וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר אמינות: היפניות בצמרת

3.11.2014 / 7:56

קונסיומר ריפורטס פרסם תוצאותיו במסגרת סקר אמינות שנתי. מבדיקות שנערכו למערכות המידע והבידור נמתחה ביקורת חריפה על אינפיניטי, פיאט, ג'יפ והונדה. לקסוס ומאזדה, היו בין המצטיינות

השקה לקסוס NX ספטמבר 2014. קובי ליאני
לקסוס. עושים לנהג ולנוסע חיים קלים/קובי ליאני

ירחון הצרכנות 'קונסיומר ריפורטס' פרסם לאחרונה תוצאות של מבחני אמינות שנתיים שנאספים מאת 1.1 מיליון כלי רכב ואלפי מנויים. במסגרת הסקר ל-2015 עולה, כי לא חלו שינויים קיצוניים מהשנה הקודמת בכל הנוגע לאמינות מכלולים, אולם הבוחנים הדגישו את הליקויים הקיימים במערכות הבידור והמידע, שמאלצים את הלקוחות להתמודד עם בקרות מסורבלות שעלולות לגרום לתאונות דרכים.

בקונסיומר בדקו 17 פרמטרים לפיהם מעריכים עד כמה המכונית אמינה, אבל נראה שלמרות הביקורת כנגד תיבות הילוכים, אלקטרוניקה מסייעת או מנועים, אגף המולטימדיה ניפק את היקף התלונות המשמעותי ביותר. על פי דירוג התוצאות, היצרניות עם המערכות הגרועות ביותר היו אינפיניטי, ג'יפ, ראם (דודג'), קדילאק, פורד והונדה. את כל המותגים לעיל פוקדות תקלות מוזרות ובאגים חמורים. המשתמשים דיווחו על צגי מגע שלא מגיבים, אי נכונות לקשר סמארטפונים, הפעלה קולית, תצוגות לא ברורות ופקדים רב תכליתיים שלא תמיד עובדים כראוי ובזמן.

לדברי ג'ייק פישר, מהבוחנים הבכירים בקונסיומר, תקלה במערכת כזו, לרוב מעידה על בעיות נוספות. "זה לא קיים בוואקום. כשמסתכלים על דירוג הליקויים רואים שבד"כ למכונית עם בעיות במערכת הבידו,ר נלוות בעיות נוספות".

את המקום הראשון, מהסוף, גרפה אינפיניטי Q50 החדשה, לה על פי הירחון מערכת פנים רצופת תקלות. אחד מכל חמישה נהגים דיווח על תקלה בבקרת הבידור והמידע, מה שלא הוסיף לחטיבת היוקרה בדירוג הכללי, משום שגם אינפיניטי QX60 זכתה בציון שלילי בסעיף הביצועים. מנגד, מותגים שסבלו משיבושים קשים, כמו למשל פורד, הצליחו להיטיב את מצבם לעומת השנים הקודמות, כמו גם הונדה אם כי עדיין מדובר באחוזים קטנים.

באופן לא מפתיע, המכוניות האמינות ביותר - הן מבחינת טכנולוגיה והן מבחינת קלות השימוש בפקדים בתא הנוסעים, היו ונותרו יצרניות הרכב היפניות והקוריאניות. 7 מתוך 10 המכוניות האמינות ביותר הגיעו מהשוק האסייתי. לקסוס היא המכונית האמינה ביותר בארה"ב לפי הירחון, כשטויוטה, מאזדה והונדה לא הרחק מאחריה. במרכז הטבלה סובארו, סיון (מותג הצעירים של טויוטה), ואחריה קיה. ניסאן הייתה החברה היחידה מבין המותגים היפנים והקוריאנים שהסתפקה בציונים קצת פחות גבוהים מהממוצע. ביואיק ואודי היו הנציגות היחידות שהגיעו מיבשות אחרות בעשירייה.

זאת ועוד, נראה שגם המותגים האירופיים מתאוששים קלות, ובמיוחד הצמד הגרמני המוביל: אודי, וב.מ.וו שרשמו שיפור יחסי במיקום לעומת 2013, כמו גם וולוו הנורדית. מרצדס לעומת צנחה מספר מקומות בגלל דירוג נמוך של ה-CLA סדאן החדשה.

במבט כללי, עושה רושם שיחסי הכוחות לא השתנו, ולפחות בארה"ב מעדיפים אותן יפניות. ומה ממליצים בוחני הירחון? "עצה שלנו? כדאי לחכות שנה-שנתיים לפני שקופצים על רכב חדש שזה עתה הוצג - זו עשויה להיות נחיתה קשה".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully