וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה בסקודה פאביה החדשה

6.11.2014 / 8:01

סקודה פאביה החדשה צומחת בגודל ויורדת במשקל, משפרת מנועים ומפחיתה צריכות דלק ופליטות מזהמים. האם תהיה הקטנה המובילה בישראל?

סקודה פביה 2015, השקה. יצרן,, קובי ליאני
סקודה פביה החדשה. קצת פחות שמרנית/קובי ליאני, יצרן,

סקודה, יצרנית הרכב הצ'כית, הייתה תמיד הצנועה והמופנמת מבין החברות בקונצרן פולקסווגן. אבל מבלי לעשות רעשים מיותרים, מכוניות החברה התפשטו בכל רחבי היבשת הישנה והצליח לדחוק מתחרים החוצה. נקודות החוזק היו שימושיות מצוינת ותמורה טובה למחיר. האוקטביה הייתה ללא ספק המובילה של המהפכה, אבל ככינור שני לה ניצבה הפאביה הקטנה – סופר מיני שמבוססת על האחות פולקסווגן פולו. היא אמנם נראתה כשחקנית ליווי בתחילה, אבל עם למעלה מ-3.5 מיליון יחידות ממנה מאז 1999, אף אחד לא מעז לזלזל בחשיבותה לקבוצה.

בשנותיו האחרונות של הדור השני לפאביה, המכונית תוגברה בדגמי בסיס זולים שהציעו מנועים צנועים בנפח 1.4 ליטר ותיבת הילוכים ידנית – לא הטעם הישיר של הצרכנים בישראל, ניתן היה לחשוב. אבל אלפי מכירות והתנפלות של ממש על כל יחידה שהוצעה, חשפו כאן שינוי בטעם המקומי.

אל הנעליים הגדולות האלה נכנס כעת הדור השלישי שלשם הכרתו הראשונית, הרחקנו על לליסבון שבפורטוגל. הדור החדש השתפר בתחומים רבים שכללו מנועים חדשים, משקלים מופחתים, שדרוגים טכנולוגיים, עיצוב צעיר ומערכת מולטימדיה מתקדמת בתא הנוסעים. האם זה יהפוך אותה למובילת הקבוצה?

כבר לא קופסא

הפאביה הקודמת, זו שאתם עדיין מכירים ויכולים לקנות בישראל, הייתה רבועה מאוד למראה. כמו קופסת נעליים שעיגלו לה קצת את הפינות, אבל למרות זאת, היה לה חן משלה. מראה אישי ומיוחד שגרם לה להראות חייכנית, בטח שבגרסאות עם הגג בצבע שונה מצבע הגוף.

הפאביה החדשה כבר לא קופסתית. כבר לא שפיצית בפינות. יש לה גג נמוך יותר, כתפיים רחבות מעל הגלגלים וחלון אחורי מקוצץ מעט, כדי להעניק לה חזות קצת יותר צעירה, קצת יותר שובבה וזה עובד. רוב מכוניות סקודה השתדלו שלא להראות מצועצעות מדי בעיצוב והדבר נכון גם כאן, אבל הפאביה החדשה היא בהחלט מכונית שנעים להביט בה. כששמים לה ג'נטים כהים, היא נראית עוד יותר ספורטיבית.

עוד מקום בתא הנוסעים

חוץ מהשיפור במרחב המחיה, יש גם שיפור משמעותי באיכות החיים

הפאביה החדשה נוטשת את משפחת השלדות הישנות של קונצרן פולקסווגן והיא הראשונה לקבל את שלדת ה-MQB החדשה, במשפחת מכוניות הסופר מיני. השלדה הזו מאפשרת לא רק לחסוך במשקל ולהוסיף לחוזק המבני, אלא לחסוך בעלויות ייצור ולהציע גמישות גדולה יותר בבניית כלי הרכב. התועלת הראשונה בתא הנוסעים של המעבר לשלדה זו נוגע למרחב בתא הנוסעים. בסיס הגלגלים עומד על 247 ס"מ והאורך הכללי על 399.2 ס"מ ולמרות המידות הצנועות, תא הנוסעים מציע מרחב מחיה טוב לכל אחד מארבעת המבוגרים שישבו בה.

הגג הונמך, אבל מרחב הראש רק גדל וכך גם בכל הקשור לפיזור האיברים בקבינה - יש מקום לברכיים וגם למרפקים וגם המושבים עצמם נוחים לישיבה בנסיעות ארוכות. הפאביה ממשיכה להשתפר גם בפניה למשפחות צעירות עם ילד אחד או שניים - תא המטען גדל ל-330 ליטר והוא נכון לרגע זה הגדול ביותר בקבוצה.

חוץ מהשיפור במרחב המחיה, יש גם שיפור משמעותי באיכות החיים שם. הדשבורד ושאר חומרי הדיפון אמנם אינם רכים אלא קשים למגע, אך משאירים תחושה של בניה יצוקה ועמידות לאורך זמן. בידוד הרעשים השתפר - אמנם נשמעים מעט רעשי כביש שמקורם בצמיגים האחוריים בנסיעה על אספלט שאינו מושלם באיכותו, אבל רעשי הרוח והמנוע הושתקו כמעט לגמרי. בדשבורד מותקנת כעת הדור הבא של מערכות המולטימדיה, מהסוג שמשאיר את העבודה לטלפון הנייד ומציג את תפעולו על מסך מרכזי (מירור-לינק). כך למשל הנייוט, השמע וכל האפליקציות שהורדתם ניתנים להפעלה קלה ממסך המגע (7 אינץ'). אם יבואנית סקודה תמצא לנכון להביא את מערכת זו לארץ, זה ירשם לה כיתרון חשוב.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סקודה פביה 2015, השקה. יצרן,, קובי ליאני
סקודה פביה 2015, השקה/קובי ליאני, יצרן,

יותר כוח, פחות זיהום

מנועי הטורבו האלה מעבירים תחושה טובה מאוד בנהיגה. פעולתם חלקה ולמרות נפחם הקטן, הם מציעים גמישות טובה מאוד

סקודה תציע את הפאביה החדשה עם שורה ארוכה של מנועים לבחירה - ארבעה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. בצד הדיזלי ישנם מנועי 1.4 טורבו שמפיקים בין 90 ל-105 כ"ס ואילו בצד הבנזיני הרלוונטי יותר אלינו, ההספקים יחלו ב-60 כ"ס ממנוע 1.0 ליטר (מנוע זהה לזה הקיים בסיטיגו, אך לא יגיע לארץ), 1.0 ליטר שמפיק 75 כ"ס (יתכן ויוצע בגרסה ידנית מוזלת), עובר למנוע 1.2 ליטר טורבו 90 כ"ס עם תיבה ידנית (גם כן יתכן ויוצע בארץ) וכלה בגרסה החזקה ביותר בשלב זה, עם 1.2 ליטר טורבו שמפיק 110 כ"ס. זהו נכון לרגע זה, המנוע היחיד שישודך גם לתיבת הילוכים DSG (אוטומטית כפולת מצמדים) בנוסף לידנית וזו הגרסה שתוביל את החדירה לישראל. כל המנועים החדשים עומדים בתקן יורו 6 שיכנס לתוקף בקרוב.

את מרב זמן הנהיגה שלנו בפאביה החדשה ביצענו בשתי גרסאות הבנזין החזקות, 90 ו-110 כ"ס עם תיבות הילוכים ידניות והגרסה האוטומטית של רמת ה-110 כ"ס. מנועי הטורבו האלה מעבירים תחושה טובה מאוד בנהיגה. פעולתם חלקה ולמרות נפחם הקטן, הם מציעים גמישות טובה מאוד וכוח שזמין כמעט בכל מצב שבו תלחצו על הדוושה הימנית.

מנוע ה-90 כ"ס מביא עמו גם 16.3 קג"מ בכל התחום שבין 1,400 ל-3,500 סל"ד ואילו זה החזק ממנו מעלה את המומנט לכדי 17.8 קג"מ והוא מספק את הסחורה הזו החל מ-1,400 סל"ד ברצועה שטוחה עד 4,000 סל"ד. בתרגום למציאות, המספרים האלה מדברים על תנועה חלקה וקלה, עם תחושה של מינימום מאמץ, אבל מנגד, של ביצועים טובים, עם טעימה קלה מיכולת ספורטיבית בגרסת ה-110 כ"ס. דף הנתונים מדבר על 10.9 שניות בזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסת ה-90 כ"ס ואילו על 9.4 שניות בגרסה החזקה לאותה משימה. במבחני המיאוץ מ-80 ל-120 קמ"ש, אנחנו מדדנו לראשונה 9 שניות ולחזקה 7.7 שניות בלבד.

נוח היה בקופסא

סקודה פביה 2015, השקה. יצרן,, קובי ליאני
סקודה פביה 2015, השקה/קובי ליאני, יצרן,
בקטעים המשובשים, הפאביה ספגה את הזעזועים ביעילות, מבלי להעביר חבטות מיותרות לנוסעים

כבישי פורטיגל הציעו לנו מגוון רחב של תנאי נהיגה שנעו בין אספלט סופר איכותי על גבי כבישי האגרה המהירים ועד קטעים שבורים של ממש בתוך הכפרים שלאורך חוף האוקיינוס האטלנטי. הפאביה התמודדה עם כולם בצורה בוגרת ורהוטה. על הכביש המהיר היא העביר התחושה הדוקה ויציבה מאוד, גם במהירויות שקרובות למקסימום שניתן להפיק מהרכב. זו מכונית שיכולה לנוע בלי קושי על האוטובאהן הגרמני ובשום אופן לא תיצור מאחוריה עומסי תנועה.

בקטעים המשובשים, הפאביה ספגה את הזעזועים ביעילות, מבלי להעביר חבטות מיותרות לנוסעים. עדיין מדובר בכיול קשיח יחסית למתלים, כפי שהורגלנו למצוא במכוניות בעלות אופי מערב אירופי, אבל לא חשנו בשום פשרה בתחום הנוחות. להיפך, בגרסאות החזקות התחושות שעברו מהמתלים והדיוק מגלגל ההגה בהחלט עשו לנו חשק לדמיין איך תרגיש הפאביה הזו תראה ותרגיש בגרסת ה-RS שלה, אבל אנשי סקודה הבהירו באופן חד משמעי - לא תהיה לה גרסת RS. הבריטים אהבו אותה יותר מכולם וגם קנו אותה (את הקודמת) במספרים תואמים, אבל זה לא מספיק כדי להחזיק דגם ולפתח אחר במקומו. אז הספורט בחוץ, בשלב זה.

מוכשרת מספיק כדי להוביל את הקבוצה

הדור השלישי של הפאביה לא עוד יהיה שם ברקע התחרות, אלא כעת יש לו את כל הכלים להיות בין השלושה המובילים, אם לא להוביל בעצמו. תא הנוסיעם שלה נעים מאוד לשהיה ממושכת, המושבים נוחים ותומכים, מערכת השמע הולכת רחוק יותר מכפי שכל אחת ממתחרותיה העזה, השימושיות המשופרת הופכת אותה לרכב אידיאלי למשפחות קטנות וגם החיסכון המשמעותי בדלק יכאיב פחות לארנק ולסביבה.

נשאר לנו רק לקבל מהיבואנית לישראל תשובות ברורות יותר אודות רמות האבזור שיבחרו לה, קונפיגורציות המנועים ותיבות ההילוכים וכמובן המחיר. יש לנו לכך עוד מספר חודשים, עד חודש מרץ בו היא מתוכננת להגיע לארץ, אז אנחנו מבטיחים לעדכן בכל ההתפתחויות.

הכתב היה אורח חברת "צ'מפיון מוטורס".

עוד על סקודה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully