וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסדת חצי תאסר לשימוש. בקרוב?

17.11.2014 / 8:10

ועדת השרים אישרה את הצעת החוק לפיה תאסר חבישת קסדת חצי. שמואל אבואב: "חצי קסדה היא חצי הגנה"

קסדה. ShutterStock
קסדות חצי. תאסרנה לשימוש בעתיד הקרוב/ShutterStock

בשורה חשובה לרוכבי האופנועים: ועדת השרים לענייני חקיקה אשרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ בועז טופורובסקי לפיה תאסר חבישת קסדת חצי בקרב רוכבי אופנועים וקטנועים. על פי הנוסח המוצע, "לא ירכב אדם על אופנוע או על קטנוע ולא ירכיב אדם אחר אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן העומדת בדרישות שקבע השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, הקשורה ברצועה שתמנע את נפילתה ובלבד שהקסדה תגן על מרב שטח ראשו של אדם".

קסדות חצי (אבטיח) עלו לכותרות בעקבות מותו של שחקן הכדורגל אבי כהן ז"ל, שנהרג לפני 4 שנים בתאונת קטנוע על דרך ז'בוטינסקי ברמת גן, שעה שהוא חובש קסדת חצי. קצת לאחר מכן הוגשו מספר הצעות חוק שנועדו למנוע את השימוש בהן או את שיווקן (בין היתר על ידי ח"כ איתן כבל וח"כ זאב ביילסקי), אך דבר לא קרה. גם התערבות של שר התחבורה ישראל כץ ב-28 במרץ לא הועילה, לאחר שנאמר כי "השר כץ החליט לאסור את השימוש בקסדות החצי במטרה להגביר את בטיחותם של רוכבי האופנוע".

על פי בדיקות שערכה עמותת 'אור ירוק', עולה כי מאז התאונה הקטלנית, התקנה לא עודכנה וחנויות האופנועים עדיין ממשיכות לשווקן. שמואל אבואב, מנכ"ל העמותה: "הקסדה היא כלי ההגנה החשוב ביותר שיש לרוכב על אופנוע. בכדי שהרוכב יהיה מוגן מפגיעות חמורות שיכולות אף להוביל למוות... "חצי קסדה היא חצי הגנה. משרד התחבורה חייב להוציא את קסדת החצי מחוץ לחוק אחת לתמיד".

עוד צוין, כי במחקרים שנעשו בעמותה הבריטית למען בטיחות הרוכבים (ROSPA), נחשף כי רוכבים שהשתמשו בקסדות חצי היו בסיכון כפול לפגיעות ראש בהשוואה לרוכבים שעל ראשם קסדה מלאה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully