וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבסטיאן פטל: "שקלתי לפרוש מפורמולה 1"

13.11.2014 / 10:20

פטל שאמור להצטרף לפרארי בשנה הבאה מודה כי לא פסל פרישה מוקדמת מפורמולה 1 בשל השינויים הטכנולוגיים. "קרו פה דברים שאין להם קשר למירוצי מכוניות"

סבסטיאן פטל. AP
פטל. אלוף העולם בפורמולה 1, עם עתיד לא ברור וביקורת קשה כלפי הטכנולוגייה הנוכחית/AP

לאן מועדות פניו של סבסטיאן פטל בשנה הבאה? אם לשפוט על פי הדיווחים האחרונים בגרמניה, הגרמני בן ה-27 שנוהג כיום בקבוצת רד-בול, ילבש ב-2015 סרבל אדום בפרארי במקום פרננדו אלונסו, שעתיד לחתום בתקופה הקרובה בקבוצת מקלארן. למרות זאת, מתברר שפטל הסתיר ממקורביו כי התחבט ממושכות אם להחליף קבוצה בסוף השנה, או לפרוש סופית מהענף. "אני אכריז רשמית על צעדיי ממש בקרוב, אבל כרגע אין לי מושג", כך אמר למגזין הגרמני 'אוטו מוטור אנד ספורט'.

פטל, שזכה באליפות הנהגים 4 פעמים ברציפות (2010-2013), מעדיף להתעלם כרגע ממחשבה על תליית הכפפות, ובינתים רומז בגלוי על המשימה הקשה שעומדת לפניו בשנה הבאה. "אני מבין את החשיבות. את הציפיות. את הדריכות. אבל אני גם יודע שלמרצדס יש יתרון תחרותי ברור", ומוסיף כי השארות בקבוצת רד-בול "הייתה יכולה להיות הבחירה הקלה ביותר".

פטל מדורג היום רביעי אחרי בן קבוצתו דניאל ריקארדו, כשנותר עוד מירוץ אחד לסיום העונה (אבו דאבי), וייתכן כי ההחתמה של האוסטרלי בן ה-25 הייתה זרז לעזיבת קבוצתו הנוכחית. "לעשות משהו אחר זה לצעוד אל הלא נודע. אם לא הייתי משוכנע שאוכל להצליח לשם, הייתי פוסל את זה מלכתחילה. כך שאין לכך שום קשר לרד-בול עצמה".

השנה האחרונה הייתה גם רצופת שינויים טכנולוגיים, ופטל הביע לא פעם ביקורת על התערבותם של האמצעים הממוחשבים בנהיגה, ואף מודה שחשב לפרוש בגלל הקטנת המנועים מ-V8 ל-V6 טורבו. "באופן טבעי, אתה חושב על הכול. פתאום יש לך שני צילינדרים פחות והצוות לא מתניע את הרכב אלא עושה לו אתחול - כמו במחשב. זה פשוט לא מרגיש כבר כמו תחרות. אתה יושב ושואל את עצמך: מה הקשר למירוצי מכוניות בכלל? הבעיה היא שאין אלטרנטיבה - אלה הן המכוניות המהירות ביותר בעולם".

הביקורת של פטל מצטרפת לטענות שהשמיע בתחילת השנה גם נשיא פרארי היוצא, לוקה די מונטזמולו. לדבריו, מירוצי הפורמולה 1 נהיו משעממים והנהגים מסתובבים סביב המסלול כמו "נהגי מוניות". מה צפוי אם כך בשנה הבאה? "more of the same" כפי שחוזים חלק מבכירי כלי התקשורת בבריטניה.

עוד הרבה על פורמולה 1 בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully