וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיית מסלול: פרארי FXXK

6.12.2014 / 9:25

הפרארי הקיצונית FXXK מכוילת לנהיגת מסלול עם 1,000 כ"ס. תג המחיר דמיוני, היכולות למומחים בלבד

פרארי FXXK. אתר יצרן
פרארי FXXK/אתר יצרן

'לה-פרארי' היא מכונית הכביש הסדרתית המהירה ביותר של המותג האיטלקי מאז הוקם לפני קרוב ל-70 שנה. אבל בחוג סגור של קליינטים שיש להם את היכולת הכלכלית לרכוש פרארי, מסתתרת חבורה של מחפשי ריגושים שהכי טוב פשוט לא מספיק טוב עבורם, ולמענם יייסדה פרארי תת-קטגוריה של מכוניות-על מובחנות שרק מתי מעט יוכלו להניח עליהן יד ורגל. אחת מהן, תהיה הפרארי FXXK.

לאחרונה, סיימה חטיבת המירוצים של פרארי במרנאלו לבחון את גרסת המסלול הייעודית של מכונית הקיצון ההיברידית, וכיאה לסדרות היא תשווק תחת השם "פרארי FXXK" (שילוב של FXX כסימול סדרות קיצון ו-K ממערכת אנרגיה קינטית בה עושים שימוש גם בפורמולה 1).

ה-FXXK מצוידת באותו מנוע V12 היברידי בנפח 6.3 ל' שמותקן בלה פרארי, אבל המהנדסים חוללו בו מהפכות מקצה לקצה. העבודה החלה עם תכנון מחדש של סעפות היניקה והפליטה, שינוי של גל הזיזים, מערכת הפליטה (הפילטרים הוסרו כדי לעבות את שאגת שניים עשר הצילינדרים) ותכנות מחדש של מחשב המנוע.

התוצאה היא, לדברי פרארי - "מכונית בעלת יכולות חסרות תקדים", כאשר העלאת הספק מנוע הבנזין ב-100 כ"ס מסתכמת ב-850 כ"ס ב-9,200 סל"ד, אולם מערכת ה-KERS שמושתלת בקרביים תורמת 185 כ"ס ובסך הכול, מתייצבת התפוקה המרבית (כלאיים) על 1,050 כ"ס בשילוב מנוע הבערה, המערכת החשמלית והסוללות. ההערכות הן, שההאצה ל-100 קמ"ש תרד מ-2.9 שניות. המהירות המרבית תהיה גבוהה מ-350 הקמ"ש הרשמיים של לה פרארי.

ה-FXXK ארוזה במעטפת אירודינמית ייחודית שהגבירה את כוח ההצמדה שלה ב-50% בהשוואה ללה פרארי שיצאה את המפעלים, כלומר כ-530 ק"ג במהירות של 214 קמ"ש. בנוסף לכך, קיבלה צמיגי ענק של פירלי פי-זירו על חישוקי ספורט קלים, דפיזור אחורי הפגנתי ותא נוסעים ממוקד לנהיגת מסלול.

בפרארי יגבילו את מכסת הייצור ל-25-30 עותקים, כשכל אחד יקבל תג מחיר של כ-3 מיליון יורו לערך. כדי להיות זכאים לרכוש אחד מהם, עליכם להיות חלק מצוות מובחר של נהגי-מבחן בפרארי שמשתתפים בפיתוח מכוניות במסלול פיוראנו. אי לכך, הסיכוי שנראה אותה בישראל מחוץ למסגרת חגיגית הוא די קלוש. באבו דאבי (מסלול יס-מרינה) היא הוצגה אתמול (שישי).

עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully