וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר מציגה : קורות "שקופות"

16.12.2014 / 8:08

יגואר מציגה פטנט מהפכני ברכב: קורות שקופות שיגדילו את שדה הראייה וימנעו פגיעות בהולכי רגל וברוכבי אופניים שנקלעו לשטח המת . "האינפורמציה הכי חשובה ובזמן הנכון"

יגואר ולנד רובר פרסמו תמונות ופרטים טכניים חדשים אודות מערכת ה-360 הוירטואלית החדישה, או ה-Virtual Urban Windscreen. אחרי שהציגה מוקדם יותר השנה את מכונית ה"רוח" הוירטואלית - שנתפרה בעיקר לחובבי נהיגת מסלול, נחשפה בבריטניה בקרה בטיחותית מתקדמת שנעזרת במסכים מובנים על קורות הרכב הפנימיות שהופכות אותן ל"שקופות," בעזרת מצלמות היקפיות המקרינות עליהן את המידע.

לדברי יגואר ולנד רובר, הטכנולוגיה מיועדת בעיקר לנסיעה בערים הצפופות, שכן היא תאפשר לנהגים להבחין בהולכי רגל ורוכבי אופניים מסביב למכונית באופן מלא אם נקלעו לשטח המת. כשהנהג מסובב את הרכב לכיוון מסוים או מתקרב לצומת, הקורות הופכות לשקופות באופן אוטומטי. כשהוא רוצה לעקוף ומביט לאחור, קורות B המרכזיות הופכות לשקופות. "המטרה שלנו היא להגדיל את הבטיחות בנסיעה עירונית ולשפר את חווית הנהיגה במקומות הומי אדם. אנחנו רוצים שלנהג יהיה את המידע המדויק ביותר בזמן המדויק ביותר", כך וולפגנג אפל, ראש מחקר ופיתוח בלנד-רובר ויגואר.

למערכת מספר שימושים נוספים, והיא נעזרת בהזנת מידע מקוונת מענן. בצורה זו, מוקרנים פרטים כמו מספר מקומות החנייה הפנויים בשכונה הקרובה, תחנות דלק בקרבה, בתי קפה וכן היא מסייעת לנהיגת שטח: נהג שפונה לשבילים או שטחים כפריים מקבל זווית ברורה יותר של הגלגלים והטיית המרכב וכך יכול למנוע פגיעות במרכב.

בנוסף לכך, מכונית "הרוח" מנוצלת בבקרה זו גם עבור ניווט. ביגואר פיתחו את המערכת כך שתעבוד על בסיס GPS, ולכן מי שמרבה לשוטט בערים יוכל להשתמש במכונית ה-"גוסט" כמעין סמן דרך שאפשר לעקוב אחריו, במקום להביט במפה ולהאזין להוראות. "נהיגה ברחובות סואנים זו ממילא חוויה מתוחה. אז תארו לכם שאפשר לנהוג מבלי להסיט את המבט אל תמרורים ומפות כל רגע ורגע. הכול יוקרן בתצוגה עלית", מוסיף אפל.

ביגואר מעריכים שהמערכת תכנס לשימוש במהלך השנתיים הקרובות.

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully