וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית החשמלית המהירה בעולם

6.11.2014 / 9:06

הגרימסל השוויצרית שפותחה על ידי סטודנטים למדעים מאיצה ל-100 קמ"ש ב-1.78 שניות בלבד. בינתיים, רק על מסלול המירוצים

מכונית סינגל סיטר (חד מושבית) זעירה שפותחה בשוויץ במסגרת מיזם משותף של אוניברסיטת לוצרן וציריך, קבעה שיא מהירות חדש למכונית חשמלית: 1.78 שניות. אמנם מדובר על מכונית מסלול תחרותית, אך היא בהחלט משקפת את היכולות של המערכות החשמליות המודרניות לספק ביצועים ברמה הגבוהה ביותר.

המכונית, שנקראת בפי הוגיה "גרימסל", שברה את השיא הקודם שעמד על 2.13 שניות שנקבע על ידי סטודנטים מאוניברסיטת דלפט בהולנד. כמו עמיתיהם משוויץ, ההולנדים מתחרים באקדמיה למכוניות מירוץ חשמליות שם מקדמים פתרונות טכנולוגיים שימושיים לעתיד תוך בדיקת מגבלות המעטפת.

את הגרימסל ייצרו השוויצרים ב-12 חודשים בלבד, והיא פותחה על ידי צוות שמורכב מ-30 טכנאים ומדענים. היא עשויה משלדת קרבון (סיבי פחמן) ומשקלה רק 168 ק"ג. אל הפלטפורמה הזו, חיברו 4 מנועים חשמלים שהספקם הכולל הוא 200 כ"ס ו-165 קג"מ, ועל מנת לוודא שהמכונית לא נעלמת בענן עשן הותקנה בקרת אחיזה משוכללת שמווסתת את העוצמה בכל גלגל ומחזקת את המשיכה לאספלט. במדידות שנערכו לה בשדה התעופה הצבאי בדובנדורף, שוויץ, חצתה את מחסום 100 הקמ"ש ב-30 מטרים.

לפי שעה, הגרימסל היא המכונית החשמלית המהירה ביותר בעולם (שלא בייצור סדרתי). העתיד טומן עוד הרבה הישגים, שכן קבוצת AMZ שעומדת מאחריה גורפת תארים ופרסים במסגרת מירוצי 'פורמולה סטודנט' שנערכת באירופה בה מתחרות 500 קבוצות.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully