וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלקי חילוף ייוצרו גם בישראל?

12.11.2014 / 9:02

הכנסות היבואנים בישראל מחלקי חילוף הסתכמו ב-1.62 מיליארד שקלים בשנה. ח"כ וקנין: "היום מדובר בשוק פרוץ שבו כל אחד עושה מה שהוא רוצה"

מוסך. ShutterStock
62% מהכנסות ענף הרכב בישראל - מחלקי חילוף/ShutterStock

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אמש (שלישי) את הסעיף שיאפשר ייצור חלקי חילוף לכלי רכב בישראל. זאת במסגרת הרפורמה בענף הרכב שנועדה להוזיל את מחירי המכוניות והחלפים ולקדם את התחרותיות. הוועדה אישרה את הסעיף תחת הגבלות מסויימות, בהן שיווק לשוק המקומי בלבד ועמידה בתקני בטיחות מחמירים. ח"כ וקנין שעומד בראשות הישיבה בירך על אישור הסעיף וציין כי מדובר בהסדרה חשובה, שכן השוק פרוץ וכל אחד בו פועל על דעת עצמו ללא מתן דין וחשבון.

הועדה דנה בהשלכות הכלכליות והבטיחותיות של ייבוא חלקי חילוף לישראל, בין אם מקוריים ובין אם תחליפיים. להערכת אבנר פלור, סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה, הכנסות ענף החלפים מסתכמות ב-2.62 מיליארד שקלים בשנה, בעוד הכנסות היבואנים עומדות על 1.62 מיליארד שקלים – 62% מההכנסות בענף. פלור הוסיף כי בשוק הישראלי כ-25 אלף חלפים, אולם ההצעה תתמקד רק במוצרים להם השפעה ישירה על הבטיחות. על פי הנוסח המוצע, הרשימה תכלול כ-100 חלפים, בהם צמיגים, רפידות בלם, שמשות, מערכות מיגון ואיתור אלקטרוניות, חגורות בטיחות, כריות אוויר ועוד.

ייצור ושיווק המוצרים כפוף לאישורים של משרד התחבורה. כל מי שיפנה לעסוק בתחום זה, יידרש להמציא רשיון סחר ולעמוד בתו תקן ישראלי. בתוך כך, אישורים ינתנו גם על פי החלופות הבאות: דרישות שתקבענה לפי שר התחבורה בהתבסס על התקנות בארה"ב ובאירופה עם אישור ממעבדה אירופית, או לחילופין עמידה בתקינה אמריקאית עם אישור ממעבדה אמריקאית, או עמידה בתקן ישראלי שאינו רשמי לפי רשימה שיקבע שר התחבורה. תוקף האישור יהיה ל-3 שנים בלבד או בהתאם לתוקף התעודה.

הוועדה תמשיך בשבועות הקרובים להכין לקריאה שנייה ושלישית את חוק שירותי הרכב.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully