וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה קאיין GTS נחשף

5.11.2014 / 9:43

בפורשה חושפים גרסה מעודכנת של הקאיין GTS עם מנוע V6 טורבו מחובר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית

פורשה קאיין GTS. אתר יצרן
פורשה קאיין GTS, התחדש בעיקר במנוע/אתר יצרן

בפורשה מדווחים שרק 11% מרוכשי רכב הפנאי קאיין מצטיידים בגרסת ה-GTS החזקה, ועוד יותר מזה, פחות מ-2% קונים את הדגם עם תיבת הילוכים ידנית. על פניו, נדמה כי זהו נתח זניח, אך על פי היצרנית משטוטגרט מהווים אלו פלח גדול מהרכב הנמכר ביותר של החברה.

אי לך, ומאחר ובשטוטגרט מאמצים לחיקם את הלקוחות שלהם, מפתחי המוצר הביאו לכך שבפורשה ביצעו כמה שינויים ב-GTS, שלראשונה יוצע עם תיבה אוטומטית בלבד. בתוך כך, דאגו לשדרג את השרירן הגרמני הבכיר במשפחה בעוד כמה כוחות סוס ותגברו את המומנט - בונוס למיעוט שמוציא מהארנק עוד כמה עשרות אלפי יורו.

בגרסה הבסיסית של ה-GTS, אין הרבה שינויים להוציא פליטת התיבה הידנית; בחזית שוכן אותנו מנוע V6 בנפח 3.6 ל' המחלץ תפוקה מרבית של 300 כ"ס שמאיץ את הקרוסאובר המפואר ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית. בפורשה מיקדו את הדגם גם לחסכון בדלק, ולפי נתוני החברה צורך בממוצע כ-9 ק"מ לליטר, בין היתר בזכות מערכת "שיוט" בכביש המהיר וכן באמצעות מנגנון 'עצור וסע' (הדממת הרכב בעמידה ממושכת).

מעליו, גרסת ה-GTS העוצמתית ביותר שפורשה מעמידה כיום בשורותיה. תחת מכסה המנוע שוכנת תחנת כוח מוקטנת במקום ה-4.4 ל' V8, לה נפח של 3.6 ל' V6 עם צמד מגדשי טורבו המפיקה 440 כ"ס - 20 כ"ס יותר מהדגם היוצא. המומנט הוגדל בכמה קג"מים ל-61.1 קג"מ המושגים מ-2,000 סל"ד, ואת ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים רכב הפנאי ב-5.2 שניות או 5.1 שניות עם חבילת כרונו-ספורט. שניהם מהירים בחצי שנייה ביחס ל-GTS הקודם. המהירות המרבית עומדת על 270 קמ"ש.

בקבינה של קאיין GTS ארוזים היושבים באווירה ספורטיבית מפוארת ומפנקת, לרבות שימוש במושבי ספורט חובקים עליהם כיתובי GTS, מערכת כיול משוכללות על בסיס בקרת ה-PASM (מערכת מתלים מסתגלת) ומערכות שמע ותצוגה שלא מביישות אולם קולנוע.

פורשה תחל למכור את ה-GTS באירופה בעוד מספר חודשים, כשמחירו יחל ב-50 אלף יורו לדגם הבסיס, ועד 73 אלף יורו ל-GTS החזק ביותר. לישראל יגיע כנראה בשנה הבאה.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully