וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטלקיה מחשמלת: טכניקאר לווינה

חברת סטארט אפ איטלקית ייצרה מכונית על חדשה וחשמלית שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות. הכירו את טכניקאר לווינה

טכניקאר איטליה. אתר יצרן
טכניקאר לווינה. עיצוב איטלקי מחשמל/אתר יצרן

בתחילת העשור, שטף את אירופה גל של יצרניות רכב קטנות שבתקציב מוגבל הצליחו ליזום מכוניות ספורט אקזוטיות יוצאות דופן בהופעתן וביצועיהן. היו שהגיחו מפולין, היו מסלובניה, רומניה וכן נוסדו סדנאות באיזור סקנדינביה לצד יצרניות מבוססות כמו ספייקר וקוניגסג. בינתיים, רובן ככולן מונעות בנזין, אך מכונית על חשמלית היא עדיין בגדר מחזה נדיר. לראייה, הטכניקאר לאווינה הסציליאנית שנמצאת בימים אלה בשלבי פיתוח אחרונים.

התמונות שפורסמו הן עיבוד טרום סופי, ולמעט שינוי קל בעובי התקרה, כך תתגבש גרסת הייצור. מערכת ההנעה של האיטלקייה הירקרקה מבוססת מנוע חשמלי אחד, רב עוצמה עם סוללות ליתי'ום איון קומפקטיות. התפוקה המרבית של המנוע תהיה 800 כ"ס שיעברו לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית, וזו תאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות. הטווח של המכונית מותנה בעומס שיופעל עליה, אבל עם רגל מתונה על הדוושה הימנית היא מסוגלת לכסות בסביבות 260 קילומטרים בין טעינות.

מעל לטכנולוגיה מולבשת מעטפת עם איזכורים למכונית ספורט מיתולוגית של פיאט משנות ה-90 - פיאט קופה. המעצבים מספרים על תמהיל סממנים מפרארי ואלפא רומיאו, אבל מבנה בתי התאורה החזיתיים הם העתק ישיר לעיצובו של כריס באנגל מ-1993, שפיסל את חיפויי הפלסטיק של פיאט קופה לפי קימורי הישבן של זוגתו.

טכניקאר מייצרת את המכונית בסירקוזה סיציליה, כשכל מכונית נבנית בעבודת יד. התרכובות החיצוניות והפנימיות הן שילוב בין פלסטיק לסיבי פחמן ולכן חלוקת המשקל תהיה מאוזנת מאוד ותסייע לביצועים. בכורה? כנראה בתערוכת הרכב האקזוטית במונטה קרלו באפריל הקרוב. המחיר? סביבות 800 אלף יורו.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully