וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחייה: "שיקנו רכב משומש"

23.10.2014 / 12:38

בעקבות המחאה בפייסבוק נגד מחירי המכוניות החדשות, ממליץ יו"ר איגוד סחר הרכב לקנות מכונית משומשת. "מי שלא יכול להרשות לעצמו חדש, שלא יקנה"

מבחן דרכים מאזדה 2 סדאן. ניר בן טובים
האם כולם צריכים מכונית חדשה?/ניר בן טובים

האם מכונית חדשה, בטיחותית ודלת זיהום אוויר צריכה להיות נחלתם של העשירים בישראל? ובכן, לדבריו של אורי דגמי, יו"ר איגוד סחר רכב באיגוד לשכות המסחר ובעלי קבוצת הרכב "ביי אנד דרייב", מי שהפרוטה אינו בכיסו - שלא יקנה מכונית חדשה ויפנה את משאביו ללוח המשומשות. את הדברים האלו, מפרסם מר דגמי בעקבות המחאה נגד מחירי המכוניות החדשות שעלתה בתחילת השבוע בפייסבוק ומכוונת נגד שר התחבורה בכותרת נוקבת: "גם לי שר התחבורה חייב כסף".

אם טרם ביקרתם בדף הפייסבוק של יוזמי המחאה, להלן התקציר: שר התחבורה ישראל כץ יצא בביקורת חריפה אשתקד נגד היבואנים וקרא שלא לקנות רכב חדש עד שהמחירים יופחתו. שנה חלפה, המחירים לא ירדו והמוחים ברשת טוענים כעת ששר התחבורה חייב להם כסף.

המחאה אורגנה מתוך תחושת סולידריות עם יוזמי מחאת המילקי בברלין, שכן המחירים בישראל גבוהים בשיעור חד בהשוואה למוצרי המזון הנמכרים בחו"ל, קל וחומר שמחירי המכוניות מעבר לים, משקפים עד כמה כבד המיסוי המושת בארץ על מכוניות חדשות והינו בין הגבוהים ביותר בעולם.

ואולם, דגמי טוען שהישראלי הממוצע צריך להכיר את מגבלותיו הכלכליות. "יקר לכם? אל תקנו רכב חדש, אף אחד לא קבע שחייבים לנהוג ברכב חדש ואני לא מבין על מה המהומה. אם רכב חדש יקר לכם, תקנו רכב בן שנה, שנתיים, שלוש ותשלמו כ- כ-30-40% פחות", כך ממליץ היו"ר. עוד מוסיף דגמי כי "הגיע הזמן לשים את האמת על השולחן: מי שלא יכול להרשות לעצמו, לא חייב לקנות. בשוק יש היצע מספיק גדול של רכבים שיכולים להתאים לכל כיס".

אם כך, האם נדונה שכבת האוכלוסייה הממוצעת להסתפק ברכב בן כמה שנים? "רכב משומש בן שנתיים שלוש לא מזהם יותר - והוא גם זול מחדש. אנחנו הרי לא נפתור את נושא המסים והכנסות המדינה. לכן, לקנות רכב משומש זו לא בושה ואין לרכב המשומש נתונים פחותים לגבי בטיחות וזיהום." כך מסביר לוואלה! רכב אורי דגמי.

לפי שעה, כמות התומכים בדף הפייסבוק חצתה את ה-12 אלף גולשים.

גם לי שר התחבורה חייב כסף

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully