וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאי, קטן וקוריאני: סאנגיונג טיבולי נחשף

28.12.2014 / 9:08

הטיבולי החדש יתחרה בקבוצת הקרוסאוברים העירוניים מול ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור וחבריהם. בכורה רשמית בתערוכת ז'נבה

סאנגיונג טיבולי. אתר יצרן
סאנגיונג טיבולי. יחזק את היצרנית הקוריאנית באופן משמעותי?/אתר יצרן

סאנגיונג תחשוף בחודש הבא באירוע פרטי את רכב הפנאי הקומפקטי טיבולי, שיוצג רשמית לקהל במסגרת תערוכת ז'נבה במרץ. הקרוסאובר הקוריאני יצא להתחרות בקבוצה הפופולרית ביותר באירופה כשבשורותיה כלי רכב מבוססים בהם ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 ועוד. הטיבולי קרוי על שם עיירה באיטליה (Tivoli) והינו הרכב הראשון של סאנגיונג עם שפת עיצוב חדשה לחלוטין מאז קורנדו.

בסאנגיונג רצו להשוות לטיבולי מראה יוקרתי בהשוואה למתחריו כדי להזניק את המיזם עם יתרון מיידי. המעצבים שרטטו לו הופעה חיצונית אגרסיבית עם שיבוץ נורות LED מלפנים, חישוקי סגסוגת גדולים, פגוש רחב ונמוך (לא ידוע כמה מרווח גחון ישאר לו), מכסה מנוע מרובה בליטות ושקעים אורכיים ובאופן כללי, בסאנגיונג אומרים שניסו לקרב אותו לזרם המרכזי ולנטוש את המראה המזדקן של הדגמים הקיימים, בהם קורנדו.

הוא יחלוק את מידותיו עם רוב הכלים בסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים העירוניים, כלומר אורך של כ-4.2 מ', רוחב של כ-1.80 מ' ובסיס גלגלים של 2.6 מ'. תחת מכסה המנוע יהיו שני מנועים - 1.6 ל' בנזין או דיזל, בחיבור להנעה קדמית או כפולה. התיבות תהיינה ידניות או אוטומטיות עם 6 הילוכים.

הטיבולי פותח במשך שלוש שנים ונחשף לראשונה כקונספט X100 בנובמבר אשתקד. בסאנגיונג תיכננו את הדגם כדי להצעיר את הקליינטורה של החברה שהינה יחסית מבוגרת, ומקווים כי הטיבולי יחזק מאוד את סאנגיונג (בשליטת מהינדרה ההודית) בקרב האוכלסייה האורבאנית.

באירופה, מעריכים כי יתומחר ב-11 אלף יורו לדגמי בסיס. הוא יצא לדרך לקראת סוף השנה הבאה.

מיבואנית סאנגיונג נמסר לוואלה! רכב: "לצערנו בשלב זה אין לנו מידע מדויק על הסאנגיונג טיבולי החדש. כל שאנו יכולים למסור הוא שהרכב עתיד להיות מוצג לציבור"במתכונתו" האירופאית, בתערוכת ז'נבה הקרובה. ניתן לשער שתחילת השיווק האירופאי תהייה סביב אמצע 2015 כאשר ישנה כוונה לייבא את הדגם לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully