וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסכים יחוייבו להציע ללקוחות סוגים שונים של חלקי חילוף

29.10.2014 / 9:02

במסגרת הרפרומה בענף הרכב אשרה ועדת הכלכלה מספר סעיפים לפיהם מוסכים יחויבו להציע ללקוחות חלקי חילוף מקוריים, משופצים או חליפיים, במטרה להוזיל עלויות

מוסך. ShutterStock
הלקוח יבחר איזה חלק ייכנס לרכבו, כך שתינתן אפשרות לשלם מחיר זול יותר תוך שמירה על המכלולים/ShutterStock

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, המשיכה לדון אמש (שלישי) בחוק שירותי הרכב במסגרת הרפורמה בענף, שמטרתה העיקרית לקדם את התחרותיות, להוזיל את מחירי המכוניות וכן את חלקי החילוף בישראל באופן משמעותי ביחס למצב הנהוג כיום. הועדה הכינה לקריאה שניה ושלישית סעיפים מהותיים שיסייעו לצמצם את הוצאותיהם של הלקוחות במוסכים לקראת אישורם הסופי.

במסגרת הועדה, אושר סעיף צרכני חשוב, לפיו מוסכים יהיו חייבים למכור מגוון רחב של מוצרי תעבורה. משמע, אדם שייכנס עם רכבו למוסך, יוכל לבחור מבין כמה חלקי חילוף שונים, כך שיוכל לעשות את הבחירה הכלכלית הטובה ביותר עבורו. על כן, מלבד מוצר מקורי, הנהגים יזכו לבחור בין חלק משופץ לבין חלק תחליפי. יחד עם זאת, נאמר כי החובה לא תוטל במקרה של טיפול בתקלות שהינן במסגרת האחריות או בקריאות תיקון.

הדעה הרווחת היא, שאין אלטרנטיבה איכותית למוצר מקורי מבית היצרן, אולם על פי דבריו של מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחק, הרפורמה נועדה לפתוח את השוק לחלקי חילוף זולים ואיכותיים שאינם נחותים והינם עמידים: "המשרד מתכוון לפתוח בקמפיין תקשורתי שיגביר את המודעות בקרב הצרכנים, כדי שידעו שהם רשאים לקבל במוסכים לא רק חלקים מקוריים ויקרים אלא גם חלפים זולים יותר ולא פחות טובים", כך אמר. עוד הוסיף כי "הקמפיין נועד גם להעלות את המודעות לכך שניתן לקבל הצעות מחיר מפורטות לפני טיפולים, ולבצע השוואת מחירים גם בענף המוסכים".

על אף זאת, התריע יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, כי עלול לקרות מצב שבו מוסך מציע ללקוח חלק שהוא אינו יודע על קיומו, ואז הוא יהפוך לעבריין. לכך הגיב יוסי סקורניק, יו"ר חטיבת החלפים באיגוד לשכות המסחר, שאמר כי "המקורות של מעל ל-90% מהחלקים ידועים, והמקרים שלוי מדבר עליהם הם בודדים".

הוועדה תגביר את תדירות התכנסותה בשבועות הקרובים על מנת לקדם את אישור הסעיפים.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מוסכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully