וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A1 מתרעננת

16.11.2014 / 7:52

אודי A1 זוכה למתיחת פנים ראשונה במסגרתה צומחת מעט במידותיה ומוסיפה מנועי 3 צילינדרים חסכוניים

אודי A1 מתיחת פנים, 2014-15. אתר יצרן
אודי A1. שינוי קוסמטי קטן עם שיפור תחת מכסה המנוע/אתר יצרן

ארבע שנים לאחר שנחשפה, אודי A1 מקבלת מתיחת פנים של אמצע החיים. מכונית הפרמיום הקטנה עודכנה במראה החיצוני, הפנימי, רמות האבזור, וכן התווספו להיצע מנועי 3 צילינדרים חסכוניים שעשויים להוזיל חלק מדגמי הסדרה בשיעור קל. כמו כן, בוצעו שינויים במערכת המתלים וההיגוי על מנת לשפר את המשוב מהכביש והתנהגותה הדינמית.

מהפן הוויזואלי, ה-A1 נאמנה כאמור למקור ומאמצת מראה קדמי המשווה את הופעתו ל-A3 ולשאר דגמי הסדרה. אודי בחרה בחבילה חיצונית פשוטה עבור מרכב ה-3 דלתות והספורטבק, כשהיא מציינת בלבד תוספת של כמה סנטימטרים סמליים לאורכה של המכונית שמתייצבת מעתה על 3.98 מ'. יתר הליטושים קלים עד בלתי נראים לעין וכוללים הוספת גוונים חדשים וחישוקי סגסוגת בעיצוב חדש, בתי תאורה ופגושים מרועננים.

ה-A1 תחובר ל-6 מנועים, ארבעה מהם מונעי בנזין והשאר מוזנים סולר. רוב המנועים יהיו קצת יותר חזקים ופחות זללניים מקודמיהם, כשלראשונה בסדרה הקטנה נחנך מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ל' טורבו המפיק כ-100 כ"ס ומחזיר בממוצע כ-23 ק"מ לליטר. בהמשך משפחת הבנזין, מנוע ה-1.4 ל' טורבו לו 125 או 140 כ"ס (החזק בהם בעל בקרת ניתוק צילינדרים), בעוד מנועי דיזל יהיו ב-1.6 ל' ו-1.8 ל' עם כ-116 ו-190 כ"ס. כל המנועים מחוברים לתיבה ידנית 6 מהירויות או דו מצמדית DSG. גרסת ה-S1 תיוותר לא שינוי של ממש.

בנוסף לכך, ה-A1 כווננה מחדש על מנת לשפר את איכויות הנהיגה. המתלים כויילו בהתאם לחלק מהמנועים החדשים, וכך גם בקרת ההיגוי האלקטרו-מכאנית. אודי טוענת שהמכונית תהיה מהנה יותר לנהיגה ומשכנעת יותר על סוגים שונים של כבישים וכמעט כל הדגמים יצויידו בבקרת שיכוך סלקטיבית מתופעלת על ידי מחשב ה-MMI המרכזי. בקבינה מזעריים החידושים, ואלה מסתכמים בעיקר בתוספות קלות באגף השמע והריפודים וכן נקודת תקשורת אלחוטית לחיבור לאינטרנט.

באודי מציינים כי לאחרונה חצו קו החצי מיליון מסירות מאז הושק הדגם בגרמניה. באירופה, יחלו מחירי אודי A1 המחודשת בכ-15 אלף יורו. לישראל תגיע ה-A1 בשנה הבאה, כנראה ברבעון השני, כך מסרה היבואנית לישראל 'צמפיון מוטורס' לוואלה! רכב.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully