וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא גינס: המונסטר טראק המהיר בעולם

17.12.2014 / 11:08

הראמינטור של מארק הול מחלץ 2,000 כ"ס מ-9.2 ל'. הוכרז למהיר מסוגו על ידי ספר השיאים של גינס. "זה אירוע די מיוחד בשבילנו"

ספר השיאים של גינס הכריז בשבוע האחרון על ה"ראמינטור" של נהג המירוצים מארק הול כרכב המונסטאר טראק המהיר ביותר בעולם. המפלצת האמריקנית העפילה למהירות מרבית של 159.4 קמ"ש ושברה את השיא הקודם, שעמד על 154.4 קמ"ש. מהירות ממוצעת של מונסטאר טראק היא בין 75 ל-112 קמ"ש.

זה אולי נשמע כמו זחילה בהתחשב בכך שמדובר במהירות מרבית של תת-משפחתית ממוצעת, אבל הנהג האמריקני מארק הול היה צריך לרתום חמישה טון של ברזל, פייברגלאס וגלגלי ענק (66 אינטש לגובה ו-43 אינטש ברוחב) למסלול דראג רגיל. הליבה של הראמינטור היא תחנת כוח מופרעת בנפח 9.2 ל' של HEMI עם תפוקה מרבית של 2,000 כ"ס, מותקנת על גובה של 3 מטרים מעל הקרקע.

"רוב הזמן אנחנו מבלים באצטדיונים או מגרשים, ככה שלעלות על מסלול דראג או מירוצים זו חוויה בהחלט שונה עבורנו", אומר מארק הול. "זה היה רגע שלא יישכח במהרה", מוסיף אחיו לקבוצה ומנהלה הטכני של הראמינטור טים הול. "אנחנו גאים בהישג שלנו וגאים בכך שאנחנו חלק ממשפחת ספר השיאים של גינס".

הרצה של מכונית מונסטאר טראק היא עסק מורכב ויקר. צריכת הדלק הממוצעת שלה (אתנול) היא 17 ליטר בכל קילומטר (המכל נפחו כ-83 ל'). כל צמיג עולה כ-2,500 דולרים והיא משתמשת בסט מתלים שמהלך המתלה שלהם נע בין 20 ל--32 אינטש (סלילים או חנקן). בסך הכול, עלות הרכב היא כחצי מיליון דולר, לא כולל צוותים ורכבי הובלה (שנודדים כ-70 אלף קילומטרים בשנה בין תחרויות).

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully