וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: פיאט קרוס-ספורט

4.11.2014 / 8:28

ה-FCC4 הוא רכב פנאי ספורטיבי עם עיצוב מנקר עיניים ומרווח גחון מרשים. האם מכאן יוולד דגם חדש?

פיאט FCC4 קונספט. אתר יצרן
גבוה מעל האספלט, עיצוב מושך/אתר יצרן

תערוכת ברזיל היא תפאורה מצויינת לניסוי כלים. בניגוד לאירופה, שם לרוב מתייצבים כלי רכב רעיוניים שמתחככים בדגמים בייצור סדרתי, החטיבות הדרום אמריקניות מרשות לעצמן להשתולל כיד הדמיון גם אם הקונספט יוותר במצב תצוגה לנצח. עבור פיאט, השוק הבריזלאי מהווה עוגן כלכלי לא רע, שכן היא מוכרת בו דגמים שכבר שכחנו בישראל מקיומם, כמו למשל פיאט אונו, פיאט פאליו, וכן את רוב כלי הרכב שאנחנו מכירים כאן בישראל (500, בראבו ופונטו, בין היתר).

דגם רעיוני כמו ה-FCC4 המוצג כאן בתמונות, לא הגיע לדרום אמריקה בלי כוונה נסתרת מאחריו. בפיאט מפעילים מכונה יחצנית משומנת היטב כדי לפלס את הדרך בשתי היבשות באמריקה, ולכן היה חשוב להם להפקיד בסאו פאולו רכב שיפעל לקידום מוצריה, גם אם אין לו כל עתיד נראה באופק, הקרוב או הרחוק.

מבעד למעטפת התוקפנית של ה-FCC4, פיאט מספרת על רכב ספורטיבי עם צמיגי כביש שמנים (ברידג'סטון פוטנזה) ומרווח גחון קצת מופרז (מעל 30 ס"מ). המעצבים בדרום אמריקה הונחו לתכנן רכב שיש בו את התכונות של הגאוגרפיה בברזיל ולחבר זאת אל הסגנון האיטלקי הצבעוני, ולכן התוצאה אינה מאכזבת בסופו של דבר. כדי לקבל קצת פרופורציות, פורסם כי אורכו 4.97 מ', רוחבו 1.93 מ' וגובהו כ-1.63 מ'. ארוך יותר מב.מ.וו X5 למשל בכ-32 ס"מ.

על מנוע אפשר רק להמר. רכבי ראווה יכולים לתחוב בחזיתם כל דבר אפשרי. פיאט יכולה לנצל כל מנוע שעולה בדעתה, החל מיחידות טווין אייר קטנות ועד מנועי טורבו של אלפא רומיאו.

כך או אחרת, מסתמן לפי כלי התקשורת בברזיל, שמטרת הקרוס-ספורט המעוצב היא לרמוז דווקא על רכב אחר - טנדר חדש של פיאט, שיבוסס על מיצובישי ויעלה לכבישים בעוד כשנה וחצי. אם יאמץ לפחות חלק מהזוויות של ה-FCC4, הוא בהחלט יהיה בין הטנדרים החתיכים ביותר בקבוצה.

עוד הרבה על פיאט בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully