וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: חתול הפרא Wildcat

4.11.2014 / 8:58

מלחמת 'צד-בצד' מגיעה לשיאה עם הצטרפות מתחרה חדש לשני הנציגים שהגיעו אלינו רק לפני חודשיים. חברת Arctic Cat משליכה לשוק חמישה דגמי Wildcat, שינסו לנגוס בעוגת רכבי הפנאי הגועשת. יצאנו לדגום אותם בשבילי השרון

סטילס: תומר פדר

השקת ארקטיק קאט. תומר פדר, מערכת וואלה! NEWS
חתול הפרא מוביל ארבעה נוסעים בשבילים המבוצבצים של השרון. הרבה פנאי ואקשן הגיעו לישראל עם מתקפת טרקטורוני הצד-בצד, 1000 סמ"ק/מערכת וואלה! NEWS, תומר פדר

המהפך הישראלי בשוק רכבי 'צד-בצד' הגיע לשיאו היום, עת השיקה חברת מוטוטראק מקבוצת סמל"ת את דגמי Wildcat של חברת Arctic Cat האמריקנית. אם אתם קצת מבולבלים משפע חתולי הבר אז תירגעו, גם אנחנו... השמות דומים, הקונפיגורציה זהה, אבל מתחת לכל כלי מתחבאת אישיות אחרת, מחתולים סיאמיים שמנמנים עד חתולי פרא של ממש.

חברת Arctic Cat ממינסוטה מתמחה בייצור מזחלות שלג, אבל גם ברכבי פנאי. ה-Prawler שלה עשה עלייה לישראל לפני שנים רבות אבל עכשיו, היא מפציצה עם לא פחות מחמישה דגמי צד-בצד. תקנות משרד התחבורה החדשות מדירות את רכבי השטח מכבישים סלולים, אבל מאפשרת להביא שפע דגמים חדשים, ביניהם טרקטורוני 4-מושבים. לחברת מוטורטראק יש שישה מרכזי שירות ברחבי הארץ, והאחריות לכלים היא של שנה אחת

ארקטיק קאט. תומר פדר,
: ביום אחד נחתו כאן עוד חמישה דגמי 'צד-בצד', מעשירים את האופציות העומדות בפני טייל הפנאי, בעל הממון/תומר פדר

Wildcat Trail 700, מחיר: 79 אלף שקלים

השקת ארקטיק קאט. תומר פדר, מערכת וואלה! NEWS
גם טרקטורון הפתיחה של Arctic Cat יכול להעניק הנאה רבה בשבילים. נדרשת ערנות בפניות חדות/מערכת וואלה! NEWS, תומר פדר

טרקטורון הפתיחה של Arctic Cat הואSBS צנוע יחסית, עם מנוע ארבע פעימות דו-בוכנתי המספק 63 כ"ס. במונחים של פעם זהו כלי מצוין ומלהיב, אבל מול הענקים של היום הוא נתפס כטרקטורון המיועד לטיולים רגועים. אחד המאפיינים המיוחדים הוא רוחב כולל של 50 אינץ' (ובעברית, 127 סנטימטרים) המקנה לו יתרונות בשוק האמריקני – זהו הרוחב המרבי המורשה לנוע בשבילי יער בחלק מהמדינות. הרוחב המצומצם מקטין את יציבותו ולכן הוא מונמך במקצת, מה שמקטין את פוטנציאל העבירות. אך אל חשש, הוא מהיר ונוח, גם אם מחייב תשומת לב בפניות הדוקות. כמו שאר דגמי צד-בצד של Arctic Cat, גם כאן יש הנעה אחורית נטולת דיפרנציאל, שילוב הנעה קדמית ונעילה נשלטת של הסרן הקדמי – מפרט מצוין המבטיח עבירות גבוהה. היבואן מציין שזה הכלי הנמכר ביותר של Arctic Cat ב-2014, תוצאה של התאמתו ליערות ומחירו הנגיש. במחיר של טרקטורון קלאסי מקבלים SBS בעל יכולות, זה רף פתיחה אטרקטיבי.

Wildcat Sport 70, מחיר: 99 אלף שקלים

השקת ארקטיק קאט. תומר פדר, מערכת וואלה! NEWS
63 כוחות סוס מבטיחים מהירות שיוט טובה, הנתמכת על ידי מרכז כובד נמוך ועבודת מתלים טובה, עם נטייה קלה לתת-היגוי/מערכת וואלה! NEWS, תומר פדר

ה'ספורט' כמעט זהה ל'טרייל', רק ברוחב 60", 152 סנטימטרים. זרועות המתלה המורחבות מעניקות יציבות משופרת, ומהלך מתלה של 31-32 סנטימטרים, זה כבר נתון טוב. טרקטורוני ה-700 נועלים צמיגים קטנים יחסית, 26 ו-25 אינץ'. בסיס הגלגלים בשניהם הוא 215 ס"מ, אבל לספורט יש מרווח גחון של 33 סנטימטרים (מול 25.4 ב'טרייל'). שינויים אלה מעניקים ל'ספורט' פוטנציאל הנאה ומהירות רציני ביותר, ובנסיעת ההשקה הקצרצרה הוא היה משכנע למדי. גם כאן, המנוע מספק 63 כ"ס.

אבל פער המחירים של ה'ספורט' מה'טרייל' גבוה מדי, לטעמנו; מדרגת המחיר של 20,000 שקל גדולה מאוד (המחיר גם מתקרב באופן מסוכן למחירו של חתול ה-1000 סמ"ק). בתשובה לשאלתנו מסר היבואן כי בתקופת ההשקה יוצעו מחירים נמוכים יותר ל'ספורט', מה שעשוי להפוך אותו לסוג של חלופה לפולאריס 800RZR העולה 97,000 שקלים.

Wildcat 1000 EPS, מחיר: 107 אלף שקלים

השקת ארקטיק קאט. תומר פדר, מערכת וואלה! NEWS
ה-1000 סמ"ק הזול ביותר בישראל, הצעה אטרקטיבית ואיכותית/מערכת וואלה! NEWS, תומר פדר

8,000 שקלים מעל ל'ספורט 700' נמצא חתול ה-1000 סמ"ק הראשון, בגרסת EPS. כמו בשאר הכלים, ההגה מתכוונן מעלה-מטה, המושב קצת מוגבל בתנועתו לאחור.

Wildcat 1000 X EFI, מחיר: 127 אלף שקלים

השקת ארקטיק קאט. תומר פדר, מערכת וואלה! NEWS
מתחרה ראוי לצמד הגדולים. אנחנו כבר לא יכולים לחכות, להוציא אותו למדבר!/מערכת וואלה! NEWS, תומר פדר

רכב הספורט האולטימטיבי של משפחת החתולים מפיק 97 כ"ס, יושב על בולמי זעזועים Elka Stage 5 בעלי מהלך 43 ס"מ, ונועל צמיגי 27 אינץ' (כמו מאבריק, פחות מה-RZR). ה-EFI מגהץ היטב את השבילים, הישיבה הנמוכה נותנת תחושת יציבות מצוינת. המשקל העצמי מטפס ל-706 ק"ג, ורמת הזיווד והגימור מצוינת. תאי הנוסעים של Wildcat פחות מאובזרים מאלה שלRZR ובוודאי מאבריק; אני דווקא אוהב את המינימליזם הזה, ברכב שטח טהור. מצד שני, יהיו אנשים שיצפו לקצת יותר, לאחר שהשכיבו 127,000 שקלים על כלי שנוסע מספר שעות בשבוע.

אנשי מוטוטראק ינסו להידחק עם ה-EFI לטריטוריה שלRZR ומאבריק 1000, וזה לא יהיה קל; ה- Wildcat זול ממתחריו ב-10,000 עד 14,000 שקלים, זה הרבה כסף. מצד שני, הספק המנוע נמוך יותר (93 או 97 כ"ס), והתחושה שלנו הייתה שבאמת, מנועי הכלים היקרים חזקים יותר, באופן מוחשי. קרב החתולים יהיה מרתק!

Wildcat 4X EPS 4-מושבי, מחיר: 138 אלף שקלים

השקת ארקטיק קאט. תומר פדר, מערכת וואלה! NEWS
טרמפ לכל המשפחה, עם דלתות צד ידידותיות. תכינו תקציב לרכב + נגרר גדול מהמקובל/מערכת וואלה! NEWS, תומר פדר

אהבנו את המושבים האחוריים של 4X EPS הארבע-מושבי; הוא כמעט זהה לאחיו הדו-מושבי אבל מרכבו ארוך יותר, כמובן. המושבים האחוריים מוגבהים ביחס לקדמיים, וכך נהנים הנוסעים מאחור מתצפית משופרת על הנוף והשביל. עם ארבעה נוסעים על הסיפון הוא אינו זריז ומושחז אבל עדיין, מספק עבירות ומהירות ששום ג'יפ לא יוכל להתחרות בהם. עם שני נוסעים הוא היה מהיר ומגיב הרבה יותר, תענוג אמיתי. אני מרגיש נוח מאוד עם ארוכי-השלדה, המעניקים יציבות כיוונית טובה מזו של הקצרים.

Arctic Cat היא המצטרפת האחרונה לזירת ה-SBS בישראל, אבל היא מציגה מגוון מוצרים במחירים ויכולות שונות, חלק מהכלים יקסום ללקוחות רבים בישראל. החודשים הקרובים יהיו מעניינים, מלחמות החתולים יפריעו את מנוחת השכנים!

השקת ארקטיק קאט. תומר פדר, מערכת וואלה! NEWS
השקת ארקטיק קאט/מערכת וואלה! NEWS, תומר פדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully