"מ מהלך) ויפיק 160 כ"ס ב-9,500 סל"ד וכן שיא מומנט של 13.9 קג"מ ב-7,500 סל"ד. אולם על פי דוקאטי, כבר ב-3,500 סל"ד הוא יציע 8.1 קג"מ וכן 10.2 קג"מ בכל התחום (מלבד שיא המומנט ב-7,500 סל"ד) שבין 5,750 ל-9,500 סל"ד. השינוי בתזמון השסתומים יאפשר למנוע להיות חסכוני מקודמו ב-8 אחוזים וגם להתאים לגמרי לדרישות תקן יורו 4 שיכנס לתוקף בקרוב.

מנוע זה שימשיך להיעזר בטכנולוגיית הדזמודרומיק הקיימת בכל מנועי דוקאטי ובהצתה כפולה לכל צילינדר, יוצע ככל הנראה קודם כל בדוקאטי מולטיסטרדה החדש שצפוי להיחשף בתערוכת מילאנו שתערך בנובמבר. במהלך 2015 ככל הנראה יגיע מנוע זה לשאר דגמי החברה שמציעים נפח דומה ואף גרסאות נוספות שלו בנפחים קטנים יותר.

מבחן השוואתי ב.מ.וו R 1200 GS מול דוקאטי מולטיסטרדה 1200 S. קובי ליאני
בקרוב, מולטיסטרדה חדש שיקבל את מנוע זה/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • דוקאטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully