וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב חולה? הסמארטפון יאמר לכם מה התקלה

15.12.2014 / 10:01

נדלקה לכם מנורת תקלה בלוח המחוונים ואתם לא יודעים מה הסיבה או האם באמת צריך להילחץ? אפליקציה חדשה בשם אנג'י (Engie) תנתח את הנתונים, תספר על הבעיה ואפילו תפנה אתכם למוסך הקרוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תקלות קורות ברכב, זו עובדה ידועה, אבל לא תמיד אנחנו כנהגים ובעלי המכוניות יודעים מה המשמעות של תקלות אלה, מה הסיבות והגורמים ובכלל, כמה יעלה לתקן או היכן. זה בדיוק מה שקרה לפני כשנה לירדן מנכ"ל אנג'י, כאשר נסע באיילון ונורת ה'צ'ק-אנג'ן' נדלקה ברכבו. ההסתבכות במוסך שהגיעה ארך כך שכנעה אותו לפתח, יחד עם גל ואלון חבריו, אפליקציה שתיתן מענה מקצה לקצה עבור הנהגים ברכב. לאפליקציה הזו קוראים אנג'י (Engie) ובעזרת תקשורת ישירה עם מחשבי הרכב, תדע לכוון אתכם לפיתרון הבעיה שצצה ובקרוב, תזהה בעיות גם לפני שהתרחשו.

אפליקציית אנג'י נעזרת בחיבור אל שקע הדיאגנוזה (OBD) המצוי במרבית כלי הרכב (אין כוונה להתרחב גם לתחום הדו-גלגלי) ובעזרת תקשורת בלו-טות' מהמתג אל הסמארטפון, היא מעבירה מידע חיוני ממחשבי הרכב על תוכנת האפליקציה. זו יודעת להציג לנהגים מידע אודות צריכת הדלק, זיהום האוויר וכו', אך גם לזהות תקלות ברכב, להסביר את מהותן ודרכי הטיפול בהן ואף להפנות את הנהג אל המוסך הקרוב שמתאים לטיפול בבעיה שצצה. ירדן, מנכ"ל אנג'י מציין כי לפי סקרים שערכה החברה, 66 אחוזים מהנהגים חשים חסרי אונים כאשר נדלקת נורת אזהרה בלוח המחוונים של רכבם ואלו לעתים נופלים קורבן למוסכים שמנצלים את חוסר הבנה זה.

את האפליקציה החדשה ניתן להוריד מחנויות האפליקציות - בשלב זה רק למכשירים מבוססי אנדוריד ובקרוב למכשירי אייפון ובשלב ההרשמה מציינים את דגם הרכב והשנה, כדי להתאים את שקע הדיאגנוזה ולצורך שיפור יכולת פיענוח הנתונים, שלדברי ירדן, גבוהה מזו של מכשירי הדיאגנוזה הגנריים המצויים בשוק. ביכולתה לזהות תקלות במערכת החשמל והקירור, המנוע, הבלמים וכו'.

האפליקציה והשימוש בה הם חינמיים, כאשר המודל העסקי של אנג'י מבוסס על הכנסות מהמוסכים אליהם מפנה האפליקציה. נכון לרגע זה, האפליקציה נמצאת בשלב הפיילוט הראשוני וכבר רשומים כ-2,000 משתמשים ו-10 מוסכים, נכון לרגע זה, רק בתל אביב. אולם, במהלך 2015 יוצעו מוסכים בכל הערים הגדולות בישראל ובאמצע השנה, תושק האפליקציה גם בארה"ב. באנג'י מתכוונים לבצע פיקוח הדוק על המוסכים הרשומים ומוסך שלא יעמוד בסטנדרטים של השירות, יפלט מהמערכת. בישראל, מספר יבואני רכב הביעו עניין באפליקציה ויתכן ורכיביה יוצעו כסטנדרט בכלי הרכב החדשים, כבר במעמד המסירה ללקוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אנג'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully