וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: מרצדס GLE קופה

10.12.2014 / 8:07

מרצדס GLE, המתחרה הישיר של ב.מ.וו X6 מבוסס על ה-ML קלאס ויציע שורה של מנועי בנזין ודיזל, תיבת 9 הילוכים, ערימת פינוקים ומערכות בטיחות. בישראל בשנה הבאה

מרצדס GLE קופה. אתר יצרן
מרצדס GLE קופה. שם חדש, התחלה חדשה/אתר יצרן

באיחור גדול, אבל בעיתוי נכון בו קבוצת הקרוסאוברים היוקרתית החלה לפרוח, מרצדס משיקה את התשובה הישירה שלה לב.מ.וו X6 - מרצדס GLE קופה. הקרוסאובר הספורטיבי של דיימלר מגיע 6 שנים לאחר שב.מ.וו הציגה את רכב הפנאי המפוסל שלה והוא עשוי לחזק את מרצדס לצידם של ה-ML קלאס (שיזכה למתיחת פנים ושם חדש ב--2015) וכן לצד ה-GLA הקומפקטי. זו המכונית הראשונה של מרצדס שאמצה את הכותרים החדשים שהוכזרו לפני מספר חודשים (כל דגמי הקרוסאובר ימותגו כ-GL, והאות האחרונה מיוחסת לגרסת הסדאן עליו מבוסס רכב הפנאי).

מרצדס השוותה כמעט את כל ערכי המידות של ה-GLE קופה לב.מ.וו X6, כך ששניהם מתהדרים בנתונים יבשים כמעט זהים; אורכו של ה-GLE קופה קצר במעט מהבווארי עם אורך של 4.9 מ', אך הוא רחב ממנו בכמה מילימטרים ומתייצב על 2.03 מ'. גובהו 1.73 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.91 מ', ונפח תא המטען עם קיפול השורה השנייה יעמוד על עד 1,600 ל' - קטן בכ-400 ל' מה-ML קלאס (שייקרא כאמור GLE בעתיד).

מבעד למעטפת דמוית הקופה, תא הנוסעים מציע סידור הושבה לחמישה, כולל זוג מושבי ספורט מלפנים, אם כי סביר שעם תקרת הקופה השפופה גבוהי קומה יגרדו עם הפדחת את הדיפון העליון בשורה שתיים. הקבינה, ברובה, משותפת לרוב דגמי מרצדס הנוכחיים, וכוללת את בקרת ה-'קומנד' עם צג מרכזי 8 אינטש לו שליטה על התפריטים והמערכות.

סגל המנועים של ה-GLE קופה מורכב מיחידות בנזין ודיזל, החל בהספקים של 260 כ"ס (דיזל 3.0 ל' בי-טורבו), 330 כ"ס, 365 כ"ס, ובקצה העליון גרסת ה-AMG הבכירה שתחלץ בסביבות ה-450 כ"ס ממנוע 3.0 ל' V6 טורבו. המנועים יחוברו לתיבת הילוכים אוטומטית 9 מהירויות ג'י-טרוניק עם שידוך להנעה כפולה '4 מאטיק' (עם ויסות כוח מאוזן בין הסרנים).

בקרת ה-Dynamic Select תאפשר לנהג לכייל כל מה שעולה על רוחו, אם זה תגובת ההיגוי, שיכוך המתלים (אוויר), תיבת ההילוכים, המצערת, בקרת היציבות ואפילו שאון הפליטה של המנוע. חלק מבקרות הבטיחות, תהיינה משותפות ל-S קלאס המפוארת, בהן מצלמות היקפיות ב-360 מעלות, בלימה אוטומטית בשעת חירום, סטייה מנתיב, מערכת ראיית לילה ועוד.

מרצדס תייצר את ה-GLE קופה בארה"ב (אלבמה) ותציג אותו לראשונה במסגרת תערוכת דטרויט בחודש הבא. המחירים באירופה יעמדו על כ-60 אלף יורו לדגמי בסיס. לישראל יגיע באוגוסט-ספטמבר של השנה הבאה, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית כלמוביל.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully