וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואן שימנע שירות גם מרכב שלא ייבא, ייקנס

1.12.2014 / 9:13

ועדת הכלכלה של הכנסת אשרה סעיף שנועד להסדיר את הליכי ייבוא של חלקי חילוף בטיחותיים. עוד אושר סעיף שיחייב יבואנים לתת שירות גם לכלי רכב מייבוא מקביל

מוסך. ShutterStock
חלקי חילוף בטיחותיים. אושרו 150 חלפים/ShutterStock

ועדת הכלכלה של הכנסת אשרה אמש (ראשון) את הפרק שעוסק בהסדרת הייבוא של חלפים (מוצרי תעבורה) , שמטרתו להסדיר את הליכי הייבוא של חלקי חילוף בטיחותיים לגבולות ישראל. זאת כאמור כחלק מהרפורמה בענף במסגרת הצעת החוק הממשלתית לחוק לרישוי שירותים ורכב שנועדה להוזיל את מחירי המכוניות ולקדם את התחרותיות.

הוועדה אשרה סעיף שכולל רשימה של 100-150 חלקי חילוף מתוך 25 אלף חלפים. יו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן אמר במסגרת הדיון כי "המטרה בסופו של דבר לשמור על הבטיחות תוך הקלה עד כמה שאפשר על הייבוא, ולהסדיר רק את יבוא החלפים הבטיחותיים בצורה שתעודד את התחרות ותביא בסופו של דבר להפחתת המחיר לצרכן".

הועדה דנה גם באחריות כלפי המוצרים שאושרו, כך שלפי הנוסח שהוצע האחריות תחול על כל מוצר תעבורתי ולא רק על מוצרים שעלותם כ-150 שקלים כפי שהציע משרד התחבורה. משמע, מסגרת האחריות היא ל-3 חודשים לפחות או עד 6,000 קילומטרים, וכן נאמר כי האחריות של המשווק לא תפחת מתקופת האחריות שנתן היצרן.

פרק נוסף שעלה אמש לדיון נקשר למסגרות העונשים. הוועדה קבעה כי יבואן יהיה חייב לתת שירות גם לכלי רכב שלא ייבא בעצמו, כאשר הקנס על הפרת החוק עומד על 30 אלף שקלים ועונש פלילי. סעיפים אלו יקבלו זמן דיון ממושך בשבוע הבא, שעה שהוועדה תמשיך להכין את הצעות החוק לקריאה שנייה ושלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully