וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי: מפלצות השטח בחולות לוהטים, בסבב השני של ליגת העבירות 2014

21.10.2014 / 10:11

עקב המלחמה נדחה אירוע הקיץ של ליגת העבירות והוא נערך לאחרונה, במתחם 'הדסה-נעורים'. נוכחות המתחרים והקהל לא הייתה מרבית אבל האקשן זרם כמים, והקהל קיבל הצגה מקצועית ומרשימה

רונן טופלברג

סטילס: רונן טופלברג

אירועי עבירות היו מאז ומתמיד, גרעין קשה ונאמן של הספורט המוטורי בישראל. המארגן המיתולוגי מיקי יוחאי ירד מהבימה לפני כניסת חוק הספורט המוטורי, ועכשיו מנהלת את הליגה חברת MDC. האירוע השני לשנת 2014 אורגן היטב עם מתחם מסודר ומוצל, 'פיטס' רגוע, קריינות דרמטית ומשועשעת לפרקים של בועז קורפל, ומכשולים מאתגרים. האירוע לא פורסם בהיקף המתבקש, וכך נהנו רק כמה מאות צופים מההצגה המוטורית; חלק מהמתחרים נעדר מהאירוע, בגלל סיבוכים מנהליים וחילוקי דעות עם המארגנים. כמה נחמד יהיה כאשר הספורט המוטורי יתחיל להתנהל מסודר, שקוף ונטול מחסומים ביורוקרטיים.

"פורצי הסכרים", מפלצות האקסטרים

בקטגוריית 'אקסטרים' התייצבו לקו הזינוק רק שני כלים – המפלצת האדומה של ברוך המסגר, נהוגה על ידי צוות הטיגריסים צחי אשכנזי ורונאל קידרון. המפלצת הכתומה של הקיבוצניקים מגבע נעדרה בגלל תקלה ביורוקרטית, וצוות ברלי לא הגיע במחאה על שיפוט לקוי (לטעמו) בתחרות הקודמת. יכלה האדומה להיות בודדת בפסגה אבל לעזרתנו הופיע כוכב חדש בגזרה - האחים מני ואיימן עלוה מעוספיה, שהגיעו עם אבטיפוס חדש ומרשים מאוד. הכלי השחור-ירוק חמוש במנוע קורבט מוגדש וסרנים של משאית ריו. בשונה מהמקובל, תיבת ההילוכים ידנית והכלי קומפקטי ונמוך יחסית.

במתחם התחרות נחפרו ארבעה מכשולים באורך כ-20 מטר כל אחד. המתחרים נדרשו לעבור על פני סוללות עפר תלולות, חפירות בעומק מעל 2 מטרים, צמיגי טרקטור, הצלבות ענק ושיפועי צד מלחיצים. המעבר היה צריך להיעשות תוך 8 דקות, אך הבעיה הייתה שמכשולי חול הם 'מכשולים מתכלים'; הרכב הראשון עושה את עבודת הפילוס הקשה, והבאים אחריו מתקדמים בקלות יחסית. מכשול סלעים הגון היה מאתגר את המתחרים באופן עקבי יותר, אבל גם ככה היה האקשן מלא.

המקצה הראשון נערך ללא קהל; המפלצת האדומה ו'הירוקה' מעוספיה הסתערו על הסוללות ברעם מנועים ו...נתקעו לאחר כעשרה מטרים. האדום איבד את ההיגוי הקדמי, הירוק שבר גל הינע קדמי. לא נעים, ועוד פחות נעים להיגרר החוצה על ידי טרקטור JCB שהיה הכלי העסוק ביותר בתחרות. התכנסו גיבורינו ל'פיטס' כדי לרתך את פצעיהם, ברוך המסגר מושיט עזרה וכלים ליריביו הישירים. ספורטיבי!

בהמשך יום התחרות התאפסו צוותי האקסטרים על המסלול, והפגינו את עוצמת מנועיהם, מהלכי הסרנים המטורפים שלהם, וכישורי הנהיגה והחילוץ של הנווטים. את המקום הראשון בקטגוריית אקסטרים לקחו 'האדומים', במקום השני 'הירוקים'. שני הצוותים נתנו נהיגה מצוינת וכוחנית, בדיוק מה שאנו מצפים לראות במסלול חולי. אנו מחכים לאירועים הבאים, כדי לפגוש ארבעה מו?נסט?ר?ים על המסלול!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הרפתקנות מוטורית ב"אדוונצ'ר"

ביחס למפלצות ה'אקסטרים' נראים אנשי ה'אדוונצ'ר' פחות קיצוניים, אבל בואו לא נתבלבל – למכונות העבירות שלהם יש יכולות שטח מדהימות, המוטיבציה בשחקים ודווקא היום, על דיונה רכה יחסית – משקלם הקטן נתן להם יתרון בולט בהשוואה למפלצות הכבדות.

דודי בר מואב נהג ברכב האדום-שחור, שהיה פעם סוזוקי והיום כבר אי אפשר לתייג אותו. דודי ושי חודרה הפגינו מאבק מקצועי ויעיל, מוותרים הפעם על סצינת ההתהפכות המסורתית, שכמעט הפכה לסימן רשום שלהם. הם הגיעו למקום הראשון בפודיום אדוונצ'ר.

שמעון ראובן ורן סיטון הופיעו עם הסופה הצהובה בחסות ינוביץ, יבואן חלקי ג'יפ ולנד רובר. הם נעלו צמיגי 'כפות' ייעודיים לחול; בחירה זו נתנה להם יתרונות במקומות מסויימים, וחסרון במקומות אחרים. צמיגי 'כפות' אפקטיביים מאוד במהירות גבוהה אך לא במעבר מכשולים, וקוטרם קטן יחסית. על חסרון זה קיזזו שמעון ורן בנהיגה התקפית ונחרצת, שמעון מטיס את הסופה הצהובה על פני המכשולים, רן דוהר במסלול עם רצועות גרירה והכוונה צמודה של הרכב. במסגרת האקשן העניקו לנו פוזות של כמעט התהפכות, כולל Wheelie מטורף לסיום.

למקום השלישי באדוונצ'ר הגיע מיודענו מיכאל חן, שנהג בטנדר הלבן עליו כבר סיפרנו לכם. הטויוטה המגודלת טיפסה על פני המעברים, ומיכאל הקפיד לסיים את המכשולים במהירות האפשרית; זאת, מכיוון שהוא התחרה במקביל גם בקטגוריית 'עממי', עם הטנדר השחור-כתום! עובד ארזי וטוטו בטשון סגרו את קטגוריית אדוונצ'ר אך לא הגיעו לפודיום; לעומת זאת, הם הואילו להתהפך בדיוק מול הקהל, מה שגרם נחת רוח לצופים ועוד עבודה לטרקטוריסט החילוץ. אורן ושגיא אברהמי עברו טבילת אש עם הסופה הירוקה הפגינו יכולות טובות.

ביצועים מרשימים ב'עממי'

הסופה השחורה של יוסי אלחדיף ורן קדרון, הדגימה מה אפשר להשיג עם רכב משופר במתינות יחסית. הג'יפ שלהם נראה די סטנדרטי אבל הוא חלף על פני המכשולים בקלילות מפתיעה, לעתים מחייב את הנווט לדהור בעקבות הג'יפ, שעבר מכשולים רבים ללא כל עיכוב.

מיכאל 'שומאכר' חן התייצב גם למקצה זה, הפעם עם טנדר שחור-כתום, ובלוויית הנווט שחר שווילי. מיכאל מכפיל לעצמו את ההנאה והמאמץ בכל מרוץ, כאשר הוא מתחרה במקביל בשתי הקטגוריות. עם הטויוטה השחור הוא טחן את המכשולים, כמעט עלה באש, והגיע למקום שני. למקום השלישי הגיעו יריב קלר ברוך ורפי כהן, בצ'ירוקי "סופר ג'יפ" הם נלחמו כאריות ונתנו את הזינוקים המרשימים ביותר באירוע, אבל – צמיג פרוק וכבל כננת קרוע, הגבילו אותם למדרגה השלישית של הפודיום.

העתיד עוד לפנינו

ליגת העבירות מתחילה לפרוש כנפיים, למרות הזעזוע הגדול של כניסת חוק הספורט המוטורי. עמותת העבירות וחברת MDC משתפרים מאירוע לאירוע, ואנו מקווים שהם ישכילו לזמ?ן יותר ויותר קהל לאירועים המלהיבים, ולשמור על איזון מול המתחרים – שבסופו של דבר, בלעדיהם אין לנו ולא כלום. יש מקום לאופטימיות.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully