וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעצוע החדש של קן בלוק: מוסטאנג '65 האניקורן

12.11.2014 / 9:12

נהג הראלי הנועז קן בלוק הציג בלאס וגאס את הפרשנות שלו לפורד מוסאטנג. מפלצת מעולם אחר עם 845 כ"ס שעומדת לככב בסרטון הבא

פורד מוסטאנג הוניקורן RTR. אתר יצרן
פורד מוסטאנג האניקורן. הצעצוע המפחיד של נהג הראלי קן בלוק/אתר יצרן

מידי שנה מארחת תערוכת המכוניות בלאס וגאס את מיטב המוחות המשפרים בענף הרכב ואת המשוגעים לשבבים. אבל, כמו בכל כינוס מוטורי של הסדנאות, האנשים והיצרנים, תמיד בולטת כוכבת אחת שנבדלת בהופעתה ובעוצמתה ומושכת הרבה תשומת לב מהקהל. את ההפתעה גדולה ביותר השנה ב-SEMA סיפקה מכונית ספורט מופרכת עליה חתום נהג הראלי קן בלוק. מהתמונות נדמה שמדובר ברכב ראווה, אבל אם נדמה לכם שהיא רק לצרכי תצוגה אז בעוד כמה חודשים תיווכחו עד כמה היא באמת יוצאת דופן.

בלוק חגור היום לפורד פיאסטה WRC עבור פעלוליו. אולם הנשק החדש של הנהג בן ה-46 מקליפורניה, היא לא אחרת מאשר פורד מוסטאנג האגדית. מטבע הדברים זו אינה עוד מוסטאנג רגילה ומודרנית, אלא מפלצת קלאסית ושרירית משופרת ברמה טכנית גבוהה מאוד, כך שהיא שיכולה לנטרל מכוניות קיצון בקלות (אם יעזו כלל לאתגר אותה).

למכונת המלחמה השחורה קוראים פורד מוסטאנג האניקורן RTR, והשם נגזר כך אומר בלוק, מהמילה הממוצאת Hoonage שמתארת את הנהיגה שלו, וכן מחטיבת המירוצים שבבעלותו - Hoonigan. מכאן הוא מסביר הגיע הכינוי Hoonicorn שמשלב משהו דמיוני (חד-קרן, Unicorn) ואת הביצועים שלו על הכביש שהפכו לסימן ההיכר המזוהה ביותר עימו.

את המכונית הרכיבה חברת ASD מוטורספורט מצפון קרולינה בסיוע בלוק וסדנת RTR של ווהן גיטין ג'וניור (בין המשפרים היותר מוערכים בארה"ב). זוהי פורד מוסטאנג נו'צבק משנת 1965 על בסיס שלדת צינורות חזקה מאוד וקלה, שבקרביה הותקן מנוע מירוצים תקני של ראוש (שלב 2) עם הספק של 845 כ"ס ו-100.1 קג"מ, שעוברים לכל הגלגלים באמצעות תיבת 6 מהירויות אוטומטית תחרותית מבית סדב, ובלם היד מבוסס מנגנון הידרואלי.

בלוק ביקש להתאים את המכונית לפי תוואי הג'ימקנה - מירוץ שמבוסס על ספרינטים קצרים ופיתולים חדים, ולכן כל מערך המתלים כויל לפי מבחנים שבלוק ערך בעצמו במסלולי ניסוי, כשלכך התאימו צמיגי ענק מסדרת פירלי טרופאו.

הנה טעימה ראשונה של המוסטנג RTR בעת צילומיה, לפני כחודש.

בלוק, הוניגן, RTR וכל הצוותים מאחרי המכונית שקדו על פיתוחה במשך שנתיים. בלוק מעריך שהיא תשבור את שיאי הצפיות ביוטיוב נוכח הפופולריות של הדגם שזכה לכת מעריצים אדוקה במשך עשרות שנים. נמתין בקוצר רוח לסרטון של המעופף האמריקני כשיצא לאוויר בעוד מספר חודשים, ואם טרם נחשפתם ליכולותיו של קן בלוק, מומלץ לפנות כמה דקות ולהתמוגג מהסרטון בתחתית העמוד.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully