וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוויח הרבה כסף? סימן שאתה מאחר לעבודה

רכב

7.12.2014 / 8:11

האם יש קשר בין גובה השכר המשולם לבין הקפדה על הגעה לעבודה בזמן. לכאורה , עובד מרוצה שמשולם לו שכר גבוה, יקפיד להגיע בזמן למקום העבודה. בכל זאת, משלמים לו שכר גבוה על השעות בהן הוא נוכח. האומנם כך?

מאחרים לעבודה. ShutterStock
אין זמן, או שאולי יש - תלוי כמה את מרוויחה/ShutterStock

לצורך בחינת הזיקה בין גובה השכר המשולם לבין תדירות האיחור לעבודה, בחנה את הנושא חברת 'עוקץ מערכות', תוך עיבוד נתוני הנוכחות תוך הצלבה לנתוני השכר המשולם ל- 10,698 עובדים ועובדות במשק, שמועסקים ב-265 עסקים וחברות ממגזרים שונים. לצורך ההשוואה, מחצית מהעובדים שנתוני הנוכחות והשכר שלהם נבחנו – מרוויחים שכר מינימום ומחציתם השנייה של הנסקרים – מרוויחים שכר שגבוה מ-14,000 שקלים (למעט משרות אמון).

מעיבוד נתוני הסקר עולה, כי שיעור העובדים שמרוויחים שכר מינימום ואינם מאחרים כלל לעבודה גדול באופן ניכר מהשיעור שנמצא בקרב העובדים שמשתכרים שכר גבוה יותר. בפועל, שיעור העובדים מקרב מרוויחי שכר המינימום שמקפידים להגיע בזמן בכל יום ויום עומד על 38.9% לעומת שיעור של 29.8% בקרב המשתכרים שכר גבוה יותר.

בהתייחס לאיחור של עד חמש דקות, השיעור הממוצע של המאחרים לעבודה עומד על 40.45%, אולם יש פער משמעותי בין שתי קבוצות הנסקרים: שיעור המאחרים מבין מרוויחי שכר המינימום עומד על 37.2% לעומת שיעור גבוה בהרבה – 43.7% שמאפיין את קבוצת המשתכרים שכר גבוה יותר.

פער משמעותי בשיעור האיחורים נמצא גם בטווח האיחור של עד 10 דקות. ניתוח נתוני הסקר מעלה כי שיעור המאחרים בפרק הזמן הזה מבין מרוויחי שכר המינימום עומד על 13.3% לעומת 18.35% שמאפיין את שכבת העובדים שמרוויחה שכר גבוה מכך.

נתוני הסקר מלמדים כי 9.6% בממוצע מכלל העובדים, מרשים לעצמם לאחר לעבודה בטווח זמן של למעלה מ-15 דקות. אולם, גם באשר לפרק הזמן הזה, שיעור המאחרים מבין מרוויחי שכר המינימום קטן באופן ניכר משאר העובדים ועומד על כ 7.4% לעומת 11.8%

seperator

לדברי עמי ברגמן, מנכ"ל משותף בחברת עוקץ מערכות המפתחת תוכנות שכר, נוכחות ,כוח אדם ושעוני נוכחות מתקדמים: "איני יודע מתי קם כל עובד ועובד ואילו סידורים יש לו בבוקר שגורמים לו לאחר, אולם נתוני הסקר מתארים תמונה ברורה : דווקא העובדים שיכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב פרטי או שמחזיקים בתפקיד שמאפשר להם לקבל רכב ממקום העבודה מאחרים יותר מאשר מרוויחי שכר המינימום - ששיעור ניכר מהם מגיעים למקום העבודה בתחבורה ציבורית".

עוד מוסיף ברגמן כי "הכביש הוא אותו כביש – הפקק הוא אותו פקק, אולם הפער משמעותי. אין ספק כי לפער המשמעותי יש הסברים נוספים שטמונים במידת ההערכה של העובד למקום העבודה ולתפקיד שהוא מבצע".

לדברי עו"ד חמי לפידור, מומחה לדיני עבודה ממשרד לפידור ושות': "המעביד מחויב לשלם שכר רק בגין זמן עבודת העבודה. אי לכך, ככל שהעובד איחרו לעבודה – המעביד אינו אמור לשלם לו שכר בגין הפער בין שעת תחילת העבודה לזמן בו הגיע בפועל לעבודה".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully