וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת הרכב בבריטניה חוזרת

7.12.2014 / 10:20

תערוכת הרכב הבריטית תשוב לפעילות בעוד כשנה וחצי לאחר הפסקה ממושכת של 6 שנים ותיערך בלונדון. הנסיך מקנט: "הגלגלים החלו בתנועה"

תערוכת הרכב בבריטניה, 2008. אתר יצרן
תערוכת הרכב האחרונה בבריטניה, 2008/אתר יצרן

חבר במשפחת המלוכה הבריטית אישר לאחרונה כי תערוכת הרכב של אנגליה תחזור לחיים בשנת 2016, כ-8 שנים מאז שננעל האירוע האחרון. התערוכה תוכרז בשנה הבאה כ"תערוכת הרכב בלונדון" כדי להדגיש את השינוי המקצועי שחל בה ובמארגניה מאז התפוגגה בעשור הקודם. היא תתקיים בגדה המערבית של נהר התמזה בלונדון במתחם פארק באטרסי לא רחוק מצ'לסי.

את הבשורה המשמחת, מסר לכלי התקשורת בבריטניה הוד מלכותו, הנסיך מייקל מקנט, שאף הוסיף כי כולו תקווה שתערוכת הרכב בלונדון תוכל להתחרות בטובות והמרשימות שבתערוכות הרכב העולמיות, בהן ז'נבה, פרנקפורט, פריס, סין ועוד. לפי שעה, החלו המארגנים להפיץ הזמנות ליצרניות הרכב המובילות בעולם כדי להבטיח במות ודוכנים בפסטיבל המוטורי הבריטי.

על פי ההתכנות, התערוכה מתוכננת לצאת לדרך ב-5 במאי 2016 ועד ה-8 במאי (ועוד לפני כן עבור ימי עתונות). התמה של התערוכה תהיה "מכוניות ירוקות לעתיד" - טרנד שתפס נתח נכבד מכלל התערוכות בחמש השנים האחרונות, אולם המארגנים מבטיחים להדליק את החושים גם עם מיטב מכוניות העל, מכוניות קלאסיות ומיצגים טכנולוגיים ייחודיים תוך התמקדות בתעבורה בטוחה.

תערוכת הרכב בבריטניה הושקה ב-1903 ונחשבה מאז המחצית השנייה של המאה ה-20 לאירוע חסר תקדים בהיקפו ובמשמעותו כלפי תעשיית הרכב העולמית. חלק מהמכוניות המשפיעות ביותר הוצגו במסגרת התערוכה, בהן המיני המקורית, טריומף ספיטפייר, יגואר XJ, אסטון מרטין לגונדה, וכן יגואר XJ220.

הכול התנהל על מי מנוחות, עד שב-1978 הוחלט לשנות את המתכונת לדו-שנתית. החל מנקודה זו, ועד לתחילת שנות ה-90, חלה ירידה משמעותית במספר המבקרים משום שתערוכות רכב אחרות (פרנקפורט) גנבו לבריטים את החשיפות מתחת לאף. ב-2010 כבר הגיעו להחלטה שלא לקיים את התערוכה בשל מיעוט מבקרים, וכן נוכח המיתון הקשה בגוש האירופי.

העבר כך נראה נקבר ונשכח, וכעת מתכוננים הבריטים לקאמבק רציני: "הגלגלים כבר החלו בתנועה", כך מבהיר הנסיך מקנט ערב ההכרזה החשובה באנגליה לקראת הפתיחה ב-2016. "זה הדבר הנכון ביותר שעיר גדולה ומדהימה כמו לונדון תארח את יצרניות הרכב".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully