וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת בזק: מיני 5-דלתות מגיעה לישראל

11.11.2014 / 7:54

דגמי ה'מיני' מתרבים כפטריות אחרי הגשם; אחרי ה'קופר' וה'קאונטרימן', ה-S והקבריולה, מגיעה אלינו 'מיני-מקסי' בגרסת 5-דלתות. יצאנו לסיבוב חפוז במגרש חניה בפתח תקווה

סטילס: רונן טופלברג

מיני קופר חמש דלתות, השקה. רונן טופלברג
זה לא עוד תרגיל פוטושופ, אלא מכונית חדשה. ארוכה יותר אך עדיין מצודדת מאוד/רונן טופלברג

הדור השלישי של 'מיני' מתרחב עם גרסה משפחתית חדשה; עם חמש דלתות ו-3.98 מטרים מפגוש לפגוש, המותג הוותיק מנסה להתנער מתדמית ה'רכב לרווקים' ולהכניס את המשפחה הישראלית אל המרכב המוארך. המיני החדשה נושקת לארבעה מטרים, אבל התוספת ביחס למרכב 3-הדלתות עומדת על 16 סנטימטרים צנועים יחסית; אלה מאפשרים לפעור דלת אחורית (להכנסת מושב תינוקות, קניות מהסופר או הבולדוג המשפחתי), ולהצטרף להיכל הקודש של 'משפחתית פרימיום' למשפחה האמידה.

מיני קופר חמש דלתות, השקה. רונן טופלברג
הכריזמה של מכונית השלוש דלתות מזכירה לנו את ה'מיני' ההיסטוריות שהשתתפו בראלי מונטה קרלו. הדלתות הנוספות מרחיקות אותנו מהעולם ההוא, אבל מקרבות את מיני אל לקוחותיה המבוססים/רונן טופלברג

כמה אמידה? גם גרסת השלוש-דלתות לא הייתה מעולם מכונית להמונים ולמרות זאת, ב-2014 יירכשו אותה כ-500 לקוחות. בגרסת 5-הדלתות מטפסים המחירים אל בין 175 ל-237 אלף שקלים. זה פחות נגיש להמונים אבל ברק כהן מחטיבתMINI בדלק מוטורס מאמין כי השימושיות הנוספת של המרכב הארוך, תמשוך לאולמות התצוגה לקוחות שעד היום נרתעו מקניית רכב 'קטן'. היבואן מצפה שכ-45% ממכירות בשנה הקרובה יהיו של מיני 5-דלתות כך שסביר להניח כי סך היקף המכירות, יעלה. הגיוני. מתחרות רלוונטיות מסגמנט הסופר-מיני-פרימיום יהיו לדוגמא אודי 1A, או פיאט L500 בעלת החמש דלתות.

מיני קופר חמש דלתות, השקה. רונן טופלברג
מיני משפחתית, עם דלת אחורית על גבול הצפופה מדי/רונן טופלברג

המרכב המוארך שומר על הקווים הקלאסיים של מיני דור-שלישי, זה רק נראה כאילו מישהו עשה תרגיל פוטושופ מוצלח, ומתח את חלקו המרכזי של המרכב; בסיס הגלגלים התארך ב-7.2 סנטימטרים, ותא המטען גדל ב-67 ליטר. המעצבים השאירו את הדלתות הקדמיות ארוכות יחסית, מה שהותיר מקום לדלתות אחוריות קטנות יחסית. למרות ממדי המוגזמים הצלחתי להיכנס ולצאת למושב האחורי, אבל זה לא תרגיל הכי פשוט בעולם. המרחב מאחור נרחב למדי, אין קלאוסטרופוביה.

מיני קופר חמש דלתות, השקה. רונן טופלברג
המושב האחורי יאכסן בקלות שני כתבי רכב מעובים. מלפנים, עיצוב שובב ורטרו, אם כי לא תמיד ארגונומי/רונן טופלברג

הכריזמה הענקית שהגיעה מהמיני העתיקה לגרסתMINI המודרנית, מצאה את דרכה גם לגרסת המרכב הארוך. החזית עדיין נוסטלגית וחמודה למראה, המחוונים מעלים תחושות 'רטרו' ונראה כי רוח המותג לא נפגעה מהארכת המרכב. נזכיר כי זו לא המיני הראשונה בעלת חמש הדלתות; לישראל מיובאת גם גרסת 'קאונטרימן' הגדולה אבל היא משויכת לעולם הקרוסאוברים, אז מותר לה להיות גדולה; ניתן אפילו לומר שעכשיו יש גרסת 5-דלתות קטנה מזו שהייתה לנו עד היום...

מיני קופר חמש דלתות, השקה. רונן טופלברג
דיילות נאות הזניקו אותנו למסלול חוויה צנוע, שהשאיר טעם של עוד/רונן טופלברג

פחות שמחנו לגלות כי המנועים לא קיבלו זריקת חיזוק; במבחר יש 1.2 ליטר טורבו 3-בוכנות המספק 102 כ"ס צנועים, 1.5 ליטר המייצר 136 כ"ס, ובקופר-S מותקנת יחידת 4-בוכנות 2.0 ליטר המספקת 192 כ"ס ו-6.8 שניות מכובדות, מאפס ל-100. המנועים הקטנים לא יעניקו תאוצות מרשימות, בוודאי לא עם ארבעה נוסעים על הסיפון. יש תיבות 6-הילוכים אוטומטיות וידנית, וגם 'מרכז תקשורת' עם מסך 6.5 אינץ' המתחבר לסמארטפון.

מיני קופר חמש דלתות, השקה. רונן טופלברג
מיני קופר חמש דלתות, השקה/רונן טופלברג

אירוע ההשקה של מיני 5-דלתות לא התרחש על כר דשא ערפילי בווינדזור אלא, כמה סמלי, במגרש החניה של אצטדיון המושבה בפתח תקווה. היה זה אירוע מכובד ללקוחות החברה ולרוכשים פוטנציאליים עם אוהל VIP נאה, כיבוד קליל ותחושה של ג'ימקנה באוויר. המסלול האיטי והטכני הספיק כדי לתת לנו טעם של עוד, ולהצביע על כך שהכריזמה והריגוש הטמונים בגלגלי המכונית הקטנה, עדיין שם. ניאלץ לקחת אותה למבחן יסודי יותר כדי לראות במה השפיעה הארכת המרכב, על חוויית הנהיגה.

מיני קופר חמש דלתות, השקה. רונן טופלברג
סקסית בגרסת הקבריולה/רונן טופלברג

כך או כך, המיני, בכל מספר דלתות ואורך מרכב, היא רכב לאלפיון העליון; הדלתות האחוריות מוסיפות לתכשיט הבריטי ניחוח מעשיו?ת שבוודאי יפתה לקוחות מהפרברים העשירים. בגרסת 5 הדלתות היא כבר יותר 'מקסי' מאשר 'מיני' וגם המחיר המריא עוד קצת, אבלMINI היא מכונית מלבבת ונחשקת שטוב לראות על כבישי ישראל, המוצפים במכוניות משמימות ושגרתיות כל כך.

מיני קופר חמש דלתות, השקה. רונן טופלברג
אירוע השקה מכובד ללקוחות ועיתונאים. במקום ללכת מכות במגרשי הכדורגל, בואו נעשה שם ג'ימקאנה!/רונן טופלברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully