וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס רכשה רבע ממניות MV אגוסטה

2.11.2014 / 7:40

במסגרת העסקה תוכל דיימלר לקבל גישה למנועי 3 צילינדרים מתקדמים. ב-MV אגוסטה יקבלו תמיכה כלכלית שתסייע להתרחבות המותג בעולם

MV אגוסטה F4RR. אתר יצרן
MV אגוסטה. תזכה לרשת כלכלית/אתר יצרן
"

בהמשך לדיווח שפורסם כאן לפני מספר חודשים, דיימלר וחברת האופנועים MV אגוסטה סיכמו על שיתוף פעולה. על פי דיווח סוכנות הידיעות 'רויטרס', מרצדס רכשה נתח של 25% מיצרנית הדו-גלגלי האיטלקית דרך חטיבת AMG, עסקה שטומנת בחובה נגישות למנועי 3 צילינדרים עבור הגרמנים שאף יושיבו נציג מטעמם בדירקטוריון של MV אגוסטה. על אופנועים עם כוכב כסוף, עוד מוקדם לדבר כנראה.

המהלך של דיימלר צבר תאוצה בחודשים האחרונים, לאחר ב-2012 רכשה היריבה חברת אודי את מותג האופנועים דוקאטי ב-860 מיליון יורו - ממש מתחת לאף של מרצדס, שהביעה התעניינות בדוקאטי אך נסוגה ברגע האחרון. כעת תהיה לה אפשרות לרתום את מנועי ה-3 צילינדרים החדשים של MV אגוסטה לטובת מכוניות חדישות, שתתחרנה בב.מ.וו i8 ההיברידית, וכן בדגמים עתידניים כמו פולקסווגן XL קופה, מכונית ראווה שהוצגה בפריס ובקרביה שכן מנוע לו 200 כ"ס מבית דוקאטי. טוביאס מורס, סגן נשיא AMG: "ב-MV אגוסטה מצאנו את הפרטנר המושלם לענף הדו-גלגלי. נפרוץ לעולם של חובבי אקוזטיקות על שני גלגלים".

מצד MV אגוסטה, הסכם זה עתיד לשנות את מצבה הכלכלי והתדמיתי בצורה דרמטית, כפי שאומרים בכירי החברה בעקבות פרסום הדברים: "החיבור בינינו למרצדס יניב צמיחה גלובאלית כפי שלא חווינו מעולם. זו התחלה של משהו מרתק, ללא ספק".

MV אגוסטה נוסדה ב-1945 בוארזה על ידי ג'יואבני אגוסטה. היא התמקדה בעיקר במנועים קטנים עד שנות 60, אך בפועל התקשתה להחזיק את הראש מעל המים ושנות ה-70 כמעט קברו אותה לחלוטין. ב-1992 היא הצליחה להתייצב בכוחות מחודשים וייצרה את ה-F4 תחת ידיו של היזם קלאודיו קסטליוני ומעצב העל מאסימו טמבוריני. היא זכתה ב-75 תארים על מסלולי המירוץ.

בעשור האחרון, שוב נקלעה לקשיים ונדדה בין מספר בעלי בית, בהם מותג פרוטון המלזי וכן נבלעה בהארלי דיווידסון. קצת לפני מותו של קסטליוני, הפיח בה חיים חדשים (2010), וכיום היא מנוהלת על ידי בנו, ג'יובאני, שהבשיל את העסקה עם מרצדס. לחברה כ-260 עובדים, והיא מייצרת אופנועי ספורט בנפחים שבין 650 ל-1,100 סמ"ק.

עוד הרבה על MV אגוסטה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully