וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: סיטרואן C4 פיקאסו בנזין החדש

18.12.2014 / 8:11

ה-C4 פיקאסו החדש של סיטרואן ממשיך את המגמה החללית ועם שבעה מושבים, שימושיות מצוינת, אבזור עשיר ונסיעה מפנקת, עשוי לכבוש את המשפחות מרובות הילדים. זה עוזר גם להיות כמעט לבד בשוק, כמובן

מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014. קובי ליאני
סיטרואן C4 פיקאסו החדש. צילומים: קובי ליאני/קובי ליאני

אם רשומים לכם בתעודת הזהות שלושה ילדים, או שאתם מצפים לילד השלישי שיבוא בקרוב כדי לבלגן את המשפחה, סביר להניח שכבר הספקתם לנבור ברשימת כלי הרכב שנמכרים בישראל, או באלה שמוצעים לכם מהעבודה, בחיפוש אחר מיניוואן כזה או אחר. עם חמישה או אפילו שבעה מושבים, כי כמו שאתם יודעים, או עומדים לגלות, למשפחה מורחבת יש צרכים תובעניים בכל הקשור ליכולת הניוד לגנים, לבתי הספר ולשבת אצל ההורים. צריך מקום וצריך מושבים. רצוי נוחים. אז נספר לכם שממש לאחרונה הגיע לישראל אחד מכלי הרכב הבולטים בשוק זה, וגם בין היחידים בה, סיטרואן פיקאסו החדש. עד כה הדור האחרון הוצע רק עם מנוע דיזל (HDI) שאנחנו אוהבים, אבל כעת הוא מגיע גם עם מנוע בנזין מוגדש שהופך אותו אטרקטיבי יותר כאן אצלנו. אז ארזנו את הילדים, צילמנו חוויות ובעיקר חרשנו את צפון הארץ כדי להתרשם מהכימיה שלו עם המשפחה.

מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014. קובי ליאני
מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014/קובי ליאני

חללית משפחתית למאדים

אם אפשר לומר משהו וודאי על סיטרואן, זה שהם יודעים לעצב מכוניות וגם לא מתביישים לתת למעצבים שלהם מידה רבה של חופש עם המכחול. הביטו בשורת המוצרים שלהם, מה-C1 הקטנה, דרך המשפחתית הקונבנציונלית C4 והקקטוס החדש וכלה בפיקאסו, כולם נראים מיוחדים ואמיצים. כן, צריך מידה רבה של אומץ כדי לשחרר כלי רכב שנראים כך אל הכביש הציבורי ובמקרה של הפיקאסו, אנחנו מאוד אוהבים את התוצאה.

אם הדור היוצא נראה עתידני, הרי שזה החדש מציע עוד קפיצה משמעותית קדימה בזמן. גם לו יש גוף גדול ומאורך, אבל הוא כמעט ונעלם בזכות האופן שבו הוא מפוסל. אין כאן קמטים משונים לאורך הגוף כפי שהורגלנו ממכוניות קוריאניות, אלא פשוט מראה קלאסי ונקי. יש חזית חלקה עם יחידות תאורת לד שמצליחות להראות נאות מבלי להראות מצועצעות, יש חישוקים גדולים, חלונות כהים ונגיעה כהה נוספת בקורת הגג האחורית. גם מאחור, היכן ששאר המעצבים לרוב שוכחים להגיע, הוא נראה טוב מאוד בזכות יחידות התאורה החריגות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014. קובי ליאני
מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014/קובי ליאני

לכל ילד, מושב

"היתרון בשלושה מושבים נפרדים הוא כמובן בגמישות השימוש בתא הנוסעים, אבל בעיקר בכך שהנוסע האמצעי לא מקבל כרית דמוית מושב לא נוחה, אלא מושב של ממש"

ההשקעה העיצובית בתא הנוסעים אפילו גדולה יותר מזו החיצונית. הדלתות פוערות מעברים רחבים פנימה ומה שמגלים שם מאיר עיניים. נתחיל דווקא משורת המושבים האחורית: זו מציעה שני מושבים ארעיים, כאלה הנפתחים מתוך רצפת תא המטען בעת הצורך ומתקפלים אליה כשזקוקים במקומם לתא מטען גדול. מושבים אלה לא ממש יכולים להכיל מבוגרים לנסיעות של יותר ממספר דקות, אלא ילדים שלא זקוקים עוד למושבי בטיחות, שכן המרחב שם אינו גדול, במיוחד לכפות הרגליים. כאשר אלו בשימוש, תא המטען מצטמצם מאוד, כך שיש לקחת זאת בחשבון.

שורת המושבים האמצעית כוללת שלושה מושבים נפרדים לגמרי. כל אחד מהם מסוגל להתקפל, להתפרק ולנוע לפנים ולאחור על מסילה בהתאם לצורך. היתרון בשלושה מושבים נפרדים הוא כמובן בגמישות השימוש בתא הנוסעים, אבל בעיקר בכך שהנוסע האמצעי לא מקבל כרית דמוית מושב לא נוחה, אלא מושב של ממש ועל כל אחד מהם הצלחנו למקם מושב בטיחות לילדים, עם נגישות מצוינת לחגורות הבטיחות.

כשעוברים לחזית, הצבעוניות של תא הנוסעים מקבלת ממד נוסף, עם צביעה מעוררת לדשבורד. עוד מהדור הראשון של הפיקאסו, הדשבורד היה ללוח הציור של הרכב - הוא נראה מעניין וביטא את החדשנות התכנונית וזה נכון שבעתיים בדור החדש. מול הנהג ישנו גלגל הגה (אמנם עמוס במתגים ולא אינטואיטיבי לתפעול) ומאחוריו נמצא רק משטח פלסטי.

את לוח המחוונים מוצאים במרכז הדשבורד וגם הוא מבצע קפיצה לעתיד. אין בו עוד חוגות אנלוגיות, אלא מסך תצוגה דיגיטאלי גדול וצבעוני (רגיל בגרסת הבסיס) שמציע שפע של מידע במגוון סגנונות תצוגה. בתחתית הדשבורד ישנו תא אחסון ובו שקעי מדיה (USB וכו'), אך משום מה אלה מוקמו באופן נסתר שכדי לראות לאן לשלוח את היד, צריך להתכופף ממש עד גובה ידית ההילוכים. לעומת זאת אהבנו את המראה הפנורמית המיועדת לתוך לא הנוסעים שמאפשרת להורים לשמור על קשר עין עם הילדים מאחור, מבלי לסובב את הראש.

מבחינת האבזור, הפיקאסו מגיע מאובזר עד הגג עם בקרת שיוט אקטיבית למחצה, הגבלת מהירות אלקטרונית, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני אור וגשם, מערכת לחניה אוטומטית ועוד. בשימת אבזור הבטיחות מוצאים כמובן את כל הבקרות האלקטרוניות, בקרת סטיה מנתיב הנסיעה, חישני לחץ אוויר בצמיגים, התראה בפני התנגשות מלפנים, בקרת שטחים מתים בשדה הראיה ועוד.

מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014. קובי ליאני
שטח חלונות גדול תורם מאוד לתחושה האוורירית בקבינה/קובי ליאני

לא מתפשר בביצועים

עד לא מזמן, סעיף הבצועים היה כמעט זניח בעולם המיניוואנים, כאשר כלי רכב אלו צוידו במספיק כוח כדי לסחוב את כולם במעלה הררי. אולם הפיקאסו שובר גם שם את תפישה זו ומתקין כעת בחזית מנוע בנזין מוגדש. לא מדובר ברכב בעל נטיות ספורטיביות, אבל הוא בהחלט מעביר תחושה נמרצת בנסיעה.

עד כה הפיקאסו הוצע רק עם מנוע HDI (דיזל) בנפח 2.0 ליטר (149 כ"ס, 37.7 קג"מ) או 1.6 דיזל (115 כ"ס, 29.1 קג"מ) וכעת אפשר לקבל אותו עם מנוע בנזין THP המוכר של סיטרואן. לזה יש 1.6 ליטר, מגדש טורבו, הספק של 165 כ"ס (6,000 סל"ד) ו-24.4 קג"מ (1,400 סל"ד). המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים (AISIN) עם 6 הילוכים.

השילוב הזה עובד טוב מאוד בפיקסו ובכל סוג של נסיעה בו ישנה תחושה של חוסר מאמץ והתנהלות קלילה. רמיסה של הדוושה הימנית תביא אותו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9 שניות (יצרן, 8.7 שניות) ותאיץ אותו מ-80 ל-120 קמ"ש תוך 7.2 שניות וזה יפה מאוד לרכב בסדר גודל שכזה (1,320 ק"ג). בדיקת צריכת הדלק שלנו גילתה כי הפיקאסו עצר את משאבת הדלק על 14.3 קילומטרים לליטר בממוצע בנסיעה משולבת בעיר ובשיוט ארוך. אמנם רחוק מנתון היצרן, אבל נאה בהתחשב בעובדה שלא השתדלנו לחסוך בדלק ואף די אמצנו את המנוע בקטעים רבים.

למרות זאת, לא אהבנו את הדוושות של הפיקאסו. דוושת הדלק ודוושת הבלמים פועלות ללא התנגדות וכאשר הן קלות מדי, קשה לקבל מהן מינון נכון של כוח ההאצה (גורם לנדנודים והאצות לא רצוניות) ושל כוח הבלימה.

מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014. קובי ליאני
מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014/קובי ליאני

נעים בנסיעה, תלוי בכביש

"המתלים הרכים האלה כובשים מיד את הנסיעה ויוצרים אווירה רגועה, לא רק אצל הנוסעים, אלא אצל הנוהגים. כשהכל עובר על מי מנוחות, אין עצבים, אין סיבה למהר"

הסטיגמה אומרת שמכוניות צרפתיות צריכות להיות נוחות באופן חריג, ובניגוד לרוב הסטיגמות בעולם הרכב, כאן היא קולעת בול. סיטרואן פיקאסו החדש הוא אחד מכלי הרכב הנוחים ביותר שניתן למצוא בקבוצתו. הוא לא רק מצויד במושבים שעושים נעים לגוף ובבידוד מצוין לרעשי הסביבה (תא הנוסעים שלו אטום לרוב הצלילים שמנסים להיכנס פנימה), אלא מצויד גם במתלים רכים מאוד שמאפשרים לו לשייט מעל מהמורות.

המתלים הרכים האלה כובשים מיד את הנסיעה ויוצרים אווירה רגועה, לא רק אצל הנוסעים, אלא אצל הנוהגים. כשהכל עובר על מי מנוחות, אין עצבים, אין סיבה למהר. אבל זה רק חלק מהאמת, כי לרכות הזו יש מחיר בהתנהגות הרכב וגם בנוחות, כן בנוחות. ככל שמטים את המאזניים ברכות המתלים, כך הגוף מסוגל פחות להתמודד עם עומסי פניות ושינויי כיוון מהירים יוצרים אפקט של מטוטלת וזה לא נעים. כשעושים זאת בהגזמה, הבקרות האלקטרוניות נאלצות להתערב כדי להחזיר את היציבות והאחיזה לגלגלים והנהג מקבל הבהרה לגבי מה רכב הזה מסוגל, ולמה לא.

בנוסף, המתלים הרכים האלה שמתפקדים מצוין על כבישים סלולים היטב (כמובן) וגם על כאלה עם שברים פה ושם, לא מסוגלים לטפל בסדרה של מהמורות או גלים. הרכות הזו גורמת לכיווץ מהיר של המתלים וכאשר מגיעה מהמורה נוספת בטרם הם הספיקו להיפתח שוב, מגיעה חבטה לא נעימה מהם וגם רצף של גלים עלול ליצור מחלת ים בקרב הנוסעים מאחור.

מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014. קובי ליאני
מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014/קובי ליאני

167-177 אלף שקל

כפי שאמרנו בתחילה, שוק המיניוואנים האמיתיים המוצעים בישראל התכווץ מאוד בשנים האחרונות כששחקנים חשובים יצאו ממנו או התחלפו בכאלה שלא מציעים אפשרות אמיתית של שבעה מושבים. סיטרואן פיקאסו הוא אחד השורדים והמתפתחים בקבוצה שבדורו השלישי המשיך להשתכלל, להביט טוב יותר אל צרכי המשפחה, ועדיין לשמור על מאזן חיובי בשורת המחיר. גרסת הבסיס תעלה לכם 167 אלף שקלים ותמורת 10,000 שקלים נוספים כבר מקבלים את הגרסה המאובזרת ביותר שמגיעה גדושה בצעצועים וטכנולוגיה.

הפיתוי גדול עוד יותר כשמביטים אל עבר המתחרים שלו, ולכן אפשר להניח שהמיניוואן הצרפתי ישיג הצלחה ראויה בשוק הישראלי, בעיקר המוסדי (ליסינג) שמחפש אחר מכוניות שכאלה לעובדים עם משפחות ברוכות ילדים. הוא יפה, נעים, מודרני ונוח לנסיעה וכעת גם לא מתפשר בביצועים.

מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014. קובי ליאני
מבחן סיטרואן פיקאסו. דצמבר 2014/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully