וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: מנוע דיזל חדשני ותיבה רובוטית מתקדמת

11.11.2014 / 9:01

פולקסווגן תציג בשורותיה מנוע טורבו דיזל מתקדם שיחלץ 270 כ"ס, יפחית את צריכת הדלק בשיעור חד ויחובר לתיבה דו מצמדית עם 10 הילוכים

פולקסווגן פאסאט 2015. אתר יצרן
פולקסווגן פאסאט החדשה/אתר יצרן

פולקסווגן חשפה במטה החברה בפוולסבורג מנוע 2.0 ל' טורבו דיזל (TDI) חדש עם הספק מתוגבר וצריכת דלק מופחתת. זהו פיתוח של יחידת ה-EA288 הנפוצה בדגמי הקונצרן אולם בוצעו בה שורה של שדרוגים שיסייעו ליצרן ליישר קו עם תקנות הפליטה המחמירות שתכנסנה לתוקפן בעוד מספר שנים באירופה.

מנוע ה-TDI החדש ישחרר לגלגלים כ-270 כ"ס, שיפור של כ-40 כ"ס לעומת מנוע ה-2.0 ל' הנוכחי המשרת את פולקסווגן פאסאט החדשה וחזק ב-10 כ"ס ממנוע ה-V6 טורבו דיזל של הטוארג 2014. בין החידושים שהוכנסו במנוע, מדווחים בחברה על מגדש טורבו דו-שלבי, מערכת הזרקה משופרת עם לחץ גדישה שכויל לעבוד ב-2.5 באר, וכן הותקנה מערכת תזמון שסתומים משוכללת. נתון המומנט יהיה גבוה אף הוא, אך לא במידה ניכרת ויתייצב על כ-52 קג"מ.

אל המנוע, תחובר בעתיד תיבת הילוכים רובוטית DSG דו-מצמדית עם 10 הילוכים, אותה חשפה פולקסווגן מוקדם היותר השנה באוסטריה, ועתידה לשרת את דגמי המותג הגרמני החל מסוף השנה הבאה. התיבה החדשה תוכל - בהתאם לאופי המנוע, לקזז את צריכת הדלק בכ-14% ולשפר את זמינות המומנט מתחום נמוך.

בפולקסווגן טוענים שהיא תוכל לטפל בעומסים גבוהים על עקומת המומנט (מעל 55 קג"מ) תוך שמירה על ביצועים יעילים בין אם בהאצה או בשמירה על משאבים. בין תכונותיה, בקרת "ריחוף" שמנתקת את המצערת לחסכון בדלק, אגירת אנרגיה מבלימה ומנגנון עצור וסע (הדממת הרכב בעמידה ממושכת) חדיש.

נוסיף, כי בשנים האחרונות החלו היצרניות להחליף את תיבות ההילוכים השגרתיות להן 6 יחסי העברה בתיבות המצויידות ב-8 הילוכים או 9 הילוכים (קרייזלר, פיאט, מרצדס ועוד). פורד למשל, כבר נמנית היום על חברי מועדון ה-10 הילוכים, שעה שהיא בודקת אפשרות לשדך למוסטאנג החדשה אופציה אוטומטית מלבד תיבת ה-6 הילוכים.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully