וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמר רוסי ממוגן: זיל קונספט

8.12.2014 / 8:24

הצבא הרוסי בוחן רכב שטח קשוח של חברת זיל עם עמידות בפני כלי נשק ומוקשים, שפותח על בסיס האמר האמריקני

ZIL. אתר יצרן
זיל קונספט. האמר מתחת למעטפת/אתר יצרן

משרד ההגנה הרוסי הזמין מיצרנית הטרקטורים ZIL רכב שטח ממוגן ירי שעשוי להכנס לשירות הצבא בשנה הבאה ויסייע בהובלת חיילים דרך מוקדי אש חמים ושדות מוקשים. הרכב בתמונות, שללא ספק מתהדר בפרופורציות קרביות, מכונה בינתיים "זיל קונספט" וקל להבחין מאין הגיעו שורשיו, שכן הוא מבוסס על שלדת האמר האמריקני וכן אימץ מנוע אמריקני מבית קומינס.

התכנון הרוסי למחצה, דומה למשהו שנלקח מסדרת סרטי מדע בדיוני, בסגנון "הנוסע השמיני". המבנה רווי בזוויות חדות ומשטחים חלקים שאמורים להסיט רסיסים והדף הרחק מהקבינה ולשמור על החיילים מפני כל פגע; החלק התחתון של המרכב מחוסם עם פלטה בצורת V, כך שבמידה והצוות עולה על מוקש מוסתר הנזק יהיה חלקי (באופן יחסי). בתוך כך, ובהתחשב בעובי הדלתות לפי התמונות, לא נראה שהתרכובות (פלדה) עמידות כל-כך בפני פיצוצים, וכך גם החלונות הגדולים והחשופים והקורות הדקיקות שנראות שבירות למדיי. בחברה טוענים שהעיצוב "ישפיע פסיכולוגית" על האויב בשדה הקרב, אולם אין אפילו הכנה להתקנת כלי נשק.

המוטיב של שנות ה-80 ניכר בזיל הרוסי באופן ברור. הכניסה לקבינה היא כמו מסע בזמן, שכן המושבים אינם אלא כסאות שכנראה נשלפו מחדר מורים (אבל לפחות דאגו לרפד אותם), קונסולה קדמית עם שני צגים שחוברו ל-6 מצלמות חיצוניות עם ראיית אינפרא-אדום, גלגל הגה כבן 25 שנה, דיפונים חשופים לגמריי עם פלטות ברזל גסות ומספר תאי אחסון לכלי נשק, מזון וציוד רפואי.

על ההנעה אחראית יחידת כוח אמריקנית של קומניס, עם 4 צילינדרים ו-183 כ"ס בחיבור להנעה כפולה ותיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות מבית ZF. כל ה"העוצמה" הזו על 6 מטרים וחצי אורך, אמונה על הסעת 10 אנשים בבטחה אל יעדם ומחוצה לו; לא דבר כל כך פשוט, כשכל הגלגלים הענקיים לובשים בלמי תוף (המרכב נתמך קפיצי עלים) שנלאצים להאט רכב שמשקלו בסביבות 5 טון. כושר הנשיאה, נאמד ב-2.5 טון.

ZIL מייצרת כיום לראשי מדינות ודיפלומטים סוגים שונים של כלי רכב (לימוזינות) ממוגנים, אבל היא בעיקר עוסקת בטרקטורים וכלי עבודה. לא ברור אם היא מתכוונת להפוך את הקונספט לרכב בייצור סדרתי עבור הציבור כמו האמר - שהתפתח לגרסאות מפנקות עם ג'קוזי מאחור, חישוקי 24 אינטש גנגטסריים ומערכות בידור מתוחכמות.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully