וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצות: ב.מ.וו חושפת את X5M ו-X6M

30.10.2014 / 9:11

שני רכבי הפנאי הביריונים של חטיבת M מצוידים באותה תחנת כוח, הנעה כפולה וערימת פינוקים בתא הנוסעים. ה-X6M ו-הX5M יוצאים לצוד את פורשה

ב.מ.וו X5 ו-X6, חטיבת M. אתר יצרן
צמד האיקסים של חטיבת M. עוצמה, הנעה כפולה וגם לא מעט פוזה, כמובן/אתר יצרן

קצת לפני בכורתם בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס, ב.מ.וו חשפה את שני רכבי הפנאי השריריים בוגרי חטיבת M, ה-X5M וה-X6M. הסיבה שהשניים חולקים בפעם הראשונה פלטפורמה תקשורתית, נובעת בשל היותם חמושים ביחידת כוח משותפת, מערכות טכנולוגיות דומות ותא נוסעים שגם הוא, פחות או יותר זהה (זולת רכיבים קוסמטיים קטנים ויחודיים בכל אחת מהסדרות).

ב.מ.וו השתילה בחזיתם את מנוע ה-M5 החדש, ומשמעות הדבר הוא שבחרטום תחוב 4.4 ל' טורבו (טווין סקרול) שמונה צילינדרים, המפיק 575 כ"ס - תוספת של כ-20 כ"ס על פני הדור היוצא. גם עקומת המומנט זינקה בכמה אחוזים, וכעת עומדים לרשות הנהג 75 קג"מ המושגים מטווח של 2,000 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות (סטפטרוניק) המעבירה את הכוח לכל הגלגלים (איקס-דרייב). המספרים מלמדים על האצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות ועד 251 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. בחברה מציניים, גם אם בהערת שוליים, כי צריכת הדלק ופליטת המזהמים הופחתה ב-20%.

משקלם של השניים מתחכך בכ-2.3 טון, וכדי לרתום את העוצמה באופן מבוקר, הקרוסאוברים הגרמניים מצוידים במערכת מתלים (אוויר) מסתגלת לתנאי הכביש. ניתן לבצע שינויים בכיול המתלים בהתאם לאופי הנהיגה (כנהוג בכל משפחת ב.מ.וו הבכירה). הנמכה של כ-1 סנטימטר תעניק לנהגים שליטה טובה יותר על רכבי הפנאי המגודלים שגובהם מותח את גבולות מרכז הכובד האידאלי.

ב.מ.וו בידלה את ה-Xים המפלצתיים מאחיהם בערכה קוסמטית מובחנת. זו משלבת רכיבים כמו פגושים אגרסיביים בחזית, סדרת חישוקים גדולה יותר המגיעה עד ל-20 ו-21 אינטש, מערכת פליטה לה ארבע יציאות עטופות כרום, ובתא הנוסעים מושבים אדומים וכל מה שנחוץ לאווירה ספורטיבית מהולה באיכות גבוהה מאוד ופינוקים שנתפרים בהתאם לדרישת הלקוחות.

המחירים באירופה יחלו ב-90-95 אלף יורו לדגמי בסיס. השיווק באירופה מתוכנן לאביב, ולישראל יגיעו השניים לקראת מחצית השנה הבאה, כך מסרה היבואנית דלק מוטורס לוואלה! רכב.

עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully