וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מונדאו היברידית: 23 ק"מ לליטר

1.12.2014 / 7:55

פורד החלה לייצר את המכונית ההיברידית הראשונה שלה באירופה. המונדאו תחזיר יותר מ-22 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בישראל באמצע השנה הבאה

פורד מונדאו היברידית. אתר יצרן
פורד מונדאו היברידית/אתר יצרן

פורד חנכה במפעל הספרדי בולנסיה את העותק הראשון של המונדאו ההיברידית. זוהי נקודת ציון חשובה בתולדותיה של החברה האמריקנית ושלוחתה מעבר לים, שכן זוהי המכונית ההיברידית הראשונה של פורד על יבשת אירופה. היא תצא להתחרות בעיקר מול משפחתיות יוקרתיות ממנה להן מנוע היברידי, בהן ב.מ.וו סדרה 3 הייבריד, פולקסווגן פאסאט ואודי A4.

התמחור של המונדאו ההיברידית יהווה עבורה יתרון משמעותי באירופה מול המתחרות וכן מול גרסאות דיזל פופולריות. היא תשווק ב-24 אלף יורו לערך לגרסת בסיס, משמע פער של 13,000-14,000 יורו בהשוואה לב.מ.וו, אודי או פולקסווגן, ושווה ערך למונדאו טורבו דיזל TDCI.

היא מצוידת במנוע 2.0 ל' בנזין שפותח במיוחד לדגם והותאם עבור מערכת הנעה חשמלית. בקרביים שוכנים שני מנועים חשמליים, כשאחד מופקד על הנעת הגלגלים בחזית והשני מספק אנרגיה לסוללות ומותקן מאחרי המושבים בשורה השנייה. ההספק המרבי יעמוד על כ-200 כ"ס לערך, במשולב עם תיבת הילוכים אוטומטית. ממוצע צריכת הדלק יהיה כ-23.4 ק"מ לליטר ונתון פליטת ה-CO2 כ-99 גק"מ (שווה לטויוטה פריוס דור 3).

למנוע החשמלי יכולת נסיעה לטווח יחסית קצר, קילומטרים ספורים לכל היותר, אך המהירות המרבית אינה מוגבלת לטווחים "עירוניים", שכן זו תעפיל ל-140 קמ"ש עד להפעלת מנוע הבנזין.

פורד מונדאו היברידית. אתר יצרן
23.4 ק"מ לליטר בממוצע/אתר יצרן

ג'ו בקאי, מנהל פיתוח מוצרים בפורד אירופה: "יש לנו עכשיו מכונית היברידית שלא מתפשרת על ביצועים ואיכויות - תכונות ליבה שהלקוחות שלנו מצפים לקבל במכונית כמו המונדאו". לדבריו מוסיף גם רונאלד דה וארט, סגן נשיא פורד אירופה, שאומר" "המונדאו מציעה לנהגים את הטוב משני העולמות: עלייה בחסכון במשאבים וביכולת, וירידה בפליטת המזהמים".

המונדאו החדשה פותחה כבר לפני למעלה משלוש שנים, אך השקתה נדחתה משיקולים תכנוניים ואסטרטגיים שנבעו בין היתר בשל התחרות מול הקרוסאוברים המשפחתיים ועדכון התקנים בטיחותיים. הדגם ההיברידי יגיע לאולמות המכירה בבריטניה כבר בדצמבר הקרוב.

מיבואנית פורד דלק מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי המונדאו ההיברידית תגיע לישראל באמצע 2015. המחירים טרם נקבעו.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully