וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציר המוות בפתח תקווה: האוטובוסים יופנו לצד הימני בכביש

11.11.2014 / 11:13

"ציר המוות" שגבה 21 בני אדם נסגר לאחרונה. בוועדת הכלכלה של הכנסת יבקשו להעביר החל ממחר את תנועת האוטובוסים לצד הימני על חשבון כלי הרכב הפרטיים

שמונה פצועים בהתהפכות מונית שירות בפתח תקווה, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
מונית שירות שהתהפכה בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה/ראובן קסטרו

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שלישי) בנעשה בציר ז'בוטינסקי ("ציר המוות") שגבה את חייהם של 21 בני אדם. לאחרונה סגרה עיריית פתח תקווה את הכביש בלא אישור משרד התחבורה, לאחר שלא ננקטו במקום פעולות על מנת למנוע תאונות דרכים קטלניות, האחרונה שבהן אירעה לפני כשבועיים.

ח"כ ישראל אייכלר, שיזם את הדיון שאל במסגרת הועדה האם נסגר רק קט אחד מהכביש או כולו, והמליץ להחזיר את האוטובסים לצד הימני של הכביש אל נת"צ ייעודי על חשבון כלי רכב פרטיים: "אמרו שאנשים יתרגלו לכך שמסלולי התחבורה הציבורית יהיו במרכז הכביש, אבל מאז נהרגים עוד ועוד אנשים, רק בציר ז'בוטינסקי נהרגו כבר 21 אנשים ועוד 51 נפגעו", כך ציין השר אייכלר.

בכירי עירית פתח תקווה אמרו במהלך הדיון כי נעשו מאמצים להקטין את מספר תאונות הדרכים במקום, אך ללא הועיל, שכן בציר גם מתבצעות עבודות להקמת נתיב הרכבת הקלה שתמשכנה עוד חודשים. מנהל הרשות הארצית במשרד התחבורה, מאיר חן, ביקש מעירית פתח תקווה שלפחות עד מחר בבוקר יסדירו מחדש את מיקום התחנות ומפרצי העצירה כך שהאוטובסים יופנו לצד הימני של הכביש.

אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שנכחו בדיון, טענו מנגד שהעברת האוטובוסים לצד הימיני לא תהיה יעילה ללא אכיפה קפדנית של משטרת ישראל. מנהלת חטיבת הבטיחות ברשות, עליסה בן דויד, ציינה כי הרשות התריעה על הבעיות במקום, אך תומכת בהקמת אי מרכזי באמצע מסלול התחבורה הציבורית - מהלך לוגיסטי שכרוך גם באוטובסים עם דלת כניסה שמאלית.

ח"כ תמר זנדברג, הצרה על כך שדיונים אלה מתקיימים לאחר האסון, ולא נעשים מאמצים לבצע שינויים לפני כן. עוד ציינה זנדברג כי מוטב יהיה להסתכל על הדברים בצורה רחבה מחוץ לציר הקטלני בפתח תקווה, והוסיפה כי לא ייתכן שמי שבוחר בתחבורה ציבורית על מנת לחסוך זמן וכסף, יחשוש לחייו.

יו"ר הועדה, ח"כ דוד צור, סיכם כי להערכתו התנועה על הציר תהיה פקוקה ועמוסה בקרוב ויש להיערך בהתאם באמצעים אלקטרוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully