וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: אופל קורסה החדשה

30.10.2014 / 12:00

הדור החמישי של אופל קורסה לוקח צעד ענק קדימה ביחס לדור היוצא, עם מנועים מתקדמים ואיכות גבוהה. אבל מה על השוק הישראלי?

השקה: אופל קורסה. אתר יצרן
אופל קורסה החדשה. רענון חיוני כדי להתחרות בצמרת הקטגוריה/אתר יצרן

הקורסה הייתה ועודנה אחת המכוניות החשובות ביותר בהיצע של אופל הגרמנית. מאז הוצג הדור הראשון בשנת 1982, כל ארבעת הדורות הראשונים של המכונית הקטנה נמכרו ב-12.4 מיליון עותקים. למרות הירידה בשנים האחרונות שנבעה בעיקר מהתחזקות והתרבות המתחרים, הקורסה שומרת על כוחה ומגיעה עם ציפיות גבוהות לדור החמישי.

אופל קורסה החדשה לא מתכננת להישאר מאחור בקרב על הצרכן הפרטי, ובדור החמישי שמגיע ממש בימים אלה אל כבישי העולם, מבטיחים לנו באופל שנמצא עליה באיכות הבניה והחומרים, איכות נסיעה גבוהה יותר, מנועים ידידותיים יותר לסביבה ועדיין חזקים, בטיחות משופרת וכמובן עיצוב נאה. אז קפצנו אל גרמניה, ארץ הולדת אופל כדי לבדוק מה יש לקטנה החדשה של החברה להציע ומדוע אנחנו בישראל עלולים להידחק הצידה.

השקה: אופל קורסה. אתר יצרן
התחלות חדשות. האופל הראשונה ועד הנוכחית/אתר יצרן

אותה גברת בשינוי אדרת

כשנכנסים פנימה אל הקבינה שלה, מוצאים שלא רק שהעיצוב השתנה לגמרי ונראה כעת מודרני ונעים, אלא גם רמת האיכות עלתה בהתאם

יצרניות הרכב אינן עוד משלות את עצמן - כל המכוניות הקונבנציונאליות שאחנו מכירים נופלות קורבן למקבילותיהן הקרוסאובריות. כלומר, כל אלה שיש להן גג נמוך, נדחקות אל השוליים על ידי מכוניות הכאילו שטח. לאופל יש את המוקה, אבל הקורסה עדיין מהווה דגם מכריע עבורה.

לשנת 2014 אופל בחרו לעשות שורה של צעדים מדודים בשיפור הקיים כדי להצעיד את המכונית לעבר תחרות ראויה יותר; השלדה עברה כיול סמלי שהפחית במעט ממשקלה, אבל שיפר את חוזקה, המתלים הותאמו מחדש והעיצוב החיצוני מיישר קו עם זה של האסטרה הגדולה יותר. עם השנים הקורסה צמחה במידותיה, אבל במעבר בין הדור הרביעי לחמישי, נוספו לה רק 2 סנטימטרים בודדים לאורך - תוצאה ישירה של שימוש בפגושים שונים. על פניו, נדמה כי הקורסה זכתה למתיחת פנים נרחבת ולא ממש לאבולוציה של הדור הקודם.

זה אומר, שמבחינת המרחב בתא הנוסעים, לא נמצא שינוי של ממש, כך ששני מבוגרים ימצאו מקום טוב מלפנים ומרחב הגיוני מאחור למכונית בגודל שכזה, וגם תא המטען שומר על פרופורציות תואמות - הוא לא גדול, אבל עם שתי קומות לאחסנה.

כשנכנסים פנימה אל הקבינה שלה, מוצאים שלא רק שהעיצוב השתנה לגמרי ונראה כעת מודרני ונעים, אלא גם רמת האיכות עלתה בהתאם. כעת, מרבית החומרים מהם בנוי תא הנוסעים הם מהסוג הרך והנעים למגע. יש גימורים שחורים מבריקים (פיאנו פיניש) ואופל מציעה גם פסי קישוט לאורכו של הדשבורד בצבע שמחייה מעט את הסביבה הכהה.

רשימת האבזור של הקורסה החדשה יכולה להיות ארוכה מאוד ולכלול בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה מלאה כולל מגוון אמצעי חיבור לסמארטפונים, פנסי בי-קסנון עוקבי פניה, תאורה אקטיבית, בקרת שיוט והגבלת מהירות, חימום למושבים ולגלגל ההגה ועוד. ברשימת הבטיחות מוצאים 6 כריות אוויר, מערך שלם של בקרות ייצוב ואחיזה, מערכת לחניה אוטומטית, מערכת להתראה בפני סטיה מנתיב, מערכת להתראה בפני התנגשות, התראה על שטחים מתים במראות, מצלמת נסיעה לאחור והרשמה נמשכת. אולם עוד לא הובהר מה מכל זה יוצע גם במכוניות שיגיעו לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
השקה: אופל קורסה. קובי ליאני
השקה: אופל קורסה/קובי ליאני

מנועים חדשים, לא בישראל

מנוע ה-1.4 מפיק אמנם פחות סוסים בחישוב הכללי, אך משחרר מומנט משמעותי יותר מהמנוע הקטן

אופל מספרים כי עד שנת 2018, הם יציגו לא פחות מ-17 מנועים חדשים והקורסה החדשה הגיעה להשקה שלה בשני דגמי מנועים עיקריים. הראשון: 3 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר שמפיק לא פחות מ-115 כ"ס בכל התחום שבין 5,000 ל-6,000 סל"ד וכן 17.3 קג"מ החל מ-1,800 סל"ד ועד 4,500 סל"ד ברצועת כוח שטוחה לגמרי.

למרות נפחו הקטן, מדובר במנוע נמרץ וחזק. חזק יותר מכל המנועים העממיים שיוצעו בקורסה החדשה. מנוע זה מצליח להציג גמישות רבה בפעולה שלו בזכות מגדש הטורבו ובעזרת שימוש ברכיבים קלים. הוא גם מציע פעולה חלקה מאוד בניגוד לאופי הרוטט של מנועי ה-3 צילינדרים. אופל מחברים מנוע זה, לפחות בשלב הראשון, לתיבת הילוכים ידנית בלבד שכן לדבריהם, זה מה שהצרכן האירופי רוצה – לנהוג בעצמו באופן ידני כדי לחסוך בדלק.

המנוע השני הוא 1.4 ליטר עם 4 צילינדרים וגם הוא מוגדש טורבו, אך בניגוד למה שניתן לשער, הוא מפיק רק 100 כ"ס – 15 פחות מאחיו הקטן. אנחנו תהינו בדבר נחיצותו, אך התשובה לכך חד משמעית מצד אופל: מנוע ה-1.4 מפיק אמנם פחות סוסים בחישוב הכללי, אך משחרר מומנט משמעותי יותר מהמנוע הקטן – 20.4 קג"מ בין 1,800 ל-3,500 סל"ד. במקביל, גם ההספק מגיע ברצועה רחבה שבכל התחום שבין 3,500 ל-6,000 סל"ד.

גם מנוע זה משודך לתיבה ידנית, ובנהיגה בדגם זה קל להתרשם מגמישותו. אולם, זהו מנוע שמעדיף לפעול בטווח סל"ד מוגדר מאוד וגם לא מספיק רחב – בין 2,000 ל-4,000 סל"ד וכל חריגה מעבר לכך, למרות שהקו האדום נמצא גבוה בהרבה, מיותרת. הדחף יורד כדי היעלמות מוחלטת והרעש עולה. אז מה עושים? מעבירים הילוכים מוקדם ומלטפים את דוושת הדלק ומשתדלים לחסוך בדלק. במבחן שלנו, למרות הרגל הכבדה, המנוע הזה הציג נתון של 13.5 קילומטרים לליטר.

לצערנו, בשל העובדה ששני מנועים אלה משודכים אך ורק לתיבות ידניות (בשלב זה), הסיכוי שנהנה מהם בישראל נמוך מאוד. אז מה כן נקבל? את אותו מנוע 1.4 ליטר 90 כ"ס (6,000 סל"ד),13.1 קג"מ (4,000 סל"ד) שאנו מכירים מהקורסה היוצאת. זהו המנוע היחידי שמקבל תיבת הילוכים אוטומטית שגרתית כמו שאתם מעדיפים, אולם הפעם עם שישה הילוכים ולא ארבעה.

הביצועים לא מסעירים: גם בזינוק מהמקום וגם בביצוע עקיפות. אנחנו מדדנו לו 10.4 שניות בהאצה מ-80 ל-120 קמ"ש. למרות זאת, גם המנוע וגם התיבה שומרים על אופי פעולה חלק, בטח כאשר לא מלחיצים את המערכת ומחפשים מה יש לה להציע קרוב לקו האדום של היכולת. במבחן שלנו רשמה הקורסה האוטומטית צריכה של 13 קילומטרים לכל ליטר וזו יכולה להשתפר מאוד לדעתנו, אם משנים את הרגלי הנהיגה למתונים ושפויים יותר.

במעט השיבושים שהצלחנו למצוא בכבישי גרמניה, בהם עבר מסלול הנהיגה, הקורסה גילתה שהיא עדיין מכוילת לטעמו של הנהיג האירופי וזה אומר שהמתלים שלה נמצאים בצד הקשיח יותר של הסקאלה. הקשיחות הזו תורמת ליציבות הכיוונית בכבישים מפותלים ובכבישים המהירים, אך ללא פגיעה בנוחות הנסיעה.

הקטעים הלא מושלמים של הסלילה נבלעים ונספגים במתלים, כאשר רק רעד קל מורגש במעבר עליהם. גם בידוד הרעשים שלה מקבל ציון גבוה מאוד - הקורסה היא מכונית שקטה ונעימה והדבר מצליח להעלות עוד יותר את תחושת האיכות שמגיעה אל הנוסעים. ההגה של הקורסה מתוגבר חשמלית והוא כמעט תמיד קל (אך מדוייק) בתפעולו. ועדיין, על גבי הדשבורד ישנו מתג שיוסיף לפעולת התגבור להגה ויהפוך אותו לקליל מאוד. בתמרוני חניה זה נפלא, בנהיגה פחות בגלל רגישות היתר של המערכת.

השקה: אופל קורסה. קובי ליאני
השקה: אופל קורסה/קובי ליאני

מעט מעל 100 אלף שקל

בשבועות הקרובים, אופל קורסה החדשה מדורה החמישי תעשה עליה מסודרת לישראל ותתיצב מגונדרת באולם התצוגה. בצבע אדום או כחול עמוק היא תצליח למשוך המון תשומת לב מהמביטים בה, אבל בגלל אי שידוך התיבה האוטומטית אל המנועים החדשים, החזקים והחסכוניים ביותר, היא עלולה להיתקל בקשיים בתחרות המקומית.

אופל עדיין לא סיימו את תהליך החייאת המותג ושיפור מיצובו ותדמיתו, ולכן הקורסה החדשה תזדקק לחיזוק מכיוון המחיר. זה האחרון עוד לא נקבע, אך קרוב לוודאי שיחצה את רף ה-100 אלף שקלים בגרסת הבכירה, יחזיר מסכום זה מעט עודף לרמת אבזור ביניים או אף יגיע לכדי כ-70 אלף שקל לגרסת ה-1.2 ליטר בנזין 70 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית, ממש כמו הקורסה היוצאת. אנחנו נצטרך להמתין בסבלנות עד שזו תסיים את הקליטה בארץ כדי שנדע בדיוק כמה היא תעלה לכם ומה תקבלו בכסף הזה.

הכתב היא אורח חברת "שלמה", יבואנית אופל".

עוד על אופל בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אופל
  • שלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully